2016-11-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Vad jag kunde se på google maps så var det en väldigt lång bit hon skulle gå själv mitt i natten. Var låg hennes hem? Vad jag kunde läsa så låg hamnen mellan tågstationen och hemmet. Det ser ju ut att vara jättelångt och ganska ödsligt under motorvägen etc.?

Läs den här artikeln: http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem

Det är ganska så svår danska, men den ger ett väldigt bra bild av vad vi vet och hur det ser ut där Emilie KAN ha gått.
Citera
2016-11-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det här tycker jag är lite skrattretande: Polisen har tre teorier. Antingen så har hon flytt självmant, eller så har hon råkat ut för en olycka eller så har hon utsatts för våld (och blivit kidnappad till exempel). Vilka andra teorier kan det finnas? Jag kan inte komma på någon. De har ju nämnt alla möjliga orsaker till försvinnandet.

Problemet för polisen är, att det finns absolut ingen spår i fallet.
Dom har inte hittat nånting som ge os en ledtråd. Missing People, Forsvundne Personer, privata personer, polisen, polisens hundar, drönare, dyckare. Ingen har hittat nånting alls.

Det är sjukt konstigt.
Men personligen tror jag hon har blivit överfallen och fört bort i en bil (kanske den vita skåpbilen).
Citera
2016-11-13, 00:31
Medlem
Kolla denna bilden: http://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1049x/image/76/768706/15317450-.jpg

"Området runt stigen som går från Korsør stationen. Vägen här leder till ett koloniområde nära till stationen. Polisen har varit där flera gånger utan att hitta viktiga ledtrådar."

Området är jo perfekt för en överfallsman.
En ensam ung tjej med musik i öronen vill vara ett lätt byte.
Citera
2016-11-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Kolla denna bilden: http://bdk.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1049x/image/76/768706/15317450-.jpg

"Området runt stigen som går från Korsør stationen. Vägen här leder till ett koloniområde nära till stationen. Polisen har varit där flera gånger utan att hitta viktiga ledtrådar."

Området är jo perfekt för en överfallsman.
En ensam ung tjej med musik i öronen vill vara ett lätt byte.

Tack, har inga problem med danska
Citera
2016-11-13, 00:38
Medlem
Citat:
Tack, har inga problem med danska

Jösses , vilket område. Varför ville hon gå där!?
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Brott lämnar alltsom oftast någon sorts spår efter sig. Att det inte finns några som helst spår tyder på en ett planerat brott och en smart gärningsman. Med andra ord en intelligent psykopat. Förmodligen har han begått liknande brott tidigare och bor inte i närheten. Gissningsvis bo indragen i en bil. Hon kan vara precis var som helst.

Gud vilket obehagligt fall
Hur intelligent behöver man vara för att få med sig en ensam tjej mitt i natten in i en bil utan att lämna några spår efter sig? Inte mycket Pucko!!!
Troligen är hon död sedan länge, dumpad efter att ha blivit sexuellt utnyttjad. Tyvärr.
Inte så smart heller som ensam tjej att traska omkring långväga mitt i natten.
Citera
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad mer för teorier kan man ha?

1: Självvald frånvaro.
2: Olycka.
3: Brott, utförd av en eller flera förövare.
4: ?
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Bra hypoteser. Sanningen ligger nog där.
Sannerligen imponerande polisarbete.

Försvunnen 4 månader nu.
Citera
2016-11-13, 00:55
Medlem
Citat:
Jösses , vilket område. Varför ville hon gå där!?

Emilie och hennes vänner hade gått där många gånger tidigare, så jag gissar på hon kände sig trygg.
Men personligen hade jag inte gått där kl. 0400 på morgonen.
Citera
2016-11-13, 01:03
Medlem
Citat:
Läs den här artikeln: http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem

Det är ganska så svår danska, men den ger ett väldigt bra bild av vad vi vet och hur det ser ut där Emilie KAN ha gått.

Läst nu, vad jag kan se så om hon går stigen så korsar hon inga stora vägar? Tanken att någon plockar upp henne från motorvägen om hon går där är ju inte så möjlig. Undrar var i så fall hon har mött någon. att någon ligger i buskarna utmed stigen är ju inte så troligt.
Citera
2016-11-13, 01:21
Medlem
Citat:
Läst nu, vad jag kan se så om hon går stigen så korsar hon inga stora vägar? Tanken att någon plockar upp henne från motorvägen om hon går där är ju inte så möjlig. Undrar var i så fall hon har mött någon. att någon ligger i buskarna utmed stigen är ju inte så troligt.

Hon kan korsa motorvägen genom att gå under viadukten, men om hon har gjord det är jo en jätte bra fråga.

Nånting jag har funderat över: Polisen säger att hennes mobil kort efter kl 0400 dog. Antigen pga brist på ström eller pga den blev släckt.

Vi vet:
Citat:
"I toget havde hun lånt en oplader af en af de andre, så hun kunne få nok strøm på telefonen til at høre musik på vej hjem. Telefonen blev vist kun ladet omkring en femtedel op. I nogen tid havde der været problemer med hendes smartphones batteri."

Hon hade 20% ström på mobilen. Vi vet att hon gick från stationen kl. 0400. Kort efter dog mobilen.
Antigen har mobilen igen fått problemer eller också har den blivit släckt av någon.

20% ström håller mer än 0-5 minutter.

Om den har blivit släckt, har hon inte själv gjort det eftersom hon ville lyssna på musik, så en annen måste i så fall ha gjort det = troligen en överfallsman, som kanske har sett henne på stationen.

Jag tänker, kan det vara en taxichaufför nr 2? Jag känner inte Korsör station på natten, men där måste vara en eller fler taxier, som håller och väntar på kunder. Kan en taxichaufför ha gått på rast och ha följt efter henne antigen i bilen eller på fot?

It's a long shot, but hey I have seen stranger things.
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 01:24.
Citera
2016-11-13, 01:25
Medlem
Kan en taxichaufför frånkoppla sin GPS på egen hand?
Citera
2016-11-13, 01:35
Medlem
Citat:
Hon kan korsa motorvägen genom att gå under viadukten, men om hon har gjord det är jo en jätte bra fråga.

Nånting jag har funderat över: Polisen säger att hennes mobil kort efter kl 0400 dog. Antigen pga brist på ström eller pga den blev släckt.

Vi vet:

Hon hade 20% ström på mobilen. Vi vet att hon gick från stationen kl. 0400. Kort efter dog mobilen.
Antigen har mobilen igen fått problemer eller också har den blivit släckt av någon.

20% ström håller mer än 0-5 minutter.

Om den har blivit släckt, har hon inte själv gjort det eftersom hon ville lyssna på musik, så en annen måste i så fall ha gjort det = troligen en överfallsman, som kanske har sett henne på stationen.

Jag tänker, kan det vara en taxichaufför nr 2? Jag känner inte Korsör station på natten, men där måste vara en eller fler taxier, som håller och väntar på kunder. Kan en taxichaufför ha gått på rast och ha följt efter henne antigen i bilen eller på fot?

It's a long shot, but hey I have seen stranger things.

Min tanke exakt när jag såg bilderna i tidningen. Någon såg när de andra tjejerna hoppade in i bilen och hon gick iväg ensam. Kan ju varit fler bilar där inte bara taxibilar, det fanns ju en parkering intill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in