Citat:
Ursprungligen postat av
Cikadan
Läst nu, vad jag kan se så om hon går stigen så korsar hon inga stora vägar? Tanken att någon plockar upp henne från motorvägen om hon går där är ju inte så möjlig. Undrar var i så fall hon har mött någon. att någon ligger i buskarna utmed stigen är ju inte så troligt.
Hon kan korsa motorvägen genom att gå under viadukten, men om hon har gjord det är jo en jätte bra fråga.
Nånting jag har funderat över: Polisen säger att hennes mobil kort efter kl 0400 dog. Antigen pga brist på ström eller pga den blev släckt.
Vi vet:
Citat:
"I toget havde hun lånt en oplader af en af de andre, så hun kunne få nok strøm på telefonen til at høre musik på vej hjem. Telefonen blev vist kun ladet omkring en femtedel op. I nogen tid havde der været problemer med hendes smartphones batteri."
Hon hade 20% ström på mobilen. Vi vet att hon gick från stationen kl. 0400. Kort efter dog mobilen.
Antigen har mobilen igen fått problemer eller också har den blivit släckt av någon.
20% ström håller mer än 0-5 minutter.
Om den har blivit släckt, har hon inte själv gjort det eftersom hon ville lyssna på musik, så en annen måste i så fall ha gjort det = troligen en överfallsman, som kanske har sett henne på stationen.
Jag tänker, kan det vara en taxichaufför nr 2? Jag känner inte Korsör station på natten, men där måste vara en eller fler taxier, som håller och väntar på kunder. Kan en taxichaufför ha gått på rast och ha följt efter henne antigen i bilen eller på fot?
It's a long shot, but hey I have seen stranger things.