Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-12, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fantastiskt fint och symbolfullt, och vilken fin målning! Extremt kraftfull, symboliserar dagens västvärld så precist. Nu reser sig dock The Forgotten Man från sin bänk.
Det coola är ju att artisten har aldrig sålt någon av sina originella målningar förut, det här blir den första. Ja ganska mäktig
2016-11-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Nej. Du har fel. Det finns inga som helst oklarheter bland forskarna huruvida gaser absorberar ljus och isolerar värme i olika grad.

Det finns inte heller några som helst oklarheter kring huruvida människan påverkar gashalterna i atmosfären.

Du är ju lika dum i huvudet som Trump och hans gäng med evolutionsförnekare. Ni tror helt enkelt inte på vetenskap.

Klimatförändringar är en konspiration från greenpeace rörelser. Kan du någonting om historia så ser man att gashalterna i atmosfären har ändrats kraftigt under vår historia. Klart jag tror på vetenskap men man måste ha kritiskt tänkande.
2016-11-12, 22:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Men många av dem börjar han nu backa undan – bland annat löftet om att tvinga Mexiko betala för en mur vid gränsen.
– Det var ett fantastiskt kampanjmotto, säger Rudy Giuliani som kan bli justitieminister i Trumps regering.

Fan håller Rudy Giuliani på med idioten ger ju ut mer hemligheter om Trump än folk hinner med.

Trump måste akut sparka idioten åt helvete stor jävla säkerhetsrisk.

Vem är det du citerar?
2016-11-12, 22:48
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commufi
Klimatförändringar är en konspiration från greenpeace rörelser. Kan du någonting om historia så ser man att gashalterna i atmosfären har ändrats kraftigt under vår historia. Klart jag tror på vetenskap men man måste ha kritiskt tänkande.
Nej, det gör du inte. Du tror att vetenskap är politiska åsikter. Som Trump är duktig på... Fuck.

Gashalterna har förändrats även tidigare, ja. So fucking what? Hur förändrar det något av argumenten? Gashalterna har förändrats av asteroider, globala vulkanutbrott, livets uppkomst, växternas uppkomst. Varenda gång av abnormala förändringar så har det orsakat massdöd.

Denna gång är det människan som står för nästan alla förändringar av gashalterna.

Vilket av detta motsätter du dig?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-12 kl. 22:52.
2016-11-12, 22:53
Medlem
Citat:
Nej, det gör du inte. Du tror att vetenskap är politiska åsikter.

Gashalterna har förändrats, ja. So fucking what? Hur förändrar det någonting. Gashalterna har förändrats av asteroider, globala vulkanutbrott, livets uppkomst, växternas uppkomst. Varenda gång har det orsakat massdöd.

Denna gång är det människan som står för nästan alla förändringar av gashalterna.

Vad av detta motsätter du dig?

Det är helt orelevant vad människan, vi kan elda så mycket kol att det försvinner och jorden skulle ändå klara av att hantera det. Vi har under hela historien haft varmare och kallare perioder, om det har orsakat massdöd, för att citera dig So fucking what? Det spelar ingen roll vad vi människor gör, om jorden blir varmare skulle det ha hänt oavsett om vi bara använde solenergi, källsorterade och sån skit.
2016-11-12, 22:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jo, det gjorde jag. Jag tyckte inte att din egna position framgick. Håller du med din ledare? Tror du inte att människan står för klimatförändringarna?

Jag vet inte om man får citera sig själv. Om du hävdar att "min egna position inte framgick" så är det tämligen extremt och typiskt en vänsterliberal som vägrar att öppna ögonen och ta till sig fakta. Men här är ju vad jag skrev:

Det som då skulle påverka är helt enkelt vårt sätt att leva, transporter, produktion, uppvärmning mm mm. Dessutom är flera av världens begynnande industriländer extremt folkrika (Indien, Kina) och kommer att 3-4 dubbla sin energianvändning de närmaste 10-20 åren.

Så det är HELT kört att försöka vända utvecklingen. Om vi i stort sett bodde i vasshyddor, utan uppvärmning så kanske vi kan bromsa utvecklingen.

Jag säger: Anpassa oss i stället. Om havet stiger 50 cm under nästa 50 år, bygg om kajer och hamnar. Inga problem. Om temperaturen stiger 1-2 grader under nästa 50 år, anpassa byggnader och infrastruktur till det. Närmast skönt tycker jag.

Därför är "klimathotet" jordens mest överskattade sak, vars argumentation riskerar att skicka oss rakt tillbaka till medeltiden. Det är ett verkligt hot.
2016-11-12, 22:55
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Det är helt orelevant vad människan, vi kan elda så mycket kol att det försvinner och jorden skulle ändå klara av att hantera det. Vi har under hela historien haft varmare och kallare perioder, om det har orsakat massdöd, för att citera dig So fucking what? Det spelar ingen roll vad vi människor gör, om jorden blir varmare skulle det ha hänt oavsett om vi bara använde solenergi, källsorterade och sån skit.
Huruvida det är någon idé att göra något åt det eller om man bara borde ge upp är en helt annan fråga.

Du satt alldeles nyss och emotsatte dig vetenskap. För att din ledare Trump gör det. Allt jag vill veta är om Trumpsupportrarna i Sverige är lika dumma som sin ledare?
2016-11-12, 22:58
Medlem
Citat:
Huruvida det är någon idé att göra något åt det eller om man bara borde ge upp är en helt annan fråga.

Du satt alldeles nyss och emotsatte dig vetenskap. För att din ledare Trump gör det. Allt jag vill veta är om Trumpsupportrarna i Sverige är lika dumma som sin ledare?

När har jag motsatt mig riktig vetenskap? Den enda "vetenskapen" du har kommit med är propaganda från greenpeace.
2016-11-12, 22:59
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
När har jag motsatt mig riktig vetenskap? Den enda "vetenskapen" du har kommit med är propaganda från greenpeace.
Hela tiden då du skrivit med mig. Du har emotsatt dig naturvetenskap

Du har emotsatt dig något av detta:
- Att olika gaser i atmosfären påverkar jordens temperatur på olika sätt
- Att förbränning av fossila bränslen orsakar att nya gaser produceras (att människan påverkat gashalterna i jordens atmosfär)
2016-11-12, 23:02
Medlem
Citat:
Hela tiden då du skrivit med mig. Du har emotsatt dig naturvetenskap

Du har emotsatt dig något av detta:
- Att olika gaser i atmosfären påverkar jordens temperatur på olika sätt
- Att förbränning av fossila bränslen orsakar att nya gaser produceras (att människan påverkat gashalterna i jordens atmosfär)

Ja, jag motsätter mig propaganda från greenpeace. Men som naiv vänsterliberal köper du väll den propagandan rakt av?
2016-11-12, 23:03
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte om man får citera sig själv. Om du hävdar att "min egna position inte framgick" så är det tämligen extremt och typiskt en vänsterliberal som vägrar att öppna ögonen och ta till sig fakta. Men här är ju vad jag skrev:

Det som då skulle påverka är helt enkelt vårt sätt att leva, transporter, produktion, uppvärmning mm mm. Dessutom är flera av världens begynnande industriländer extremt folkrika (Indien, Kina) och kommer att 3-4 dubbla sin energianvändning de närmaste 10-20 åren.

Så det är HELT kört att försöka vända utvecklingen. Om vi i stort sett bodde i vasshyddor, utan uppvärmning så kanske vi kan bromsa utvecklingen.

Jag säger: Anpassa oss i stället. Om havet stiger 50 cm under nästa 50 år, bygg om kajer och hamnar. Inga problem. Om temperaturen stiger 1-2 grader under nästa 50 år, anpassa byggnader och infrastruktur till det. Närmast skönt tycker jag.

Därför är "klimathotet" jordens mest överskattade sak, vars argumentation riskerar att skicka oss rakt tillbaka till medeltiden. Det är ett verkligt hot.
My bad. Jag läste en gång, men uppenbarligen inte tillräckligt noga. Du håller alltså inte med Trump eller Commufi på just den fronten, vilket jag ser som ett gott tecken.
2016-11-12, 23:03
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ja, jag motsätter mig propaganda från greenpeace. Men som naiv vänsterliberal köper du väll den propagandan rakt av?
Naturvetenskap är inte "propaganda från Greenpeace". Vad Trump än säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in