Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-12, 19:09
Bannlyst
Wow – Sean Hannity Purchases Original “The Forgotten Man” as Gift For President Elect Donald Trump…

https://theconservativetreehouse.com/2016/11/11/wow-sean-hannity-purchases-original-the-forgotten-man-as-gift-for-president-elect-donald-trump/
2016-11-12, 19:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Kan nog blir större vinst än vad det blev nu. Om han levererar alltså, folk vill ju mest se om han gör det han lovat nu.

Garanterat. Omval blir alltid med större marginal:
Reagan, första valet 489 röster, omval 525 röster (hans trackrecord är sannerligen helt sjukt)
Bill Clinton, första valet 370 röster, omval 379 röster
W Bush, första valet 271 röster, omval 286 röster
Obama, första valet 365, omval 332 röster (enda som har minskat)

Trump (ej färdigräknat) 306 röster sannolikt. Jag tror att 2020 blir i stort sett som Reagan 1984. Då tog Reagan alla stater förutom Minnesota (på grund av att Walter Mondale var därifrån, han vann i Minnesota med 4000 röster).
2016-11-12, 19:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Wow – Sean Hannity Purchases Original “The Forgotten Man” as Gift For President Elect Donald Trump…

https://theconservativetreehouse.com/2016/11/11/wow-sean-hannity-purchases-original-the-forgotten-man-as-gift-for-president-elect-donald-trump/

Fantastiskt fint och symbolfullt, och vilken fin målning! Extremt kraftfull, symboliserar dagens västvärld så precist. Nu reser sig dock The Forgotten Man från sin bänk.
2016-11-12, 19:36
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad tror ni om Donald Trumps chanser att bli omvald om 4 år? Själv tror jag den nästan är 100%. Endast en gång sedan 1980 har en sittande president inte blivit omvald.

Och Trump, om han genomför sin politik "America First" kommer att bli omvald 2020 med en av de största marginalerna någonsin. Kanske i klass med Reagans omval 1984.

Mitt tips för vinnare 2024? Ivanka Trump, som Americas first female president Kom ihåg var ni läste det först.
Om han ställer upp tror jag att han blir omvald om han försöker hålla det han lovat. USA har haft två stycken dåliga presidenter den senare gillade man men har var paralyserad av kongressen. Donald Trump är en ovanligt mäktig president och får han igenom förändringar kommer hans stöd växa. Men han är inte ens president än, vi får se han i action först.
2016-11-12, 19:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Jag håller samma nivå som er Trumphatare

Jaså du börjar tänka om nu när du ser hur patrasket håller på det var iafall en början... Det kommer bli bra det här nu när Trump tar över rodret och fixar till ordningen i landet

Måste bara fråga, hur ser du på att Ben Carsson eventuellt blir ansvarig för utbildningen i USA?

En person som tror på änglar som hjälper en att lära sig, att världen endast är 6000 år gammal och att evolutionsteorin är falsk!
2016-11-12, 19:45
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Måste bara fråga, hur ser du på att Ben Carsson eventuellt blir ansvarig för utbildningen i USA?

En person som tror på änglar som hjälper en att lära sig, att världen endast är 6000 år gammal och att evolutionsteorin är falsk!

Samma person som var först i världen med att separera siamesiska tvillingar som var ihop vuxna vid huvudet? Jodå honom har jag mycket stor tillit till...

Sen att hela USA består av religiösa idioter är en annan femma...

Även fast jag hellre sett honom som hälsominister istället.
Senast redigerad av korvbenke 2016-11-12 kl. 19:48.
2016-11-12, 19:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Samma person som var först i världen med att separera siamesiska tvillingar som var ihop vuxna vid huvudet? Jodå honom har jag mycket stor tillit till...

Sen att hela USA består av religiösa idioter är en annan femma...

Även fast jag hellre sett honom som hälsominister istället.

Fast att han var en lyckad kirurg ändrar inte på det faktum att han inte är den vassaste kniven i lådan, det finns gott om idioter som har höga utbildningar och är lyckade inom sina arbetsområden men som är totalt hjärndöda inom nästan alla andra områden även inom den akademiska världen.

Som sagt, en religiös dåre som tillhör den kult som aktivt längtar efter Jesus återkomst och jorden undergång kan komma att bli ansvarig för den amerikanska utbildningen vilket i sin tur troligen leder till att sexualundervisningen endast får röra abstinensträning (vilket är bevisat misslyckat i Afrika där USA har spenderat miljarder av dollar för att lära ut det i kampen mot bland annat Aids istället för att lära dem använda kondomer) samtidigt som barnen lär få lära sig om skapelseteorin om karl får som han vill.

Han skulle nog kunna sköta sig som hälsominister men jag skulle helst inte vilja se honom i Trumps Stabb överhuvudtaget om jag ska vara ärlig.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-11-12 kl. 19:51. Anledning: La till "Även fast jag hellre sett honom som hälsominister istället." samt svar på det
2016-11-12, 19:57
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
"Trump kan innebära 'game over' för klimatet”

Nya alarmerande rapporter visar att klimatet kan vara känsligare för växthusgaser än man tidigare trott.

Ledande klimatforskare varnar nu för att Trumps presidentperiod kan innebära att chansen att stoppa uppvärmningen går förlorad.

– Donald Trump kan innebära "game over" för klimatet, säger professor Michael Mann till The Independent

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23902459.ab
2016-11-12, 19:59
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Fast att han var en lyckad kirurg ändrar inte på det faktum att han inte är den vassaste kniven i lådan, det finns gott om idioter som har höga utbildningar och är lyckade inom sina arbetsområden men som är totalt hjärndöda inom nästan alla andra områden även inom den akademiska världen.

Som sagt, en religiös dåre som tillhör den kult som aktivt längtar efter Jesus återkomst och jorden undergång kan komma att bli ansvarig för den amerikanska utbildningen vilket i sin tur troligen leder till att sexualundervisningen endast får röra abstinensträning (vilket är bevisat misslyckat i Afrika där USA har spenderat miljarder av dollar för att lära ut det i kampen mot bland annat Aids istället för att lära dem använda kondomer) samtidigt som barnen lär få lära sig om skapelseteorin om karl får som han vill.

Han skulle nog kunna sköta sig som hälsominister men jag skulle helst inte vilja se honom i Trumps Stabb överhuvudtaget om jag ska vara ärlig.

Så du menar att vilken idiot som helst kan bli lyckad och en pionjär inom medicin? Okej det var en intressant tanke.

Som sagt jag tycker han är felplacerad i rollen som utbildningsminister och skulle hellre sett honom som hälsominister med tanke på vilken skicklig läkare han ändå varit och det hade varit mer logiskt, men jag dömer inte ut honom...

Skall jag gå efter mina egna måttstockar så är varenda människa extremt religiös enligt mig men då är jag också en icke religiös person.
2016-11-12, 20:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag hörde om det. Rätt tänkt av Sanders på sätt och vis, men lycka till med det säger jag bara. Han får nog starta ett nytt parti i så fall.

Så du är sosse, din stolle? Var väl rätt länge sedan socialdemokratin var en folkrörelse också?

Tja, det är väl lite svårt att få till det som det var fram till 1976. Men den socialdemokratiska analysen är helt riktig och den enda medicin som gör att desperata människor inte vänder sig till fascism eller kommunism.

Sedan kan, kanske Sanders lyckas, med tanke på att hela center-höger falangen i det demokratiska partiet minst sagt är demoraliserad nu.

Trump verkade dock, i sin senaste intervju vara beredd att t.ex. kompromissa om Obamacare. Så vem vet: Han kanske kan utvecklas till en kompromissvillig republikan, hur otroligt det än kan låta. Att följa Trumps agerande börjar likna en berg och dal bana. Man vet tillslut inte vad man skall tro.
2016-11-12, 20:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så du menar att vilken idiot som helst kan bli lyckad och en pionjär inom medicin? Okej det var en intressant tanke.

Det är en ganska stor självklarhet, om idioten klarar av att snöa in sig på läkekonst och specifikt kirurgi så kan denne bli extremt skicklig som kirurg men sedan totalt okunnig inom en rad andra områden som inte rör kirurgi, det är samma med exakt alla områden det finns gott om advokater som är skickliga som just advokater men så fort de ska börja prata om andra områden så är det kört, samma med ekonomer och forskare. (Du skulle bli förvånad över hur många forskare som inte kan speciellt mycket utanför sitt specifika forskningsområde)

Citat:
Som sagt jag tycker han är felplacerad i rollen som utbildningsminister och skulle hellre sett honom som hälsominister med tanke på vilken skicklig läkare han ändå varit och det hade varit mer logiskt, men jag dömer inte ut honom...

Skall jag gå efter mina egna måttstockar så är varenda människa extremt religiös enligt mig men då är jag också en icke religiös person.

Jag håller med dig rörande att han är felplacerad om han nu promt måste vara med.
2016-11-12, 20:12
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Det är en ganska stor självklarhet, om idioten klarar av att snöa in sig på läkekonst och specifikt kirurgi så kan denne bli extremt skicklig som kirurg men sedan totalt okunnig inom en rad andra områden som inte rör kirurgi, det är samma med exakt alla områden det finns gott om advokater som är skickliga som just advokater men så fort de ska börja prata om andra områden så är det kört, samma med ekonomer och forskare. (Du skulle bli förvånad över hur många forskare som inte kan speciellt mycket utanför sitt specifika forskningsområde)

Där kan du ju ha en poäng! faktiskt men som sagt jag dömer inte ut honom före jag ser vad han åstadkommit i sin roll som utbildningsminister.

Citat:
Jag håller med dig rörande att han är felplacerad om han nu promt måste vara med.

Ja som sagt jag ville ha med honom men jag ville nog ha honom som hälsominister då.

Förvånansvärt ofta jag och du tycker samma saker även fast det ibland kan vara lite väl ovanligt hårda ord ibland och ja jag står nog för majoriteten av dessa men jag respekterar dig faktiskt oerhört mycket.

Då du till skillnad ifrån de andra i tråden varit respektfull när vi debatterat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in