Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-12, 18:49
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
De här bilderna handlar om Trump:

http://www.boredpanda.com/donald-trump-election-caricatures/

Och?
2016-11-12, 18:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Problemet med Trump är att han är killen som vill ändra på politiken vid matbordet människan.

Man såg igår när han fick reda på vad allt handlar om så såg han skräckslagen ut.

Han ville för guds ge John Kasich all makt inom politiken för en VP plats. På grund av att Trump inte vill ha något med politiken att göra kommer dessa människor äta upp honom.

Sant, det är lite därför jag är villig att ge honom upp till 1½ år på sig att bevisa att jag hade fel innan jag helt sätter honom som sämre än Bush Jr som är i mitt tycke den sämsta presidenten under de senaste 40 åren
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-11-12 kl. 18:52.
2016-11-12, 18:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vad tror ni om Donald Trumps chanser att bli omvald om 4 år? Själv tror jag den nästan är 100%. Endast en gång sedan 1980 har en sittande president inte blivit omvald.

Och Trump, om han genomför sin politik "America First" kommer att bli omvald 2020 med en av de största marginalerna någonsin. Kanske i klass med Reagans omval 1984.

Mitt tips för vinnare 2024? Ivanka Trump, som Americas first female president Kom ihåg var ni läste det först.
2016-11-12, 18:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad tror ni om Donald Trumps chanser att bli omvald om 4 år? Själv tror jag den nästan är 100%. Endast en gång sedan 1980 har en sittande president inte blivit omvald.

Och Trump, om han genomför sin politik "America First" kommer att bli omvald 2020 med en av de största marginalerna någonsin. Kanske i klass med Reagans omval 1984.

Mitt tips för vinnare 2024? Ivanka Trump, som Americas first female president Kom ihåg var ni läste det först.

Vänta med att spå tills vi vet hur hans stabb ser ut
2016-11-12, 18:55
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vänta med att spå tills vi vet hur hans stabb ser ut

Att Ivanka på något sätt kommer bli involverad är väl rätt låg % på. Finns det någon gång han får chansen som hon inte dyker upp ? Pappas favorit
2016-11-12, 18:56
Medlem
Citat:

Vill han bli omvald så blir han det. Jag tror det är stor risk att han nöjer sig med 4 år, annars skulle jag satsa stora pengar på det.
2016-11-12, 18:57
Bannlyst
Citat:

Ivanka eller Don Jr med Eric Trump som VP i 8 år efter 8 år med Trump själv. Perfekt :P
2016-11-12, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Vill han bli omvald så blir han det. Jag tror det är stor risk att han nöjer sig med 4 år, annars skulle jag satsa stora pengar på det.
Kan nog blir större vinst än vad det blev nu. Om han levererar alltså, folk vill ju mest se om han gör det han lovat nu.
2016-11-12, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Att Ivanka på något sätt kommer bli involverad är väl rätt låg % på. Finns det någon gång han får chansen som hon inte dyker upp ? Pappas favorit

Jag tror Trump blir en rätt saftig dynasti inom amerikansk politik, som Kennedy, Bush, Clinton.

Donald har sagt att han kommer att ägna sig helhjärtat åt presidentskapet (dvs inte köra sina företag) och att han kommer avsäga sig all lön som presidenten normalt har. Sen kommer han garanterat att se till att sälja in sina barn i politiken.

Redan nu spekuleras det att Ivanka kommer få någon form av post inom hans administration. Och hur gammal kommer hon vara 2024? 43 år, helt perfekt ålder då USA kommer vilja ha en yngre president efter Donald som då är 78 år.
2016-11-12, 19:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Jaså det stora skämtet Zergrush har hittat tillbaka till tråden och citerar ännu mer skitmedier som han hållit på med de senaste månaderna och lika fel som skämtet Zergrush hade då lika fel kommer skämtet Zergrush att ha nu

Varken du eller de skit nyheter du citerar vet ett jävla dugg om vad Trump kommer och inte kommer att göra

Moget inlägg verkligen..

Nu när upploppen stormar som värst i usa börjar man fundera hur det skulle sett ut om Hillary hade vunnit. Jag hade den förutfattade meningen om att demokratväljarna kunde acceptera en förlust bättre än trumpisterna. Men nu är jag nog benägen att tänka om. Viktigt nu att Trump gjuter olja på vågorna
2016-11-12, 19:06
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Moget inlägg verkligen..

Nu när upploppen stormar som värst i usa börjar man fundera hur det skulle sett ut om Hillary hade vunnit. Jag hade den förutfattade meningen om att demokratväljarna kunde acceptera en förlust bättre än trumpisterna. Men nu är jag nog benägen att tänka om. Viktigt nu att Trump gjuter olja på vågorna

Jag håller samma nivå som er Trumphatare

Jaså du börjar tänka om nu när du ser hur patrasket håller på det var iafall en början... Det kommer bli bra det här nu när Trump tar över rodret och fixar till ordningen i landet
2016-11-12, 19:07
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag är osäker vad jag skall lägga detta inlägg: Moderator får gärna flytta det till rätt tråd om jag lagt det fel.

Hur som helst: Här kommer en ytterst förbannad och färgstark britt som förklarar varför Trump vann:

https://www.youtube.com/watch?v=GLG9g7BcjKs

Och jag måste ge honom delvis rätt: Visst är det bättre att försöka argumentera, (även om det kanske inte hjälper), än att bara stämpla folk och avfärda dem. Nu har ju jag, iof, stämplat en fjärdedel av USA:s vuxna befolkning som WT och möjligen förståndshandikappade. Men jag har, å, andra sidan i ett inlägg beskrivit att jag, som medlem i arbetarklassen och politiskt skolad, förstår deras frustration och att jag ser en socialdemokratisk och facklig folkrörelse som en äkta lösning istället för Trump. Det är här möjligt att jag och Sanders är inne på samma spår, då han planerar att omvandla det demokratiska partiet till en genuin folkrörelse.

Jag hörde om det. Rätt tänkt av Sanders på sätt och vis, men lycka till med det säger jag bara. Han får nog starta ett nytt parti i så fall.

Så du är sosse, din stolle? Var väl rätt länge sedan socialdemokratin var en folkrörelse också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in