2016-11-09, 00:05
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Den där jävla Joel Kinnamann med sitt "LUUUUUGNNNN SAAAA JAAAGGGG" fyfan lust å kasta kontrollern i fejset på fanskapet varje gång jag hör den

och comviq är nu helt efterbliven, polisen har kommit så långt att han kan skicka sms till en tjej nu men inte infoga sushi bitar? galenskaper... i första programmet kunde han inte ens sätta på mobilen verkar gå framåt för den svenska polisen

Håller med om dessa, vilka fruktansvärt dåliga reklamer. Comviq t.ex lyckas gång på gång att pumpa ut så urusel reklam att det nästan är pinsamt. Jag skäms att ha dom som operatör!
Citera
2016-11-11, 22:48
Medlem
gato12s avatar
Aldrig sett en bra reklam för ett spelbolag.
Citera
2016-11-12, 17:22
Medlem
paddan82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kanske inte det viktigaste området att tjäna några futtiga kronor på...
Va? =)
Citera
2016-11-12, 17:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddan82
Va? =)

Diskmedel är billigt så det är inte så mycket att tjäna på om märket är 25 % drygare och 20 % dyrare. Handdiskmedel är inget som tillhör de snabba konsumtionsvarorna.
Citera
2016-11-12, 20:13
Medlem
paddan82s avatar
Citat:
Diskmedel är billigt så det är inte så mycket att tjäna på om märket är 25 % drygare och 20 % dyrare. Handdiskmedel är inget som tillhör de snabba konsumtionsvarorna.
Nej, sant. Men varje öre räknas hos giriga företagare
Citera
2016-11-12, 21:25
Medlem
Punklivs avatar
McDonald's-reklamerna med den självgode fittan Jureskog får mig att vilja öppna Auschwitz.
Citera
2016-11-12, 21:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddan82
Nej, sant. Men varje öre räknas hos giriga företagare

Fast den reklamen har alltid riktat sig till den enskilde konsumenten och vilka företag ägnar sig åt handdisk?
Citera
2016-11-12, 22:35
Medlem
Citat:
Fast den reklamen har alltid riktat sig till den enskilde konsumenten och vilka företag ägnar sig åt handdisk?
De giriga företagare som den du citerat åsyftar är ju diskmedelsföretagen! Självklart tjänar de stora pengar på diskmedel, hur skulle de tex. annars kunna bekosta dyra reklamkampanjer året runt i årtionden som YES gör. Diskmedel är en produkt alla använder oavsett kön, ålder och social status, behovet hos en så bred konsumentgrupp gör att de gör miljonvinster för minimala påslag.
Citera
2016-11-12, 22:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
De giriga företagare som den du citerat åsyftar är ju diskmedelsföretagen! Självklart tjänar de stora pengar på diskmedel, hur skulle de tex. annars kunna bekosta dyra reklamkampanjer året runt i årtionden som YES gör. Diskmedel är en produkt alla använder oavsett kön, ålder och social status, behovet hos en så bred konsumentgrupp gör att de gör miljonvinster för minimala påslag.

Tror att du får läsa på en gång till så att du förstår vad jag menade. Det var nämligen jag som ursprungligen formulerade det som lett vidare till ett meningsutbyte.

Jag ska ta det kort för dig så att du fattar:

Jag menade att Yes/Fairy vågat vara enkla i sitt reklambudskap över tiden utan att krångla till det. Att de lyckas visar hur korkade människor är som väljer att köpa något som företaget själv i alla tider fått tolkningsföreträde till. Den som köper Yes som konsument tjänar inte många kronor på att det är drygare.

Fattar du nu?

Yes tjänar sina pengar på att många köper.

Möjligen förstod jag inte att paddan82 inte förstod mig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2016-11-12 kl. 22:49.
Citera
2016-11-12, 22:51
Medlem
Citat:
Tror att du får läsa på en gång till så att du förstår vad jag menade. Det var nämligen jag som ursprungligen formulerade det som lett vidare till ett meningsutbyte.

Jag ska ta det kort för dig så att du fattar:

Jag menade att Yes/Fairy vågat vara enkla i sitt reklambudskap över tiden utan att krångla till det. Att de lyckas visar hur korkade människor är som väljer att köpa något som företaget själv i alla tider fått tolkningsföreträde till. Den som köper Yes som konsument tjänar inte många kronor på att det är drygare.

Fattar du nu?

Yes tjänar sina pengar på att många köper.

Möjligen förstod jag inte att paddan82 inte förstod mig.

Jag har inte sagt något om att man som konsument låter sig luras av att det är drygt men samtidigt dyrare.
Citera
2016-11-12, 22:54
Medlem
ChinaDolls avatar
Den där jävla yoggi-reklamen är vidrigt jävla dumdryg.
Citera
2016-11-12, 23:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har inte sagt något om att man som konsument låter sig luras av att det är drygt men samtidigt dyrare.

Nej, det var jag som sade det och det var min ursprungliga ingång till diskussionen. Jag använde visserligen inte ordet »luras«, men min poäng är att folk faller för väldigt enkla påståenden. Bakgrunden till detta är att dagens multikomplexa budskap (med berättelser) som försöker få konsumenten att vilja »tillhöra den inre kretsen« förmodligen mer säljer till reklamköparna än till konsumenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in