2016-11-12, 14:22
Medlem
Photoshoppeds avatar
Killar gillar ju och blir inspirerade när tjejer tränar sådär på gymmet. Om tjejerna vill vara objekt, eller inte vill det men inte fattar bättre, så är det ju en win-situation för alla parter. Gymmet får fler killar som tränar och tjejerna har på sig det de vill. End of story. Korkade gym-ägare.
Citera
2016-11-12, 14:25
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Postar man den typen av bilder på sin insta, så kan man nog ana att hon är lika intresserad av att visa på sin kropp på motsvarande sätt irl på gymmet.
Dock så har jag inga som helst moraliska aspekter på det, men det tyder ju på att det kan ligga en del annat bakom i den här historien också.
Man kan klä sig utmanande, men samtidigt förstärka det till en helt annan nivå om man agerar utmanande också.
Skulle tro att det här mer beror på det sistnämnda.
Hon putar med röven och tuttarna och någon lackar till sist ur.

Så kan det nog ha varit. Och då ska hon ut på trottoaren fortare än hon hinner säga squats och smoothie-bowl
Citera
2016-11-12, 14:30
Medlem
Spermaluders avatar
Osäker dussinbrud som ser ut som en transa med decimetertjockt spackellager postar utmanande bilder på sig själv på nätet för att få bekräftelse och uppmärksamhet då hon inte vet bättre. När hon blir tillsagd av gymägaren att ta på sig mer kläder, vilket han har rätt till, så lipar hon ut i pressen och hon får då äntligen den uppmärksamhet som hon så länge drömt om. Bekräftelse som hon också söker uteblir dock då den mest blir negativ. Hennes lösning på detta är att hon postar följande på Instagram.

Ja, vad ska man säga? Hon verkar vara "intelligent", denna lilla sak.
Citera
2016-11-12, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Postar man den typen av bilder på sin insta, så kan man nog ana att hon är lika intresserad av att visa på sin kropp på motsvarande sätt irl på gymmet.
Dock så har jag inga som helst moraliska aspekter på det, men det tyder ju på att det kan ligga en del annat bakom i den här historien också.
Man kan klä sig utmanande, men samtidigt förstärka det till en helt annan nivå om man agerar utmanande också.
Skulle tro att det här mer beror på det sistnämnda.
Hon putar med röven och tuttarna och någon lackar till sist ur.

Sett till övriga bilder så är det nog precis så det ligger till.
För kläderna i sig gick ju inte över gränsen, men förmodligen hennes uppträdande, i då kombination med.
Förstår mig inte på detta modet med kläder och smink och uppträdande som i allt signalerar att här kommer en hora.
Tycker t. o. m att det är att skymfa riktiga horor som tvingas sälja sig billigt för att alls överleva. Sedan blir dessa sken- hororna förb. när folk kritiserar dem och givetvis ställer msm upp på dem och förmedlar deras rätt att både få se ut som och att agera som värsta ludret.
Jag tycker det är förkastligt att backa upp ett mode likt detta så bara bra att hon blev utkastad från gymmet.
Citera
2016-11-12, 15:02
Medlem
different_trips avatar
Jag ser inte problemet. Det är gymägaren som bestämmer om hon ska få träna i underkläder eller inte, för det är INTE en sport-bh. Hon skriver för fan själv i ett inlägg att hon gillar sina nya UNDERKLÄDER.

Jag förstår att alla gym inte vill ha fullspacklade platinablonderade brudar som både sminkar och klär sig som om det var Slitz som skulle ha en fotosession.

Via hennes instagram ser man dessutom gott om "godisbilder" på hennes rumpa i string, rätt emot kameran så det är inget snack om vad som ska vara i fokus med en text som "har inte tränat på en vecka, det börjar kännas". Träna vadå? Att stretcha röven och fittan med pluggar?

Vill man träna som hon gör så finns det gott om ställen som har den typen av gymkultur. Jag förväntar mig inte att alla gym ha 55kg hantlar och tillåter posering framför spegeln, vill jag då göra det så väljer jag ett gym därefter.

Jag går inte till en pizzeria för att äta sushi för fan.
Citera
2016-11-12, 15:02
Medlem
För några år sedan, var vi ett gäng som gick och tränade efter jobbet. Jag tänkte aldrig på hur andra var klädda. Om det hade varit någon som av någon anledning inte var attraktiv, så hade jag tittat på något annat i stället.
Citera
2016-11-12, 15:07
Medlem
different_trips avatar
Vågar dock påstå att hon lyckas med det hon håller på med. Uppenbarligen 400 hormonstirriga flashback-hanar som börjat följa henne sedan nyheten kom ut.

10% ökning på ett dygn, precis vad den lilla attention-prinsessan vill ha.
Citera
2016-11-12, 15:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Tyvärr ställer jag mej undrande till om hon blev tillsagd av nån med sjal på huvudet eller om det plötsligt är många andra med sjal som går på gym och det är de som klagat på lättklädda svenskor?
Eller det kanske är män med en viss religion som upprörts?

Undrar hur hon var klädd för att det ska ha varit upprörande...

Nej, jag tror inte hon blev tillsagd av någon med sjal på huvudet. På gym går i regel ganska många typer av människor, många ser väl bra ut men vill att pengarna och tiden (något eller bägge kanske finns som begränsad resurs) används effektivt och inte bli störd av sådana som går dit för att ragga, eller ber polaren fota när de sitter i maskinen bredvid eller nåt. Därav antagligen att man inte tränar i bar överkropp. Vare sig som man eller kvinna, även om man tränar med syfte i att visa upp sig på något sätt som fitness eller bodybuilding.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-12 kl. 15:52.
Citera
2016-11-12, 15:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Om man ska gå efter de bilder som finns till hands så förstår jag inte riktigt problemet. Nästan alla yngre kvinnor klär sig sådär på gymmet nuförtiden. Ni som förfasar er kan inte ha besökt ett gym på länge.

Det är ingen som "förfasar" sig i tråden över hennes klädsel, man tycker hon är gnällig för att hon gnäller om att hon blev tillsagd om klädkoden, hon blev heller väl inte portad, hon kunde följt regeln.

Det syns heller inte på bilden hur stabil sportbhn/toppen är... det kan ju vara så att tillsägelsen var för att det skrattas bakom ryggen, stor byst som far åt olika håll och lever sitt eget liv när personen joggar på band inte snyggt och sexigt, det är dålig komedi på gränsen till lyteskomik.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-12 kl. 16:01.
Citera
2016-11-12, 16:06
Medlem
Vi ska inte förbjuda gymägare från att säga till folk om sin klädsel.
Men vi ska heller inte klaga på att det då kan kritiseras i media.

Så som jag ser det är resultatet helt okej. Gymägaren får säga vad de vill men att då kan de också acceptera att vissa kommer klaga på det.

Personligen tyckte jag inte klädseln verkade tillräckligt för att säga till på skarpen om.
Kan tycka att det är lite onödigt att visa magen på gym, men utöver det var det väl inga problem.
Hade varit en annan femma om nån tränat i bikini.
Senast redigerad av MarcoBolan 2016-11-12 kl. 16:12.
Citera
2016-11-12, 16:14
Medlem
Men Moa hade sedvanliga träningskläder. Artikeln: "Det är sådana här träningskläder man köper nu för tiden, topp och tights. Om man kollar på sociala medier eller på vilken webbshop som helst så är det så här nästan varenda tjej klär sig när de tränar, säger hon."
Gymmet hade kunnat säga till henne "vid sidan av" också. Så oproffsigt att säga till henne inför andra. Höjden av oseriöst gym.
Jag är nog på hennes sida.
Citera
2016-11-12, 16:15
Medlem
För att svara alla i tråden så är ju det Moa skriver, det SVT skriver, och det Aftonbladet skriver inte hela sanningen. Som vanligt.

Jag känner personal på gymmet, samt personer i Moas närhet och jag vet precis vad som hände.

Moa tränade på gymmet i en SportBH och tights som förutom att visa magen/ryggen/axlarna också var väldigt urringad och tryckte både upp och ihop brösten så dom såg ut som värsta silikontuttarna.
Väldigt tydligt att det är för uppmärksamheten.
Då är det en mamma som är där och tränar och har med sig sin 16åriga dotter som också tränar. Mamman FRÅGAR då en i personalen hur policyn ser ut, därför att hon tycker att det blir fel att hennes sextonåriga dotter ska få tankarna att det är sådär hon måste se ut för att vara fin bland annat.

Personalen som HAR en policy vad gäller träning i bar överkropp eller i sport-bh går då in i konditionsrummet där Moa är, tillsammans med en till person och säger endast till Moa, och inte inför hela gymmet eller någonting sånt: "hej. Vi har en policy vad gäller träning på våra gym och vilka kläder man ska ha på sig. Så nästa gång du kommer och tränar så får du ha ett Linné eller en tröja på dig är du snäll" (ungefär så)
Moa ifrågasatte då det lite grann men inget farligt alls, utan undrade bara varför. Sen fortsatte hon träna, och sen åkte hon hem.
Efter en stund fick personalen ett mail där hon ifrågasatte hela situationen och sa att hon kände sig väldigt kränkt.
Personalen som läste mailet bad om ursäkt för att hon kände sig kränkt, men att policyn gäller.
Och att hon är välkommen att prata med ägarna om hon vill.

Det blir inget svar på det mailet, utan istället kliver SVT in på tenton och söker ägarna för en intervju, för då har Moa ringt dom. Förmodligen har hon ringt både SVT, tv4, och lokaltidningarna men det var bara SVT som nappade.

SVT får en intervju med en av delägarna och skriver ihop en text som inte alls är citerad från ägaren utan endast "tolkad" av journalisten.
Tenton gym är alltså inte speciellt nöjda med SVTs intervju, där dom förvrängde vad Tenton sa.

Sedan har Moa då ringt runt till sina kompisar som har bloggat om det här, ringt till gymmet, pratat med tidningar etc.

Det intressanta med detta är att hon skrev ett långt blogginlägg om att hon bytt gym till USM som är så väldigt bra och där får man göra som man vill.
Tji fick hon, samma policy är där, som på tenton.

Detta handlar bara om nya feministsverige där alla försöker provocera fram aktioner från andra som genererar trafik till bloggen/instagram eller vad det nu kan vara.
Kolla hennes instagram, bloggen, och Facebook så ser ni ju. Hon vill absolut inte visa upp sig

Summa sumarum, tenton har inte gjort något fel. Dom har vänligt talat om för en av sina kunder vilken policy som gäller och vilken policy kunden har skrivit på vid tecknandet av avtalet.
Kunden är en uppmärksamhetskåt 24årig fjortis som ser sin chans att dra ännu mer trafik till sina sociala medier där hon visar upp sig ännu mer och drar till med den så vanliga "du kränkte mig", som vi alla vet är värre än både våldtäkt och mord.

Tragikomiskt är det skulle jag säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in