Citat:
Ursprungligen postat av
MyBladeIsSharp
Skitbra idé Teddy! Det har jag inte ens tänkt på! Jag vet en del journalister som sparar sina anteckningar från sina reportage...tänk OM...(*börjar drömma*)
Skall man skratta eller gråta? En av trådens mest aktive har inte tänkt på att tidningsartiklar skrivs av människor. Denne uppfattar denna information som en "skitbra idé". En journalist innehar för övrigt inga fler privilegier än någon annan så även du kan rota om du vill. Bra va?
Snäll som jag är skall jag därför ge dig fler uppenbarelser:
- Man kan höra sig till polisen och be att få träffa någon insatt för samtal.
- Man kan begära att få ut förhör och annat. (Även om man kan räkna med att få avslag.)
- Man kan ta reda på vem som är förundersökningsledare och be att få träffa denne för samtal.
- Man kan höra av sig till TV4 och be om att få ut mer av materialet än vad som visades 2005 och i år.
- Man kan höra av sig till Efterlyst och be om att få ut mer av vad Efterlyst visade för länge sedan.
Det är så klart inte lika roligt som att sitta på nätterna och endast amatörpsykologisera, cirkelcitera varandra och få hejarop och ryggdunkningar från kollegorna på Flashback men ändå. Lycka till!