2016-11-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
I vilket avseende menar du att Lotta är en fascinerande karaktär?

I mina ögon framstår hon som en fullkomligt normal kvinna
Hon hade inga barn och därför hade hon både tid och råd att lägga på sitt utseende, FB och olika kärlekar

Och när det gäller tid då verkar du ha all tid i världen att grotta ner dig i fullkomligt oväsentliga saker som varför hon i ett tidigare förhållande inte träffade den mannens släkt?

Försök att tänka till och samla ihop dig lite innan du skickar ett inlägg nästa gång

Och i flera av dina inlägg ställer du samma fråga: "varför blev Lotta kär i den värsta idioten trots hans bakgrund?

Vi är några stycken i tråden som har olika erfarenheter av den här typen av män och vi har försökt att hjälpa dig och besvara din fråga
Men du lyssnar ju inte utan fortsätter att rapa upp samma fråga - så då får du sitta där du sitter och fortsätta att fundera över varför Lotta inte träffade pojkvännen Magnus släkt

Karaktär och utseende är ju inte riktigt samma sak.

Men eftersom du nu tog upp hennes utseende är det för mig lite märkligt att hon fäster så mycket vikt vid just den saken, när hon hade mycket viktigare saker att ta tag I.

Exempelvis hennes jobbsituation, bostadssituation, relationssituation, barnlöshet osv. Då är kanske inte naglarna, håret, färgen på huden, ögonfransarna det man ska lägga sin energi på.

Jag finner dock inte hennes utseende som det intressanta I sammanhanget utan just hennes motsägelsefulla karaktär. Å ena sidan noggrann när det gäller just utseendet – å andra sidan umgicks hon med slödder och drogs med I deras beteende. Hur kan det komma sig?

Sitta på middag med Martin och hans bror.. Vilken “normalkvinna” skulle tycka att det var mysigt? HUR ska man kunna presentera dem till sina släktingar?

Jag anser inte att det är oväsentligt att även hennes tidigare relationer har präglats av konstigheter: hemlisar, misstro, lögner, otrohet, av-och-på etc. Det är den röda tråden.Dvs. Att det alltid fanns “drama” med I bilden. Lite histrioniskt lagd..

Lotta fick “sjukt mycket uppmärksamhet” via sin facebook. Av alla som gav henne den uppmärksamheten valde hon just Martin. Visst är det lite märkligt, med tanke på att utseendet just för Lotta tycktes vara en så viktig faktor?

Man kan ju inte påstå att hon blev manipulerad av hans BILD på nätet..

Vad beträffar Magnus kan jag tänka mig att Lotta inte “dög” att presenteras till hans släkt och vänner. Magnus tycks ha haft internationella kontakter, siktat högt, vårdade sitt yttre och klädde sig smakligt. Bodde på det faschionabla Ö-malm. Körde en dyr bil.

Lotta var undersköterska till yrket. Sen läste hon ekonomi och fick jobb på ett bemanningsföretag. Lottas klädval och stil kanske inte riktigt matchade Magnus ambitioner och vänkrets.

Jag kan också tänka mig att gentemot Martin var Lotta plötligt den som hade “högre rang”. Hon var den “finare” som höll Martin “hemlig” inför sina släktingar. Ungefär som Magnus hade gjort gentemot henne..
Citera
2016-11-11, 10:56
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bara timmarna innan Martin åkte till Lotta och misshandlade henne till döds - träffade Angelica mannen. Dagen efter hörde hon om misstankarna.

Det var alltså Angelia som satt I taxin tillsammans med Martin.

Vet ej ifall detta har framkommit tidigare I tråden, men I så fall har jag missat det. Jag trodde att Martin hade varit ute och lyckats ragga någon ny talang.
Nej, i taxin och hela kvällen var han med någon Helena, som han träffade på krogen samma kväll. hennes vittnesmål finns i FUPen
Angelika hade han träffat innan det.
Citera
2016-11-11, 10:59
Medlem
På denna sida kan man också läsa Angelica berätta att:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/lo...-mig-1.3850256

- Martin utsatte henne för misshandel och hot
- han hotade att sprätta upp hennes underliv med en metallkrog och hänga upp henne från kroken
- han förhindrade henne att åka till arbetet en morgon
- han stampade sönder hennes telefon
- han tog tag I hennes nacke och tryckte ner henne för att trycka I sedlar I hennes mun
- han tvingade henne på en skräckbiltur under vilken han var arg och hotfull och trycke säkerhetsbältet mot hennes hals så att hon fick svårt att andas
- han hotade med att köra bilnyckeln I hennes ögon
- han gav henne två val: antingen skulle han kasta en sten i hennes ansikte eller att han skulle ge henne en smäll i ansiktet
- i Angelicas bostad hade han dragit ner henne på golvet och slagit henne på låret och huvudet.
han hotade även att kväva henne med en kudde

Efter denna händelse bröt Angelica med honom, men när Martin bad om ursäkt och köpte henne blommor började hon träffa Martin igen – fast I smyg. Vännerna och hennes föräldrar visste inget om det.
Sedan fick Angelica veta att Martin hade träffat Lotta. Martin ska då ha berättat en del om sin och Lottas relation – bl.a. att han trodde att Lotta var otrogen..

För polisen berättade Angelica om chocken när hon hade fått höra om mordet: “Jag förstod inte hur han kunde göra det. Jag var kär i en kille och plötsligt vet jag inte om han finns. Det var svårt att få in att han hade gjort det här.”

Angelica hade alltså svårt att tro att en kille som hon precis har beskrivit ovan skulle kunna göra något så hemskt som att misshandla en människa till döds? Sprätta upp henne med en metallkrok I underlivet och hänga upp henne.. Men ALDRIG att denne snälle man skulle misshandla någon till döds..
Citera
2016-11-11, 11:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
I vilket avseende menar du att Lotta är en fascinerande karaktär?

I mina ögon framstår hon som en fullkomligt normal kvinna
Hon hade inga barn och därför hade hon både tid och råd att lägga på sitt utseende, FB och olika kärlekar[/b]

Jag vet inte i vilket umgänge du befinner dig, men i min värld är inte en 41-årig kvinna som låter sig misshandlas av en man - hon inte bryter med, som vid minst fyra tillfällen under våren snortar kokain, som solar om o om igen på solarium, som är sjukskriven många månader - hel o halvt - att betrakta som en fullständigt normal kvinna.

Att hon inte hade ett fast jobb eller egen bostad vid 41-års ålder är ovanligt men kanske lite mer begripligt i Sthlm. Men de flesta har en egen bostad efter ett antal år i stan.

Hon var fortfarande skriven hos Per - det måste väl ändå betraktas som synnerligen ovanligt att man fortsätter att vara skriven hos sitt ex - som man har kontakt med varje dag, samtidigt som man är i nya relationer. Han var ju tillsammans med Magnus i sex (?) år - men var skriven hos Per.

Att inte "ha kommit längre" i sin uppbyggnad av ett vuxenliv är märkligt. Som en del av vuxenlivet ingår ofta familjebildning, eget hem, jobb etc. I mina ögon stämmer hennes beteende bättre överens med en 20-åring än med en medelålders 41-årig kvinnas.

Så tillvida tycker jag inte att hennes beteende motsvarar det av "en fullständigt normal kvinnas".
Och detta oaktat hennes märkliga kärlek till Martin.
Citera
2016-11-12, 00:31
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag vet inte i vilket umgänge du befinner dig, men i min värld är inte en 41-årig kvinna som låter sig misshandlas av en man - hon inte bryter med, som vid minst fyra tillfällen under våren snortar kokain, som solar om o om igen på solarium, som är sjukskriven många månader - hel o halvt - att betrakta som en fullständigt normal kvinna.

Att hon inte hade ett fast jobb eller egen bostad vid 41-års ålder är ovanligt men kanske lite mer begripligt i Sthlm. Men de flesta har en egen bostad efter ett antal år i stan.

Hon var fortfarande skriven hos Per - det måste väl ändå betraktas som synnerligen ovanligt att man fortsätter att vara skriven hos sitt ex - som man har kontakt med varje dag, samtidigt som man är i nya relationer. Han var ju tillsammans med Magnus i sex (?) år - men var skriven hos Per.

Att inte "ha kommit längre" i sin uppbyggnad av ett vuxenliv är märkligt. Som en del av vuxenlivet ingår ofta familjebildning, eget hem, jobb etc. I mina ögon stämmer hennes beteende bättre överens med en 20-åring än med en medelålders 41-årig kvinnas.

Så tillvida tycker jag inte att hennes beteende motsvarar det av "en fullständigt normal kvinnas".
Och detta oaktat hennes märkliga kärlek till Martin.

En 20-åring är inte utbildad undersköterska, har inte läst ekonomi för att bättra på sin karriär, har inte heller fått ett nytt jobb eller flyttat från Norrland till Stockholm för att börja ett nytt liv. Lotta levde helt normalt för många 40-åriga kvinnor i Sverige i dag. Vet inte hur du lever, men skambelägga är du lika duktig på som Sno. Det är härskarteknik i sin fulaste form, riktad mot en död. Det är ett karaktärsmord ni håller på med, som två vargar i flock. Fult av er.

Om Lotta hade skaffat barn utan att orka det, eller ha ekonomi nog, eller egen bostad, hade ni slagit ned på det också. Lotta var knäckt. Varför vet ingen av oss till fullo, men vi kan väl använda vår fantasi?

En psykopat slår inte jämt, är inte fruktansvärd jämt, utan behåller sina relationer och vårdar dem för att sedan kunna använda dem för sina egna behov. Psykopater är skickliga relationsbyggare, för sin egen del. Detta kommer varken du eller Sno att förstå, då jag tror att ni själva lider av något liknande.
Citera
2016-11-12, 00:34
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lotta hade lånat 15.000kr till Martin på ett bräde. Det gör man väl inte om man har en “mycket svag ekonomi”? Hon kanske hade lånat pengar även till Per?

Jag måste säga att när jag läser om Lottas trassliga liv då är det inget under om hon mådde dåligt. Hon behövde inte Martin för att må dåligt. Alla dessa lögner hit och dit skulle ha fått vem som helst att må dåligt.

Den 14.5. skickade Per ett SMS till Lotta: "Varför har du lurat mig i så många år?" Det är en berättigad fråga. Väldigt svårt att hitta ett tillfredsställande svar dock.

Idiot. Du vet inte varifrån Lotta fick sina pengar, har läst att hon fick dem från mamma, men vet lika lite som du. Du kommer att skuldbelägga resten av ditt liv, så överlever du. Ynkrygg.
Citera
2016-11-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
En 20-åring är inte utbildad undersköterska, har inte läst ekonomi för att bättra på sin karriär, har inte heller fått ett nytt jobb eller flyttat från Norrland till Stockholm för att börja ett nytt liv. Lotta levde helt normalt för många 40-åriga kvinnor i Sverige i dag. Vet inte hur du lever, men skambelägga är du lika duktig på som Sno. Det är härskarteknik i sin fulaste form, riktad mot en död. Det är ett karaktärsmord ni håller på med, som två vargar i flock. Fult av er.

Om Lotta hade skaffat barn utan att orka det, eller ha ekonomi nog, eller egen bostad, hade ni slagit ned på det också. Lotta var knäckt. Varför vet ingen av oss till fullo, men vi kan väl använda vår fantasi?

En psykopat slår inte jämt, är inte fruktansvärd jämt, utan behåller sina relationer och vårdar dem för att sedan kunna använda dem för sina egna behov. Psykopater är skickliga relationsbyggare, för sin egen del. Detta kommer varken du eller Sno att förstå, då jag tror att ni själva lider av något liknande.
De förstår inte att de genom att bara ställa frågan, hur kunde hon, har dömt Lotta. Det övergår deras förstånd eller så är de bara illvilliga människor som mår bättre av att döma Lottas liv och leverne. Det tragiska är att Lotta inte kan försvara sig själv.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-11-12 kl. 00:59.
Citera
2016-11-12, 01:27
Medlem
Citat:

Instämmer i allt du skriver.

I mina ögon ser jag uttryck från små kränkta män. I dessa inlägg.

Martin var också lättkränkt, men också oförutsägbar i sitt lynne.

Hur många har träffat en psykopat? Renodlad?

Många. Tror jag. Dom har inga tatueringar utan kommer I alla skepnader.

Även Du som dömer Lotta.
Citera
2016-11-12, 01:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En 20-åring är inte utbildad undersköterska, har inte läst ekonomi för att bättra på sin karriär, har inte heller fått ett nytt jobb eller flyttat från Norrland till Stockholm för att börja ett nytt liv. Lotta levde helt normalt för många 40-åriga kvinnor i Sverige idag.

För inte så många år sedan blev man undersköterska efter vårdlinjen, den var fyra terminer efter åk 9. Då var man färdig undersköterska vid 18 års ålder. För många år sedan kunde man om man hade jobbat något år som gamla tiders sjukvårdsbiträde komma in på en 40-veckors kurs till undersköterska, då kunde man också vara undersköterska vid 18-19 års ålder. Lotta var född 1975 - när hon gick ut åk 9 1991 kunde hon gått vidare o blivit undersköterska före 20 års ålder - samt läst in lite ekonomi - och flyttat från Norrland.

Du skriver att "Lotta var knäckt". Hur vet du det? Någon i tråden har påpekat att hon var "en glad kvinna"?. Hon var sjukskriven, men hon hade varit sjukskriven under flera år i omgångar tidigare - långt innan Martin kom in i bilden - så varför var hon "knäckt" just nu?

Hon tränade, solade, promenerade med hunden, umgicks med väninnor, var ute o festade, fixade ny frisyr, klädde sig snyggt, brydde sig om sitt utseende, höll bostaden ren o städad, jobbade halvtid under en del av förhållandet med Martin, hade enastående sex med Martin, planerade för framtiden med familj och barn samt sökte nytt jobb
Folk som betecknas som "knäckta" brukar inte syssla med allt detta.

Jag tror faktiskt inte att hon var "knäckt". Jag tror att hon blev förälskad i Martin och lockelsen gjorde att hon ville vara med honom. Hon kanske till och med kände sig starkare än vanligt och var sugen på denna relation med honom.
Citera
2016-11-12, 08:05
Medlem
Citat:

Men det var ju inte pga att Lotta avstod från barn, eftersom hon inte hade ekonomi nog, eller ordnade förhållanden nog, eller en lämplig pappakandidat, eller var psykiskt stabil nog, utan bara att Lotta inte RÅKADE bli gravid med Martin. Hon TRODDE för ett litet ögonblick att hon skulle ha varit gravid – och informerade även Martin om detta. Men sen visade det sig vara falsk alarm.

Så absolut kritiserar jag Lotta även för detta irrationella och icke ansvarsfulla beteende ATT hon försökte bli med barn med en fullständig idiot som absolut unga INGA omständigheter passade som förälder.

Och Lotta själv var ju inte I skicket att ta hand om någon annan, eftersom hon inte klarade av att ta hand om sig själv.

Det var “tonårsbeteende” från Lottas sida att försöka tvinga Martin in I en relation som inte var stabil nog som grund för ett litet barn att landa I.

Det är för mig helt obegripligt att man enligt dig inte får ifrågasätta en död människas beteende och val utan att “karaktärsmörda” henne. Särskilt när hennes val helt klart dessutom har förkortat hennes liv..

Du skriver att en psykopat slår inte jämt. När man läser FUP:en då finns det inte många dagar där när han inte har slagit. När han inte slog – då hotade han. Och när han inte slog och hotade Lotta då gjorde han detsamma gentemot Angelica.

Men både Angelica och Lotta har det gemensamt att de tycks sakna självbevarelsedrift helt och hållet. När Lotta fick stryk så att revbenen knäcktes så var inte hennes reaktion att söka sig till första bästa polisstation och undvika mannen till varje pris. Istället kom paret fram till att de skulle flytta ihop! Men sen kom Per till lägenheten och då spolierades den planeringen. Då var det SLUT istället. Och till detta berg-och-dalbana -liv ville Lotta skaffa ett barn.. :-o

Angelica I sin tur fick inte åka till jobbet utan tvingades till en skräckbilfärd med misshandel och fruktansvärda hot om olika tortyrsätt gentemot henne. När bilfärden närmare sitt slut då åkte de hem till henne så att gärningsmannen skulle få sova ut. Det är nämligen utmattande att hitta på olika sätt att tortera sin flickvän. Man behöver både mat och sömn för att kunna orka vidare.

Angelika förresten liknar Lotta både till utseendet och karaktär. När man tittar på hennes facebook så skulle man kunna tro att det är Lotta. Båda två hade undersköterskautbildning och båda två älskade hundar. Och båda två postade liknande bilder på sig själva så att läsarna kunde berömma deras utseende..

Dessa damer är alltså lika obegripliga. Hur mycket man än förstör deras egendom, misshandlar dem, hotar dem till livet etc. så fortsätter relationen med Martin som vanligt. Och Martin undrade lika väl ATT damerna inte gjorde något. Han sa flera gånger att det var ok. att anmäla honom. Det var nästan som att han bad om det..

När man sen läser I Lottas journalanteckningar då märker man att redan I september 2015 var Lotta så knäckt p.g.a.”sveket från Magnus sida” att hon inte ansåg sig kunna arbeta. Själv undrar jag hur hon tänkte att Per skulle orka arbeta när Lotta gång efter annan svek hans förtroende och gick bakom ryggen på honom?
Citera
2016-11-12, 09:25
Medlem
Solglittrets avatar
Någonstans vill ju en individ ha kärlek och uppskattning. Ofta är ju detta allra viktigast att få från presumtiva partners.
Om en ung man märker att hans beteende och sätt att vara - totalt avfärdas av alla tjejer han är intresserad av - kommer han sannolikt redan väldigt tidigt i unga år försöka förändra och anpassa sig till att vara mer "attraktiv". Både till utseende och sätt.

Om inte kvinnor av Lottas och Angelicas typ hade visat Martin-typer uppskattning och kärlek - redan för många år sedan - hade Martin-typen kanske inte utvecklats. Om dessa killar direkt hade märkt att ingen kvinna i världen vill ha dem - kanske de killarna inte lika lätt hade påbörjat och fortsatt med sitt beteende.

Martin var skrämmande tatuerad, gick på mängder av anabola och såg faktisk rätt läskig ut. Han var helt öppen med sina tidigare våldsbrott o straff och att han missbrukade. Ändå var han omgiven av mängder av kvinnor genom åren. Till och med när de visste att han var en kvinnomisshandlare så var de intressade av honom.

Hur sjutton fungerar man som kvinna när man tycker att just hans genpool är så attraktiv att man vill skaffa barn med honom?

Och det var mängder av kvinnor som han har haft och hade förhållande med.

Martin-typer har naturligtvis ett eget ansvar för att de blir sådana. Men varför spelar tjejer med - och "belönar" detta beteende? Hur kan killar med alla dessa varningssignaler - ändå om o om igen attrahera nya kvinnor?
(Jag som kvinna skulle faktiskt lägga benen på ryggen direkt - han är inget kärleksmaterial för mig.)

Så varför kan andra brudar inte ge sjutton i att "belöna" dessa män med kärlek o umgänge? Vill dessa tjejer och vi som samhälle verkligen att dessa mäns gener ska föras vidare till nästa generation eller att presumtiva barn ska uppfostras av en far med detta beteende?

Någonstans är vi kvinnor som kollektiv ansvariga för vad killar tror är attraktivt. Om Martin väldigt tidigt i unga år hade avfärdats av alla tjejer han ville ha - hade han kanske utvecklat ett annat beteendemönster.

Han fullkomligt skrek fara o problem och ändå likt flugor på en sockerbit dras kvinnorna dit.

Lotta hade definitivt ansvar för att hon valde en partner som Martin. Som alla andra brudar som dras till sockerbiten.
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-12 kl. 10:03.
Citera
2016-11-12, 11:35
Medlem
Det finns inga perfekta människor
Inte ens Sno och Solglittret är perfekta

Alla gör misstag i livet
Ibland går det bra trots allt men ibland kan våra misstag få fruktansvärda konsekvenser - som för Lotta

De kvinnor som fastnade i Martins grepp och snedvridna syn på kärlek(=läs avundsjuka och hämnd) har förhoppningsvis lärt sig en läxa för livet

Det kunde nämligen lika gärna varit en av dom som hade legat blodig och sönderslagen på ett täcke i hallen

Dom trodde inte att han var kapabel till att mörda en kvinna men nu vet alla att det var han

Att han mördade Lotta handlade inte om svartsjuka
Han mördade henne därför att hon bara några dagar tidigare anmält och tyvärr tagit tillbaka sin anmälan hos polisen
Kanske hade Lotta levt idag om hon hade stått fast vid sin anmälan - det vet vi inte men kanske

Men om Martin hade en liten gnutta respekt för polis- och rättsväsende och lite självbevarelsedrift att inte vilja hamna på kåken igen - då hade det funnits ett hopp för Lotta med en anmälan

Att dom här fallen tas upp i media är bra och vilken kvinna som helst kan råka ut för dom här männen
Alla är inte tatuerade i ansiktet och lever på bidrag och kriminalitet

Man kan faktiskt göra en jämförelse med presidentvalet i USA
Donald Trump... ...är det någon som tror att halva den amerikanska befolkningen är korkade bimbos?
Jag tror inte att dom är det - men däremot väljer dom att sålla ut galenskaperna som han häver ur sig
Nu kommer hela världen få veta vad han är kapabel till och jag hoppas att det amerikanska folket slipper lära sig en läxa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in