Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Verkar som om det är helt okey att diskutera varandra igen så då fortsätter jag också diskussionen. Jag har förutom erfarenheter som lärdes för över 20 års sedan också en universitetsutbildning i beteendevetenskap, vilket i sig talar för att jag är mer kunnig om en människas beteende än vad du är. Du har visat på dåligt omdöme i denna tråd och kommer att fortsätta att göra det igen och igen då det verkar vara okey för de som modererar tråden.
Men du har ju ingen aning om vilken utbildning eller erfarenhet vi andra inläggsskrivare har så kan du vara så snäll och inte sätta dig på dina höga hästar och nedvärdera andra skribenter bara därför att du inte "vet" vilka de är i verkligheten.
Jag är inte här fär att diskutera mig, min personlighet, mina erfarenheter, min utbildning el. något liknande. Men jag intresserar mig för fall som Lotta (och Lena, Susanne etc.)
Lotta var en fascinerande karaktär. Och detta mordfall intresserar flera än mig oavsett om vi har eller inte har "egen erfarenhet på området" eller har "skrivit doktorsavhandling" kring ämnet.
Det är fortfarande obegripligt för mig att Lotta så lätt kunde acceptera Martins bakgrund.
Hon "skröt" till sina vänner att "det var helt galet hur mycket uppmärksamhet hon fick via Facebook". Och då undrar jag så klart av VILKA fick hon det? Var resten också sådana som Martin? Gamla kåkfarare, missbrukare, kriminella psykfall eller helt vanliga normala svenssons som fattade tycke/intresse för henne när de såg hennes bild på nätet och sen bad om att bli addade?
OM det var första alternativet - då undrar jag hur Lotta kunde bli smickrad av att få uppmärksamhet av idioter.
Om det var andra alternativet - då undrar jag "varför" hon istället för en normal valde just den värsta idioten?
Sen undrar jag vidare om det var så att Magnus egentligen var sambo med en annan kvinna och därför var förhållandet med Lotta så "hemligt" så att han inte presenterade henne för sina släktingar/kompisar utan mest bara åkte iväg på olika SPA:n. För det verkar som att Magnus åtminstone nu är sambo. Men det kan han förstås ha blivit efter Lotta.
Skumt var det i alla fall att ingen av dem - under 6års tid - träffade varandras familjer..