2016-11-12, 07:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Varför ser det ut som om en massa gamla mögliga neokonservativa krigshetsare - Giuliani, Gingrich, Bolton - kommer att bekläda tunga poster i Trumps ministär? Vad hände med träskrensningen?

Hehe du är rolig du din lilla mupp. Alltså är du faktiskt så korkad att du tror att hela Trumps kabinett ska bestå av Alex Jones, David Duke och andra mentalt utvecklingsstörda nynazister? Jag är lite fundersam på hur gammal du är, jag har forskat lite och tydligen brukar nynazister behöva lite hjälp ur träsket vid ungefär 25-30 års ålder.

Trump är i många avseenden väldigt outbildad och korkad men han är ändock så klipsk att han inte dömer en presterande människa ifrån varken kön eller etnisk kategori. Du din dumma jävel dömer tydligen någon utifrån vems grav man besöker. Omöjligt kan man ta dig på allvar i en seriös diskussion och innan du sökt hjälp är du ignorerad, dock ser jag hopp för dig o du förtappade själ. Krävs lite engagemang från din familj och vänner dock.

Trump är istället i startgroparna med att utforma en ny amerikansk dynasti, och judar kommer onekligen att inneha en framträdande roll vare sig du vill eller ej.
Citera
2016-11-12, 07:34
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Både bra och dåliga namn, precis som väntat. Vi får hoppas att den slutgiltiga administrationen blir så bra som möjligt ur ett anti-globalistiskt perspektiv.

Förklara gärna hur amerikanska företag, typ GM och Apple ska fungera ur ett anti-globalisistiskt perspektiv. Ge gärna även i stora drag en kort förklaring vad uttrycket betyder eftersom jag tydligen inte tycks förstå. Vad jag hittills förstår är att till nästa fruktplockarsäsong i Maine så kommer där att stå några jävligt ilskna vita grabbar som funderar vart de spansktalande säsongsarbetarna försvann. ( ganska exakt som i sverige där obekväma, fysiskt krävande jobb aldrig utförs av den söndercurlade "vita" generationen).
Citera
2016-11-12, 07:40
Medlem
Stabskaptens avatar
Tea Party-rörelsen går ut och varnar för Priebus:

Citat:
President-elect Donald Trump hasn't yet publicly named a chief of staff, but already, a major tea party group is warning him against naming one of his reported top choices.

The Tea Party Patriots Citizens Fund warned against a "Washington insider" to run Trump's White House, specifically naming Republican National Committee Chairman Reince Priebus, who is said to be one of Trump's top two choices.

Jenny Beth Martin, the co-founder of TPPCF, told CNN in a statement that the group wants Trump to "drain the swamp."

"No Washington insider, regardless of who it is, should serve as President Trump's chief of staff," Martin said. "Appointing Reince Priebus (or any other DC establishment insider) would make it more difficult, not less, for President Trump to achieve the change the people voted for. It's time to drain the swamp -- not promote insiders beholden to the Washington establishment who helped create it."

http://edition.cnn.com/2016/11/11/politics/tea-party-patriots-reince-priebus/index.html

De har rätt förstås. Med en etablissemangsrepublikan på en så central post som chief of staff blir det ingen "träskrensning".
Senast redigerad av Stabskapten 2016-11-12 kl. 07:42.
Citera
2016-11-12, 07:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

De har rätt förstås. Med en etablissemangsrepublikan på en så central post som chief of staff blir det ingen "träskrensning".

Förklara gärna vad "träskrensning" betyder. Jag kommer att ta skärmdump och sedan visa dig din egen definition om ett år då vi borde ha facit. Det låter väl okej?
Citera
2016-11-12, 07:53
Medlem
Stabskaptens avatar
Här en bra sammanfattning av betydelsen av valet mellan Priebus och Bannon:

Citat:
The contrast between Bannon and Priebus couldn’t be greater.

Priebus is a loyal party man with impeccable connections on Capitol Hill. He counts House Speaker Paul Ryan, a fellow Wisconsinite, as a close friend. Priebus gave Trump his full support during the campaign. But in his ideological leanings, he remains more an institutionalist than a Trump-style, burn-it-down, populist nationalist.

Bannon, by contrast, cares little about preserving the Republican Party or D.C. institutions. He thinks Washington is populated by corrupt politicians who have lost touch with American workers. Bannon would rather turn a blowtorch on the Capitol than preserve it.

Bannon also holds Ryan in contempt. He has told Breitbart staff that the House Speaker is “the enemy.” He thinks Ryan belongs to a globalist elite cabal that’s trying to undermine American sovereignty through open trade and immigration.

If Trump picks Bannon over Priebus, it will send shockwaves through official Washington. Such a move would signal that Trump as president will be no different than Trump as candidate.

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/305690-tea-party-leader-shoots-down-rnc-chair-as-trumps-chief-of
Citera
2016-11-12, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Sheriff Joe Arpaio kanske kan få någon roll. Kanske som rådgivande han är ju rätt gammal.

Det vore coolt. Men Obama har ju skickat feds på honom, han riskerar 8 mån fängelse.
Citera
2016-11-12, 07:56
Bannlyst
Citat:

Nervöst som fan nu. Är det bara prat trots allt? Varför sitter det en massa äckliga neocons på hans transition team
Citera
2016-11-12, 07:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förklara gärna vad "träskrensning" betyder. Jag kommer att ta skärmdump och sedan visa dig din egen definition om ett år då vi borde ha facit. Det låter väl okej?
Kan inte du förklara vad du tror det betyder? Jag menar, dina analyser och prediktioner kring amerikansk politik har ju verkligen varit spot on.
Citera
2016-11-12, 08:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan inte du förklara vad du tror det betyder? Jag menar, dina analyser och prediktioner kring amerikansk politik har ju verkligen varit spot on.

Nu är ju jag en obetydlig sjöfarare så mina analyser och prediktioner betyder föga. Däremot sticker jag inte under stol med att jag hellre hade sett Hillary i Vita Huset, dock vill jag nu gilla läget och förhoppningsvis se något gott komma framöver. Jag har varit förhållandevis lugn i smutskastningen av Trump, bitit mig i tungan och som tröst vunnit lite på oddset (satsar alltid på underdogen) , men man skulle önska att alla parter kunde bete sig lite. I dagsläget är ju kaos. Hillary-gänget löper amok , vilket naturligtvis är förkastligt, medans Trumpisterna är skadeglada och vägrar släppa eventuella pre-valmässiga oklarheter. Jag känner mig hyfsat ensam här någonstans i mitten som verkligen älskar USA, bott där, och ofta besöker. Kumbafucking Ya nu already
Citera
2016-11-12, 09:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nu är ju jag en obetydlig sjöfarare så mina analyser och prediktioner betyder föga. Däremot sticker jag inte under stol med att jag hellre hade sett Hillary i Vita Huset, dock vill jag nu gilla läget och förhoppningsvis se något gott komma framöver. Jag har varit förhållandevis lugn i smutskastningen av Trump, bitit mig i tungan och som tröst vunnit lite på oddset (satsar alltid på underdogen) , men man skulle önska att alla parter kunde bete sig lite. I dagsläget är ju kaos. Hillary-gänget löper amok , vilket naturligtvis är förkastligt, medans Trumpisterna är skadeglada och vägrar släppa eventuella pre-valmässiga oklarheter. Jag känner mig hyfsat ensam här någonstans i mitten som verkligen älskar USA, bott där, och ofta besöker. Kumbafucking Ya nu already
Mindre än en vecka efter valet och två månader innan Trump blir president vill du att han och GOP presenterar en färdig plan i detalj på vad som ska göras. Okey! Du låter som de svenska medierna som just nu går ut och säger att Trump inte kommer att skrota Obamacare. Repeal and Replace och det sistnämnda betyder för de med klena engelska kunskaper att man ersätter det med något bättre. Och då kan det vara klokt att behålla de delar som faktiskt är bra i reformen, tycker du inte det?
Citera
2016-11-12, 09:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Även Ron Paul går ut i RT och tycker att Trump skall motstå neocons i sin administration

https://www.rt.com/usa/366404-trump-ron-paul-crosstalk/

Citat:
Donald Trump’s success or failure as the next US president will largely depend on his ability to keep his independence from the “shadow government” and elite structures that shaped the policies of previous administrations, former presidential candidate Ron Paul told RT.

Trump, enters the US presidency a political virgin, whose policies will be shaped by advice offered by his political cabinet. “Unfortunately, there has been several neoconservatives that are getting closer to Trump. And if gets his advice from them then I do not think that is a good sign,” Paul told the host of RT’s Crosstalk show Peter Lavelle.
Citera
2016-11-12, 09:48
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Mindre än en vecka efter valet och två månader innan Trump blir president vill du att han och GOP presenterar en färdig plan i detalj på vad som ska göras. Okey! Du låter som de svenska medierna som just nu går ut och säger att Trump inte kommer att skrota Obamacare. Repeal and Replace och det sistnämnda betyder för de med klena engelska kunskaper att man ersätter det med något bättre. Och då kan det vara klokt att behålla de delar som faktiskt är bra i reformen, tycker du inte det?

Jahapp. Oklart om du svarade på rätt inlägg nu men visst kan vi prata obamacare. Efter Trumps besök i Vita Huset så pudlar han lite och tänker tydligen behålla systemet men med vissa oklara korrigeringar. Nåja jag kan inte bry mig mindre faktiskt, vad gäller hans vallöften uppfylls knappast många vilket ju gäller alla politikers tomma vallöften. I detta fall är det bara ett plus när han pudlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in