2016-11-11, 21:09
Bannlyst
Ser hellre Kellyanne Istället för Palin. Kellanne framstår som mer naturlig på något sätt.
Citera
2016-11-11, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Du missar poängen. Jag säger inte att Priebus är en dålig person. Men Trump har gått till val på systemskifte, att "rensa träsket". Priebus är en helt konventionell republikan, en del av etablissemanget. Om man vill bryta med det gamla och börja på ny kula väljer man inte en sådan person till en central post.

Om Trump väljer Priebus framför Bannon visar det att pratet om "träskrensning" var just det. Prat.

Exakt, och Priebus blir en portal som Cucks och Rinos kan använda för att få det dom vill ha i Administrationen.

Red alert, allt jag säger.
Citera
2016-11-11, 21:16
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Rudy Giuliani borde vara självskriven, snacka om profil.
Att han dessutom varit med i Seinfeld gör ju inte det hela sämre direkt.

Varför ser det ut som om en massa gamla mögliga neokonservativa krigshetsare - Giuliani, Gingrich, Bolton - kommer att bekläda tunga poster i Trumps ministär? Vad hände med träskrensningen?
Citera
2016-11-11, 22:08
Medlem
PilotHockeys avatar
Framförallt anser jag att Trey Gowdy måste bli Attorney General. Han behövs på den positionen för att sänka Hillary och etablissemanget en gång för alla! Han är den enskilde personen som kan caset mot henne bäst (bättre än Goodlatte och Chaffetz med).

Sedan tycker jag att någon som verkligen förtjänar en plats är Corey Lewandowski som fick ta så mycket skit under primärvalskampanjen. Han får inte en ministerroll tror jag inte men typ liknande pressansvarig etc hade vart bra!

Och sedan en person som jag pga mitt eget yrke tycker skall få finnas med och omskola sig från att köra Trumps B757 till att köra B747 är Trumps personlige pilot John Dunkin som hela kampanjen från början till slut ändlöst flugit Trump runt hela landet, ibland flera gånger om dagen och ordnat med ALLT under ibland upp till 5 flighter på en dag nu på slutet. Det är rätt krävande av en pilot att inte ha en hel avdelning att göra det arbetet åt en som man har på ett vanligt flygbolag utan att sköta alltifrån städning till tankning till att fixa att avgifter betalas och att saker bokas upp i förväg så det finns redo när man kommer. Han skall ha fett cred tycker jag.

Dessutom är han någon som Trump verkligen kan förlita sig på som funnits vid hans sida och flugit honom ända sedan 1989!
Citera
2016-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Varför ser det ut som om en massa gamla mögliga neokonservativa krigshetsare - Giuliani, Gingrich, Bolton - kommer att bekläda tunga poster i Trumps ministär? Vad hände med träskrensningen?
Du måste tänka på att det inte finns några utanför träsket som har den kompetens och erfarenhet som krävs för att fylla de här rollerna.

Om fyra år, när Trumps andra mandatperiod tar sin början så kan det finnas sådana personer men då gäller det att Trump redan nu anställer dessa på lägre positioner.

Det är en revolution vi talar om och det måste få ta sin tid.
Citera
2016-11-12, 00:43
Medlem
Trump har presenterat en lista över vilka som ingår i hans transitionteam: http://www.foxnews.com/politics/2016/11/11/whos-who-in-new-trump-transition-team-line-up.html.

Själv ser jag gärna profiler såsom Carson och Gowdy i administrationen. Två personer med integritet och som inte böjer sig för MSM eller etablissemanget!
Citera
2016-11-12, 01:28
Medlem
BAB7s avatar
Ted Cruz och Sarah Palin, vad tror ni om deras chanser?

Jag vet att det har varit lite frostigt mellan Ted och Donald under den senaste tiden, men kanske finns det nu tid för försoning?
Ted Cruz är både populär bland många republikaner och han är en känd och stabil person.

Sarah Palin är också omtyckt av många, och en mycket kompetent kvinna, det har ryktas om att hon kanske skulle kunna bli energiminister.
Citera
2016-11-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ben Carson kommer troligtvis bli hälsominister.
Hellre det än utbildningsminister som vissa sa. Det skulle bli ganska förödande med tanke på hans syn på evolution, början av universum,... Han är neurokirurg men jag läste hans tankar om Big Bang och det var tydligt att han inte ens förstår grundläggande fysik. Så tror han att skapelsen bokstavligen gick till på 6 dagar.

Kellyanne, kanske Palin, vore nog ok. På tal om kvinnor tänkte jag plötsligt på Hillary som erbjöd att samarbeta med honom. Demokraten Elizabeth Warren sa någonting liknande för landets bästa. Även Obama och Trump själv. Jag tänkte först skoja angående att välja Hillary Men så tänkte jag på protesterna. Det vore udda men kanske försonar landet?
Senast redigerad av Hvergelmir 2016-11-12 kl. 02:23.
Citera
2016-11-12, 02:13
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag läste för länge sedan att en tillträdande president har ungefär 2000 tjänster att tillsätta varav 1500 inte behöver konfirmeras av kongressen. Sarah Palin kan få någon roll, ambassadör i Lesotho t.ex. Hon var en av de första att endorsa Trump och hon kommer att bli belönad på något sätt.

Säkert, men då helst en oviktig-tjänst där hon inte kan göra så stor skada.
Citera
2016-11-12, 02:36
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sheriff Joe Arpaio kanske kan få någon roll. Kanske som rådgivande han är ju rätt gammal.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-11-12 kl. 02:47.
Citera
2016-11-12, 03:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Trump har presenterat en lista över vilka som ingår i hans transitionteam: http://www.foxnews.com/politics/2016/11/11/whos-who-in-new-trump-transition-team-line-up.html.

Själv ser jag gärna profiler såsom Carson och Gowdy i administrationen. Två personer med integritet och som inte böjer sig för MSM eller etablissemanget!

Både bra och dåliga namn, precis som väntat. Vi får hoppas att den slutgiltiga administrationen blir så bra som möjligt ur ett anti-globalistiskt perspektiv.
Citera
2016-11-12, 04:08
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Sheriff Clarke, säkerhetsminister?

"I’m a brass knuckles, bloody knuckle type of fighter."

https://www.youtube.com/watch?v=_I9Ryai-oaw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto