2016-11-11, 23:55
Medlem
Moa har högst troligen röstat för detta.
Citera
2016-11-11, 23:56
Medlem
nidbilds avatar
Kvinnan kränker muslimer som vill träna, kom ihåg allas lika värde finns ingen annan förklaring hon har tränat i 4 år men nu så väller muslimer in och då är det bäst att skyla sig
Citera
2016-11-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jag förstår inte riktigt... är bilderna tagna mellan två olika tidsperioder? På den ena bilden är ju hon fit och fin men i videon är hon ju tjock och oattraktiv.

Och vad fan har det med saken att göra? Sluta lägg kvinnor i facken "attraktiv" & "oattraktiv", vi tränar fan inte för din skull om du tror det!
Citera
2016-11-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattbajsaren
Moa har högst troligen röstat för detta.

Och därför ska vi skita i hennes problem? För att hon KANSKE röstat på ett parti du inte tycker om? Idiot.
Citera
2016-11-12, 00:04
Medlem
Tycker det är en bra dresscode dom har. Man ska inte behöva se andras kroppar toppless/lättklätt.
Jag äcklas över att se andras kroppar och vill inte vara "tvingad" att se dom om jag tränar eller är på något annat publikt ställe förutom badhus och stränder
Citera
2016-11-12, 00:37
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin

Nej, om man går runt med mer muskler så ökar ens metabolism. Det har ingenting med beta-oxidation att göra.

Och nej styrketräning är inte ett jättebra sätt att gå ner i vikt på. Ett jättebra sätt att gå ner i vikt på är att äta mindre energi än vad man gör av med. Det är däremot viktigt att styrketräna för att behålla så mycket muskelprotein som möjligt.
Jag käkade LCHF kombinerat med styrketräning med gradvis ökning, jag käkade jätte mycket kalorier och gick ner snabbt som fan. Min ökade muskelmassa gjorde så att jag brännde mer bara när jag var ute och gick.
Citera
2016-11-12, 00:42
Medlem
Nu får man intrycket av att hon gymmade i sportbehå/liten kort träningstopp(?) samt tajta byxor och det såg inte farligt ut. Ni andra i tråden får gärna gymma i pösiga byxor eller långkalsonger och t-shirt, men en fördel med tajtare och mindre plagg kan vara en känsla av att det är lättare att röra sig när inga kläder fladdrar i vägen samt att det inte blir lika varmt och personligen tycker jag långkalsonger verkar konstigare att bära, än tajta träningsbyxor.

Folk borde får klä sig någorlunda hur de vill, men självklart inte ok att gymma toppless som tjej i bara trosorna, men artikeln förtäljer inte riktigt outfiten i sin helhet.

Dress code på gymmet i form av pösiga och täckande kläder känns märkligt, om nu något gym skulle få för sig att ha en sådan. På ett gym svettas man och då ingår det lite i gymkulturen att folk är lättklädda.
Senast redigerad av Potifar2 2016-11-12 kl. 00:47.
Citera
2016-11-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/moa-var-for-lattkladd-stoppades-pa-gymmet
"Moa Gullbrand, 24 år, har tränat på samma gym i fyra år. Förra veckan blev hon helt plötsligt tillsagd att hennes klädsel inte var passande i träningslokalerna. Hon ansågs vara för naken."
Sätter det under diskriminering, då Moa kände sig kränkt av tillsägelsen. Mod får flytta tråden till lämpligt ställe annars.
Vad tror ni om det?

Kränkt ?
Hon kände sej naturligtvis bara lite dum för att hon blev tillsagd,vilket många söndercurlade individer har svårt att ta idag.
En tillsägelse måste hon väl ändå kunna tåla. Lite mer regler överlag gör bara gott för individer som gått igenom livet utan sådana.
Citera
2016-11-12, 00:56
Medlem
Wiseguys avatar
Kan bara säga att Ola Ross, som äger Tenton Gym, är nog en av de största skitstövlar jag någonsin mött, och det säger inte lite!

Har dels haft gymkort hos dem, och det var nästintill omöjligt att säga upp (efter bindningstid!).
Dessutom fick jag krav på betalning 8 kr (!!) förra veckan för något som var efter uppsagt träningsavtal som avslutades för ca 17 år sedan! Det fanns/finns ingen obetald skuld från det vilket han påstod. Inkassobolaget som skickade ut kravet avslutade det direkt jag kontaktade dem! Helt sjuk djävul det där.

Har bott granne med honom under många år, och han var en riktigt uppkäftig besserwisser i grannskapet, en som skulle styra området med järnhand. Många som inte tålde honom.
Hörde i grannskapet om en som hyrde lägenhet av honom i huset på Hagmarksvägen, och blev hotad och skrämd för att denne påpekade att det var livat väldigt sent på kvällarna i källaren (där ett av gymmen var).

Har dessutom gjort en del jobb på ett av hans gym då mitt företag blev inhyrt av ett annat. Ross vägrade betala och bestred fakturan hela tiden. När det kom till ett läge det var dags för stämning i domstol blev idioten hotfull istället. Min uppdragsgivare fick nog till slut betalt men dom var riktigt förbannade på honom. (själv fick jag betalt i tid av min uppdragsgivare som tur var)
Senast redigerad av Wiseguy 2016-11-12 kl. 00:59.
Citera
2016-11-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Kan bara säga att Ola Ross, som äger Tenton Gym, är nog en av de största skitstövlar jag någonsin mött, och det säger inte lite!

Har dels haft gymkort hos dem, och det var nästintill omöjligt att säga upp (efter bindningstid!).
Dessutom fick jag krav på betalning 8 kr (!!) förra veckan för något som var efter uppsagt träningsavtal som avslutades för ca 17 år sedan! Det fanns/finns ingen obetald skuld från det vilket han påstod. Inkassobolaget som skickade ut kravet avslutade det direkt jag kontaktade dem! Helt sjuk djävul det där.

Har bott granne med honom under många år, och han var en riktigt uppkäftig besserwisser i grannskapet, en som skulle styra området med järnhand. Många som inte tålde honom.
Hörde i grannskapet om en som hyrde lägenhet av honom i huset på Hagmarksvägen, och blev hotad och skrämd för att denne påpekade att det var livat väldigt sent på kvällarna i källaren (där ett av gymmen var).

Har dessutom gjort en del jobb på ett av hans gym då mitt företag blev inhyrt av ett annat. Ross vägrade betala och bestred fakturan hela tiden. När det kom till ett läge det var dags för stämning i domstol blev idioten hotfull istället. Min uppdragsgivare fick nog till slut betalt men dom var riktigt förbannade på honom. (själv fick jag betalt i tid av min uppdragsgivare som tur var)

Hur vet vi att det du skriver är rätt och riktigt ?
Det är väl inte så att du bara vill misskreditera ägaren för att han sa till den unga kvinnan om hennes olämpliga klädsel ?
Citera
2016-11-12, 01:05
Medlem
svinsurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Och vad fan har det med saken att göra? Sluta lägg kvinnor i facken "attraktiv" & "oattraktiv", vi tränar fan inte för din skull om du tror det!
Varför? Vad man finner är attraktivt/oattraktivt är subjektivt och det har man rätt att tycka.
Finner inte heller större kvinnor attraktiva, det måste man inte. Sluta försvara ohälsosamma saker.
Citera
2016-11-12, 01:11
Medlem
Koyaks avatar
Kvinnoförtryck är vid liv i allra högsta grad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in