Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRoger
Nej, ingen vet förstås med säkerhet. Mina idéer har utvecklats allt eftersom jag följt Trump rätt ingående under valrörelsen. Jag har fått uppfattningen att han har varit i kontroll under större delen av kampanjen. Kanske det enda som han inte räknat med var grab'em-inspelningen. Märk också att då var enda gången under hela hans skandalomsusade kampanj som han verkligen bad om ursäkt, nästan direkt. Så att det kom ut var både oplanerat, oroande och skämmigt för Trump. Allt det andra, om mexikaner, den handikappade, de smutsiga angreppen på Clinton, och mycket annat tycks ha varit kalkylerat snarare än några impulsiva utbrott.
Jag kan rekommendera Scott Adams tankar om Trump. Han har bland annat kallat honom "the greatest persuader I have ever seen".
Sedan så finns det förstås en tredje möjlighet då, förutom att han är en amerikansk fascist eller bara en väldigt skicklig maktsugen manipulatör, och det är att han helt enkelt bara är väldigt dum i huvudet:
https://www.youtube.com/watch?v=ECl16G6fEQ8&t=725s
Skulle detta vara fallet så förklarar de onekligen "grabém" och tidigare uttalanden om bl.a. de kinesiska ledare som gjorde sig skyldiga till massakern på Himmelska fridens torg.
Allt det sansade som sedan kommit fram, typ tack talet, besöket i vita huset och den andra tweeden om protestdemonstrationerna mot honom, skulle då enbart vara ett resultat av att smarta personer i omgivningen kontrollerar honom. Ja, de kanske t.om. kan kontrollera honom när han blir en sittande president, förutsatt att han övervakas i stort sett varje sekund, dag och natt.
Detta skulle då innebära att Trump är ungefär lika smart som en förståndshandikappad nio åring, nej värre en så. För förståndshandikappade kan mycket väl ha värdekapacitet och moral, men detta saknar Trump.
Detta är givetvis ytterst skrämmande om det skulle stämma. Men låt oss ändå lugna oss med att Trump, i alla fall i teorin, kan kontrolleras av smartare personer, även sedan han blivit sittande president.
Det som istället blir nästan obeskrivligt skrämmande är då att ungefär hälften av de 55 procent av amerikanarna som brydde sig om att rösta, lade sin röst på Trump. Det är också skrämmande att det finns så många WT människor, (och för all del människor ifrån de icke vita), runt omkring i världen som faktiskt ser denna man som ev. har ett intellekt som en förståndshandikappad värdeinvalidiserad 9 åring som helt saknar moral, som ett föredöme.
Men som sagt var: Ingen vet med säkerhet vem Trump är, vilket istället kan vara en del av en smart strategi. Han kan vara en amerikansk fascist, (som bara fram tills han svärs in), skärper sig/hålls i strama tyglar.
Han kan vara en fruktansvärt smart men manipulativ och maktgalen man som sedan länge funderat på hur han skulle kunna bli USA:s president, som också, bevisligen lyckats med det.
Eller han kan egentligen vara väldigt, väldigt dum i huvudet, liksom ungefär en fjärdedel av det amerikanska folket.
en dubelpost som moderator kan ta bort.