Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 16:04
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
På tal om förtidsrösterna så kan väl folk som förtidsröstat och är demokrater rösta på Trump?
Nej. Och när jag säger nej betyder det nej. Oftast nej. jag vet sånt här. Jag kan det. Jag har läst mycket på nätet. Mycket. Jag kan söka på nätet. Och jag har sökt och lärt mig mycket. Väldigt mycket. Och har man röstat har man röstat. I de flesta stater. Inte alla stater har förtidsröstning. Och självklart i vissa stater måste personen personligen komma. Komma för att säga att denne ändrat sig. Personligen, ändrat sig. Just där Trump drev frågan, lyssna nu, just där idioten Trump höll tal går det inte förtidsrösta. Inte går förtidsrösta där han sa det. Jag berättar detta för er.

http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-can-early-voters-who-have-cast-their-1478120010-htmlstory.html
Citat:
Beyond that, though more than two-thirds of states offer some form of early or absentee voting, rules vary dramatically on whether voters can change their minds once they cast their ballots.

In California, if a voter has already cast a ballot, he cannot change his vote, according to the secretary of state’s office.

In some states such as Minnesota, the deadline to request a new absentee ballot has already passed.

But Wisconsin, where Trump made his pitch, has among the most liberal rules, allowing voters to change their minds three times.

In battleground Pennsylvania, voters who requested absentee ballots can change their minds up to election day, but must cast their new ballot in person. The state does not have early voting, however.
Senast redigerad av Xelious 2016-11-06 kl. 16:06.
2016-11-06, 16:07
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej. Och när jag säger nej betyder det nej. Oftast nej. jag vet sånt här. Jag kan det. Jag har läst mycket på nätet. Mycket. Jag kan söka på nätet. Och jag har sökt och lärt mig mycket. Väldigt mycket. Och har man röstat har man röstat. I de flesta stater. Inte alla stater har förtidsröstning. Och självklart i vissa stater måste personen personligen komma. Komma för att säga att denne ändrat sig. Personligen, ändrat sig. Just där Trump drev frågan, lyssna nu, just där idioten Trump höll tal går det inte förtidsrösta. Inte går förtidsrösta där han sa det.

http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-can-early-voters-who-have-cast-their-1478120010-htmlstory.html

Experten har talat allihopa!!!

Seriöst. Är du typ 12 år eller?
2016-11-06, 16:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Experten har talat allihopa!!!
Seriöst.
Jag har en mycket stor hjärna. Jag är väldigt smart. Smart. Jag är trump och måste repetera mig så ni idioter som ska rösta på mig hänger med. Idioter.

Trump: I love China
https://www.youtube.com/watch?v=RDrfE9I8_hs
2016-11-06, 16:11
Medlem
ziracorns avatar
CNN:s politiska kommentator Fareed Zakaria sa precis i sin "show" att Donald Trump är en obotlig cancer för det amerikanska folket.

Snällt... (känns skitbra att höra sånt när min syster & mamma dog av den sjukdomen)
Senast redigerad av ziracorn 2016-11-06 kl. 16:26.
2016-11-06, 16:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
CNN:s politiska kommentator Farid Sakaria sa precis i sin "show" att Donald Trump är en obotlig cancer för det amerikanska folket.

Snällt...

Så mycket för en tv-kanal. Värre politisk vinkling har aldrig hört eller sett.

CNN körde en repris precis på ett " hata Trump " inlägg. Oberoende tv-kanal ? Tror inte det
Senast redigerad av Mullret 2016-11-06 kl. 17:11.
2016-11-06, 16:16
Medlem
Xeliouss avatar
När Trump ljuger och upprepar sig åter och åter.
https://www.youtube.com/watch?v=tSRiJ3Dpz8Y

Notera upprepningarna om och om igen, och att han säger att han inte har ja eller nej på frågor, han vet inte men ska ta reda på saker någon gång. Mest ljuger han med så kallad fakta tagen ur röven.
Senast redigerad av Xelious 2016-11-06 kl. 16:18.
2016-11-06, 16:19
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
När Trump ljuger och upprepar sig åter och åter.
https://www.youtube.com/watch?v=tSRiJ3Dpz8Y

Notera upprepningarna om och om igen, och att han säger att han inte har ja eller nej på frågor, han vet inte men ska ta reda på saker någon gång.

Du skall nog inte snacka om Trumps ljugningar när du stöder en kandidat som ljuger inför allmänheten om mycket större saker och fortsätter dessutom ljuga om att hon ljugit förut.
2016-11-06, 16:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Alltså: sitter o tittar på CNNs rapportering.
När man tittar där får man uppfattningen att detta lutar kraftigt åt Clintonseger.
Här inne tvärtom.
Hur ser läget ut just nu egentligen?

Inte f*n ska du lita på Clinton News Network iaf.
2016-11-06, 16:27
Medlem
Xeliouss avatar
Nu ska jag berätta, lyssna nu. Det handlar om Trump. Trump som utnyttjar systemet. Systemet utnyttjar Trump. Han har hela tiden utnyttjat systemet. Nu säger han att det är slut. Slut. För alla andra.

Trump the leech: Donald Trump got rich on government subsidies yet he refuses to give back
Citat:
Trump did not start his own business from scratch. Instead, he glided into the already established business created by his father, Fred C. Trump. Trump’s father began his real estate development company in the late 1920s. And before long the business was built upon new government programs designed to assist the lower and middle classes with housing.

During the Great Depression, the housing market was devastated. Banks stopped offering mortgages, families stopped buying homes and developers stopped building. To solve this problem, the government under President Franklin D. Roosevelt intervened and created the Federal Housing Administration (FHA) in 1934.

The FHA essentially devised a form of long-term mortgage that was affordable for home buyers and builders. To incentivize banks to make these loans, the federal government insured the loans against the risk of loss. This intervention by the government rejuvenated the housing market.

Trump’s father was a major beneficiary of this new government program. He began using FHA loans to build apartment buildings. When World War II broke out, Trump’s father continued to benefit from the government’s largesse by building apartments for the United States Navy. And in the aftermath of the war, he continued to use the FHA loan program to build apartment buildings for soldiers returning home from the war, who themselves used government programs to buy the apartments. His buildings primarily served the middle and lower classes in the neighborhoods of Queens and Brooklyn in New York City.
2016-11-06, 16:27
Medlem
CBS/YouGov Poll (11/2-4):

Ohio

Trump 46 (+1)
Clinton 45
Johnson 3
Stein 2

A 5 point shift toward Trump in 4 weeks

Clinotn har haft ledningen med 5% i deras poll i Ohio under felra gånger vilket betyder att Trump är runt 4-5% i Ohio.

Vilket är en av anledningarna till att Trump inte har något mer rally i Ohio längre.
2016-11-06, 16:28
Medlem
Xeliouss avatar
Nu ska jag berätta, lyssna nu. Det handlar om Trump. Trump som utnyttjar systemet. Systemet Trump utnyttjat. Han har hela tiden utnyttjat systemet. Nu säger han att det är slut. Slut. För alla andra.

Trump the leech: Donald Trump got rich on government subsidies yet he refuses to give back
Citat:
Trump did not start his own business from scratch. Instead, he glided into the already established business created by his father, Fred C. Trump. Trump’s father began his real estate development company in the late 1920s. And before long the business was built upon new government programs designed to assist the lower and middle classes with housing.

During the Great Depression, the housing market was devastated. Banks stopped offering mortgages, families stopped buying homes and developers stopped building. To solve this problem, the government under President Franklin D. Roosevelt intervened and created the Federal Housing Administration (FHA) in 1934.

The FHA essentially devised a form of long-term mortgage that was affordable for home buyers and builders. To incentivize banks to make these loans, the federal government insured the loans against the risk of loss. This intervention by the government rejuvenated the housing market.

Trump’s father was a major beneficiary of this new government program. He began using FHA loans to build apartment buildings. When World War II broke out, Trump’s father continued to benefit from the government’s largesse by building apartments for the United States Navy. And in the aftermath of the war, he continued to use the FHA loan program to build apartment buildings for soldiers returning home from the war, who themselves used government programs to buy the apartments. His buildings primarily served the middle and lower classes in the neighborhoods of Queens and Brooklyn in New York City.
http://www.salon.com/2016/11/05/trump-the-leech-donald-trump-got-rich-on-government-subsidies-yet-he-refuses-to-give-back/
2016-11-06, 16:34
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Du skall nog inte snacka om Trumps ljugningar när du stöder en kandidat som ljuger inför allmänheten om mycket större saker och fortsätter dessutom ljuga om att hon ljugit förut.
Håller med! Men "ljugningar"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in