2016-11-11, 17:15
Medlem
Så D Play är gratis om man kommer ihåg att avregistrera sig innan gratismånaden löper ut? Jag har inte femman och vill se matchen ikväll men vill inte betala 80 spänn för det, då drar jag hellre till den lokala puben och betalar för öl istället Funkar det bra så kan jag tänka mig att ha det under Girot, Touren och Vueltan för jag såg att eurosport ingick
Citera
2016-11-11, 17:31
Medlem
torrenttobbes avatar
Problem med d-play på atv

1. Finns inga kategorier förutom "rekommenderas" alltså svårt att hitta serier inom genre.
2. 30% (om inte mer) av alla avsnitt fungerar inte. Gäller speciellt äldre grejer
3. Blir tvingad att logga in ungefär en gång i veckan
4. Program kan ligga under "senaste avsnitt" när man klickar in på dom så finns inte avsnittet upplagt än, förövrigt, varför kan inte programmet läggas upp samtidigt som det sänds live? Varför måste det ske efter?
5. Trodde det skulle vara bättre utbud

Allt som allt, jag säger nog upp det efter den här månaden. Inte värt det, kundtjänst svarar inte ens på mina frågor utan jag får generiska svar.
Citera
2016-11-11, 20:06
Medlem
torrenttobbes avatar
Jo en grej till, verkar inte som om live tv funkar på dplay till atv?
Citera
2016-11-11, 20:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jo en grej till, verkar inte som om live tv funkar på dplay till atv?
Ett dagisbarn skulle kunna göra appen som dom har idag mycket bättre. Att de vågar ge ut en så dålig app.
Citera
2016-11-11, 20:14
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ett dagisbarn skulle kunna göra appen som dom har idag mycket bättre. Att de vågar ge ut en så dålig app.
Lite skamligt faktiskt. Skickade ett mail till supporten med 10 synpunkter som hade förbättrat appen.
Min ton var väldigt trevlig och jag undrade mer om jag hade missuppfattat någonting.
Fick ett standarsvar: "Vi arbetar ständigt med att utveckla vår app" bla bla bla.
Inget konkret överhuvudtaget
Citera
2016-12-29, 21:34
Medlem
godboys avatar
Deras app är kass! Nu har premium gratis i 30 dagar. Kanske behåller det sen, då jag får tillgång till Discovery den vägen. Dock är deras streamingsystem buggigt, milt sagt. Uslast av alla jag haft (Netflix, Viaplay, HBO, Amazon Prime)

Ska verkligen testa detta hårt under gratisperioden på premium. Kört gratisversionen förut, där kan du bara se vissa produktioner, dessutom dåligt fungerande som tusan. Kör man gratisversionen och kollar på tex Outsiders, så bryts det direkt vid första reklampaus och programmet återupptas inte. I a f om man använder ChromeCast.

Tecknade nu en period för att jag ville kolla Weeler Dealers. Funkar sådär, känns som de använder utdaterad teknik på nåt sätt. Nu, de sista dagarna har det dock funkat. Inte testat att streama livekanalerna än, funkar det så behåller jag nog några månader. Men krånglar det så åker dom! Har själv väldigt dåligt tålamod med dålig teknik. Kan Viaplay m fl få det att funka så borde ju det gigantiska TV huset med Discovery lyckas. Så p g a Dplays historik så har jag inte allt för stora förhoppningar.
Citera
2017-01-26, 06:53
Medlem
de.Montforts avatar
*Går inte att spola fram eller tillbaka
*Finns ingen lista för den specifika kanalen du är inne på för programmen som erbjuds
*Ingen text

Främst Investigation Discovery som jag är intresserad av. Känns lite skevt att exkludera svensk undertext även om jag klarar mig utan. Jag slog på ett avsnitt från web of lies säsong ett appen stängdes ner. När jag försöker slå på avsnittet igen finns enbart ett avsnitt från säsong ett tillgängligt.

Som det ser ut nu tänker jag säga upp dplay innan gratismånaden går ut.
Citera
2017-02-10, 20:37
Sämska skit som någonsin existerat.
Citera
2017-02-10, 21:19
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Sämska skit som någonsin existerat.
Har frågat dom om Chromecast stöd för iOS-enheter i över ett halvår nu men det jobbar fortfarande på det. Det borde vara den högsta prioriteten på deras lista.
Citera
2017-02-13, 10:01
Medlem
patrik-wids avatar
Det känns ju lite smånervöst att det är knappt ett år till OS, och företaget som skall sända har utvecklat en sådan kass app. De verkar inte ha någon koll på apputveckling över huvud taget. Deras smart-tv app till Eurosport Player fungerade till och med så dåligt att istället för att fixa den så drog de tillbaka den helt. Nu fungerar ju i alla fall Eurosport Player oftast utan problem via webbläsaren, så det finns kanske visst hopp ändå.
Citera
2017-02-19, 15:16
Medlem
Jag anser att utvecklingen är bakåtsträvande när man struntar i att göra appar till smart-tv som många redan har i hemmet. Utvecklingen fokuserar sig utanför tv-rummets kringutrustning som är tjänster på nätet

Vad för avgörande funktion hade smart-tv, nää ehh, som blev elefanten i vardagsrummet,, en värdelös uppfinning när utvecklare bara gör tjänster på nätet. smart-tv med seg webbläsare ofta kraschar, saknar tillägg som att surfa med IE 4.0

LOL det var det dina 12 000 kronor gick för. Du har ingen fördel för dina 12 000 som måste pröjsa en chromecast eftersom Dplay bara finns på webbsidor

smart-tv är en utrotad produkt som det inte utvecklas för.
Citera
2017-04-27, 17:33
Medlem
puckots avatar
Hur funkar Dplay-appen i Apple tv? Som det verkar just nu så är man ju tvungen att betala för premium för att överhuvudtaget kunna använda appen i Apple tv, inte ens gratiskanalernas utbud går att titta på. Är det värt pengarna? Man blir ju lite tveksam när man läser alla negativa recensioner och kommentarer här på Flashback och på deras Facebook-sida.

Finns det några restriktioner i Apple-appen? Fungerar det att titta på live-tv? Finns det begränsningar i utbudet? Tänkte på avtal och sånt. Hur fungerar streamingen rent allmänt? Är det ofta mycket strul och buggar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in