2016-11-03, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bnk
Är inte baserad i sthlm, men ja jag har en garantilön också. Den är dock så låg att jag sökt mig vidare. Saken är den att jag har en familj som jag måste försörja och jag bara haft schema kvällstid/natt.

Var det något du ville diskutera?
Citera
2016-11-08, 01:58
Bannlyst
Har funderat starta enskildfirma och så småningom köpa en taxibil och har bestämt mig köpa en mercedes e 220, har självklart klarat samtliga trafikverkets yrkeskunnandeprov. Jag undrar över en sak bara, när får man tillbaka hela bilmomsen om jag avbetalar bilen på 3 år och betalar 20% kontant vid köpet?
Citera
2016-11-08, 15:57
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomivittu
Har funderat starta enskildfirma och så småningom köpa en taxibil och har bestämt mig köpa en mercedes e 220, har självklart klarat samtliga trafikverkets yrkeskunnandeprov. Jag undrar över en sak bara, när får man tillbaka hela bilmomsen om jag avbetalar bilen på 3 år och betalar 20% kontant vid köpet?

Köp dieseln mycket bättre än bensinen
Citera
2016-11-09, 02:36
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Köp dieseln mycket bättre än bensinen

Finns väl ingen E 220 bensin att köpa ny? Åtminstone inte i Sverige.
Citera
2016-11-09, 17:57
Medlem
Citat:
http://bayimg.com/EAIPCAAgJ

HAHAHAHA måste vara en så kallad nysvensk - Alibaba Mohamedsson som fastnat i sin
kokain-mercedes,

Måste vara Stockholms sämsta chaufför

Mercedes ska fan vara med fyrhjulsdrift (4matic)
och med dubbdäck i riktiga nödlägen typ alperna snökedjor.

vad är likheten på en neger och en traktor ? jo båda jobbar bra i kedjor

^ ska ni anmäla det skämtet nu också så fine.

Det är en TSAB bil. Kör inte du för TSAB? Ni skall enligt dig och många andra TSAB förare vara felfria och perfekta!

Huru härom?
Citera
2016-11-09, 19:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Det är en TSAB bil. Kör inte du för TSAB? Ni skall enligt dig och många andra TSAB förare vara felfria och perfekta!

Huru härom?

Jo det är en merca E300 blutec hybrid
Med taxi Stockholm logga
Haha jodå de flesta förare kör med odubbat för inne i stan är de dubbdäcks förbud
Citera
2016-11-09, 20:19
Medlem
Citat:
Med taxi Stockholm logga
Haha jodå de flesta förare kör med odubbat för inne i stan är de dubbdäcks förbud

Skönt att du har lite självdistans, all respekt för det. Många TSAB förare har inte den kvalitén.

Jalla Jalla mercan på bilden du länkade till åker troligtvis runt med sommardäck.
Om du kollar noga så ser du att fälgarna är alldeles för fina för att åka runt med i vinterslask.
Citera
2016-11-10, 03:07
Medlem
Kom precis hem efter 10 timmar bakom ratten, vilken jävla kaos det blev på vägar! Har själv inte haft problem att ta mig dit jag ville men jag tycker synd om folk som fastnade på E4an norrut, essinge leden var stängt till klockan 2:30, folk fick sitta kvar i 8-10 timmar i sina bilar :/ Det är säkert fortfarande väldigt långa köer där.
Citera
2016-11-10, 10:05
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukaszSe
Kom precis hem efter 10 timmar bakom ratten, vilken jävla kaos det blev på vägar! Har själv inte haft problem att ta mig dit jag ville men jag tycker synd om folk som fastnade på E4an norrut, essinge leden var stängt till klockan 2:30, folk fick sitta kvar i 8-10 timmar i sina bilar :/ Det är säkert fortfarande väldigt långa köer där.

Jag körde inte in så mkt trots att många vill åka taxi i snöovädret
Men 2689kr är vl bra i denna trafik
Citera
2016-11-10, 16:21
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Med taxi Stockholm logga

"De flesta"? Har inte TSAB dubbdäcksförbud?
Citera
2016-11-10, 19:42
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
"De flesta"? Har inte TSAB dubbdäcksförbud?

Vettefan inget som nämnt till mig men min åkare har
Dubbdäck
Allround däck
Citera
2016-11-11, 13:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Lånet på bilen är en kostnad för ditt företag och du betalar ingen skatt på pengarna du betalar den kostnad med om jag förstått rätt. Det måste du ju göra om du tar ut pengarna som lön innan du köper något genom inkomstskatt och arbetsgivaravgift?

Använder du pengarna från lägenheten har du använt pengar du senare kommer får betala 22% skatt på och för att få ut pengarna i företaget måste du skatta don IGEN men nu inte som vinst från en bostad utan som uttagen lön.

Du har alltså skattas två gånger för samma pengar istället för att låta företaget ta det som sin kostnad och spara pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Startar du ett aktiebolag så kan du istället låna pengarna till ditt företag. Då kan du även ta ut ränta. Det blir en investering (så länge inte dit företag går i konkurs) som du kan ställa emot att investera på börsen. Nackdelen är väl att risksprindingen är väldigt dålig i ett företag med en anställd.

Om du väljer den bolagsformen.

Fråga revisorn om det.

Det är vad stora företag gör. Man lånar av sig själva vilket räknas som en kostnad som då inte behöver skattas för. Men i ditt fall så är det ju ingen skattesnurra för att undvika skatt utan för att ditt företag behöver medlen.

Kan du förklara lite enklare denna gång? Jag tänker fråga min revisor om det här för jag fattar inte vad du menar. Tveksamt om min revisor förstår vad du menar.

Pengarna är ju redan skattade så då kan jag göra vad jag vill med dem, till exempel betala av billånet så jag slipper räntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in