2016-11-10, 19:46
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
#Notmypresident!

Detta är vad jag skulle ha sagt om jag bodde i USA.

Jag hade sagt #MAGA Motherfuckers!!!!
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Oj, jävlar. Jag visste inte att mitt inlägg sved så jävla hårt.

Anledningen till att jag ifrågasatte var du får din information ifrån var för att du inte insåg hur händelser inom NATO också påverkar Sverige.

Nej dina saltade tårar över häxans förlust gör mig bara ännu gladare, finns liksom inget som kan göra mig förbannad just nu efter denna härliga kross

Att vi förhoppningsvis slipper Natobaser på Gotland? Ja isåfall är det inget jag kommer gråta blod över... i övrigt så får ni ta era foliehattsteorier om att Putin nu kommer invadera hela Europa dit det hör hemma (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Senast redigerad av korvbenke 2016-11-10 kl. 19:50.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Man undrar hur många som inser att det inte är en 'bad prediction', snarare skrämselpropaganda.

Antagligen inte så många, men grejen är med honom precis som de flesta ekonomer - deras prediktioner suger. Som min gymnasielärare sade: När det gäller att förklara varför något har hänt är alla nationalekonomer experter, men när det kommer till att säga om något ska hända eller när - då har de alltid fel.
2016-11-10, 19:48
Medlem
Citat:
#Notmypresident!

Detta är vad jag skulle ha sagt om jag bodde i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
INGEN BRYR SIG

Fel!

Jag bryr mig, jag vill höra mer om hur Ducadream känner sig idag
Jag vill höra från alla politiskt korrekta hur ni känner er och hur ni tänker nu inför framtiden, finns det någon framtid i överhuvudtaget för PK? vad har ni för utsikter att komma tillbaks inom någon överskådlig framtid?
2016-11-10, 19:49
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Jaha nu har amerikanska folket sagt sitt. Det som vållar mig visst huvudbry är "logiken", "jag röstar på sd i Sverige och därför håller jag på Trump i USA "
Och jag anar en rädsla för att framstå som "pk" om man skulle säga att Trump är en idiot, vilket han är.
Lusten att vara så anti pk som möjligt tycker jag i många fall gränsar till parodi. Sverige och USA är olika, väldigt olika. Jimmie Åkesson är en städad adjunkt i jämförelse med skojaren, bedragaren, Buttericks politikern luftslottmytomanen Trump. Jämför överhuvudtaget inte JÅ med Trump. Det går bra att applådera med Atlanten mellan oss och dom som tryggt avstånd, men jag tror sannerligen att man hade så smått skitit på sig om en sådan person tog över makten i Sverige. Ulf Brunnberg skulle säkert "röra om grytan" men vill vi bli styrda av han? Som en kul sereieteckningsfantasi men irl så suger det bara. Okunnighet, skrävel, noll analysförmåga... Det finns något mycket opålitligt med Trump, och jag har aldrig känt så med vare sig någondera Clinton eller någondera Bush. Inte opålitlighet, inte inkompetens. Sedan att de för en politik jag inte gillar är en annan sak. Jag FÖRSTÅRatt folk vill ha ett annat USA av olika anledningar men vill dom verkligen att de snorrika ska bli ännu mer snorrika? Det tror jag inte.

Jag röstar inte på SD och höll inte på Trump för att vara så "anti-pk" som möjligt.

Jag höll på Trump för att det kommer innebär ett mycket mer säkerhetspolitiskt läge världen över.
Låt dig inte luras av media och s.k. "experter" som säger annorlunda.

Goda relationer mellan USA och Ryssland kan bara leda till mer säkerhet och mindre krig.

Du kommer bli förvånad hur mycket skit USA ställer till med som påverkar hela världen negativt.

En direkt konsekvens för Sverige är t.ex. flyktinginvasionen.
USA har destabiliserat stora delar av MÖ vilket har lett det vi ser idag.

En annan anledning är att han är skeptisk till NATO och förhoppningsvis drar sig ur.
NATO kan inte existera utan USAs ekonomiska backning. Som NATO moståndare är det naturligt att tycka det är en bra grej.

Sen visar det europa att folket kan ta tillbaka makten från den sittande eliten. Inget är omöjligt.
Det blir en liten moral-boost och man känner mindre hopplösthet.

Men visst, fortsätt intala dig själv att det bara handlar om vara så "anti-pk" som möjligt.
Senast redigerad av VIRTUALCLOWNPANDA 2016-11-10 kl. 19:58.
2016-11-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nej, det har vi inte lite till mans.
Jo jag slår vad om att det finns saker du tycker är jättehäftiga som andra tycker smaklösa och
kitsch, kanske du har en sammetstapet, en rislampa eller kanske orangefärgade fåtöljer.
2016-11-10, 19:50
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Fel!

Jag bryr mig, jag vill höra mer om hur Ducadream känner sig idag
Jag vill höra från alla politiskt korrekta hur ni känner er och hur ni tänker nu inför framtiden, finns det någon framtid i överhuvudtaget för PK? vad har ni för utsikter att komma tillbaks inom någon överskådlig framtid?

PK vinner alltid i slutändan. Jag har kommit över det faktum att vi har en farlig man i vita huset, men tröstas av att judarna kommer styra honom med järnhand så han kommer inte göra som han vill.
2016-11-10, 19:54
Medlem
ganglere2s avatar
Otroligt roligt att se allt pk-folk försöka förklara varför USAs folk röstade "fel".

Dessutom saker som detta:

https://www.youtube.com/watch?v=OXzmgJ3qoSs

Vindflöjlar, kappvändare. Hur ska de nu förhålla sig till pappa USAs nye ledare? Ha ha ha.

Jag har själv hela tiden trott att den gode Trump skulle vinna och sett fram emot politikers och reportrars påtvingade kovändning. Mycket lustigt.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Jag röster inte inte på Trump och höll inte på Trump för att vara så "anti-pk" som möjligt.

Jag höll på Trump för att det kommer innebär ett mycket mer säkerhetspolitiskt läge världen över.
Låt dig inte luras av media och s.k. "experter" som säger annorlunda.

Goda relationer mellan USA och Ryssland kan bara leda till mer säkerhet och mindre krig.

Du kommer bli förvånad hur mycket skit USA ställer till med som påverkar hela världen negativt.

En direkt konsekvens för Sverige är t.ex. flyktinginvasionen.
USA har destabiliserat stora delar av MÖ vilket har lett det vi ser idag.

En annan anledning är att han är skeptisk till NATO och förhoppningsvis drar sig ur.
NATO kan inte existera utan USAs ekonomiska backning. Som NATO moståndare är det naturligt att tycka det är en bra grej.

Sen visar det europa att folket kan ta tillbaka makten från den sittande eliten. Inget är omöjligt.
Det blir en liten moral-boost och man känner mindre hopplösthet.

Men visst, fortsätt intala dig själv att det bara handlar om vara så "anti-pk" som möjligt.

Exakt. Håller med.
Stoppad massinvällning, sluta med anfallskrig runt om i världen och stoppa hetsen mot Ryssland. Därför hoppades jag att Trump skulle vinna.
Senast redigerad av ganglere2 2016-11-10 kl. 19:59.
2016-11-10, 19:54
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Nej din fåne dina saltade tårar över häxans förlust gör mig bara ännu gladare, finns liksom inget som kan göra mig förbannad just nu efter denna härliga kross

Att vi förhoppningsvis slipper Natobaser på Gotland? Ja isåfall är det inget jag kommer gråta blod över... i övrigt så får ni ta era foliehattsteorier om att Putin nu kommer invadera hela Europa dit det hör hemma (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Så nu inser du plötsligt hur Trump kommer att påverka även Sverige?

Vi behöver inte ha några av våra allierades baser här om vi inte vill. Jag tror inte att Ryssland kommer att invadera hela Europa. Säkert fler bitar, men inte allt. Däremot så kommer Ryssland att hota med våld i större utsträckning för att få sina viljor igenom.
2016-11-10, 19:55
Medlem
Xeliouss avatar
Nu när grisen är vald börjar det mesta dras tillbaka.

Citat:
Some of the most controversial proposals Donald Trump made while running for U.S. president were gone from his campaign website by Thursday, including his call to ban Muslims from entering the country and his promise to cancel the Paris Climate Agreement.

In an appearance on CNBC on Thursday, Saudi Prince Al-Waleed bin Talal praised Trump for removing the Muslim ban proposal from his website and also said Trump had deleted statements offensive to Muslims from his Twitter account.
http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-immigration-idUSKBN135284

Ska trump-supporters påminna honom eller är det mesta tramset glömt?
2016-11-10, 19:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Men du vet att du försöker debattera med WT inaveln i Sverige som inte förstår bättre? Hur många mordhot har inte Obama eller Clinton fått? Det spelar ingen roll, det är bara "PK media" som har hittat på allt.

Sen får vi inte glömma att Trump inte fick mest röster. Det spelar ingen roll men samtidigt en rejäl mätare på hur ogillad han ändå är. För Hillary är ju verkligen hatad. Båda är skit enligt dom flesta.

Spelar ingen roll om du anser att den jag debatterar med är WT eller inte, det är bättre att informera än att bara tjafsa, sedan om personen i fråga tar åt sig vad jag säger eller om den skiter totalt i det är inte mitt problem.
2016-11-10, 19:56
Medlem
Citat:
PK vinner alltid i slutändan. Jag har kommit över det faktum att vi har en farlig man i vita huset, men tröstas av att judarna kommer styra honom med järnhand så han kommer inte göra som han vill.

DONALD TRUMP: Our movement is about replacing a failed and corrupt political establishment with a new government controlled by you, the American people.

The establishment has trillions of dollars at stake in this election.

For those who control the levers of power in Washington and for the global special interests, they partner with these people that don’t have your good in mind.

The political establishment that is trying to stop us is the same group responsible for our disastrous trade deals, massive illegal immigration and economic and foreign policies that have bled our country dry.

The political establishment has brought about the destruction of our factories and our jobs as they flee to Mexico, China and other countries all around the world.

It’s a global power structure that is responsible for the economic decisions that have robbed our working class, stripped our country of its wealth and put that money into the pockets of a handful of large corporations and political entities.

The only thing that can stop this corrupt machine is you. The only force strong enough to save our country is us.

The only people brave enough to vote out this corrupt establishment is you, the American people.

I’m doing this for the people and the movement and we will take back this country for you and we will make America great again.

https://youtu.be/_WfvdNAoxGc
Senast redigerad av Radiopsykologen 2016-11-10 kl. 19:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in