Citat:
Ursprungligen postat av
TjuvenFerdinand
Jaha nu har amerikanska folket sagt sitt. Det som vållar mig visst huvudbry är "logiken", "jag röstar på sd i Sverige och därför håller jag på Trump i USA "
Och jag anar en rädsla för att framstå som "pk" om man skulle säga att Trump är en idiot, vilket han är.
Lusten att vara så anti pk som möjligt tycker jag i många fall gränsar till parodi. Sverige och USA är olika, väldigt olika. Jimmie Åkesson är en städad adjunkt i jämförelse med skojaren, bedragaren, Buttericks politikern luftslottmytomanen Trump. Jämför överhuvudtaget inte JÅ med Trump. Det går bra att applådera med Atlanten mellan oss och dom som tryggt avstånd, men jag tror sannerligen att man hade så smått skitit på sig om en sådan person tog över makten i Sverige. Ulf Brunnberg skulle säkert "röra om grytan" men vill vi bli styrda av han? Som en kul sereieteckningsfantasi men irl så suger det bara. Okunnighet, skrävel, noll analysförmåga... Det finns något mycket opålitligt med Trump, och jag har aldrig känt så med vare sig någondera Clinton eller någondera Bush. Inte opålitlighet, inte inkompetens. Sedan att de för en politik jag inte gillar är en annan sak. Jag FÖRSTÅRatt folk vill ha ett annat USA av olika anledningar men vill dom verkligen att de snorrika ska bli ännu mer snorrika? Det tror jag inte.
Jag röstar inte på SD och höll inte på Trump för att vara så "anti-pk" som möjligt.
Jag höll på Trump för att det kommer innebär ett mycket mer säkerhetspolitiskt läge världen över.
Låt dig inte luras av media och s.k. "experter" som säger annorlunda.
Goda relationer mellan USA och Ryssland kan bara leda till mer säkerhet och mindre krig.
Du kommer bli förvånad hur mycket skit USA ställer till med som påverkar hela världen negativt.
En direkt konsekvens för Sverige är t.ex. flyktinginvasionen.
USA har destabiliserat stora delar av MÖ vilket har lett det vi ser idag.
En annan anledning är att han är skeptisk till NATO och förhoppningsvis drar sig ur.
NATO kan inte existera utan USAs ekonomiska backning. Som NATO moståndare är det naturligt att tycka det är en bra grej.
Sen visar det europa att folket kan ta tillbaka makten från den sittande eliten. Inget är omöjligt.
Det blir en liten moral-boost och man känner mindre hopplösthet.
Men visst, fortsätt intala dig själv att det bara handlar om vara så "anti-pk" som möjligt.