Citat:
Njae, inte helt. I andra nätgrupper har jag sett åtskilliga exempel på att besvikna vänsteranhängare hoppar på andra användare som vågat sig på ett litet "Hurra" eller liknande när Trump segrade. Man får utlopp för sin besvikelse genom att förfölja dom som inte är besvikna.
Jag menar absolut inte att effekten som sådan är överspelad. Utan att det är bättre att kalla den "Trump-effekt" eller rentav "SD-effekt", eftersom detta nu ÄNTLIGEN är allmänt vedertagna begrepp.
Vi låg ju liiiiiiiiiite före den allmänna debatten här i tråden.
Citat:
Jag håller inte med. Jag tror effekten för SD kommer att vara begränsad då SD inte på samma vis är "anti-etablissemang" som t ex Trump och Front National är. SD har istället det senaste året haft en vilja att närma sig de etablerade i hopp om samarbete efter valet 2018; kort och gott -- bli en del av etablissemanget. Ett parti som vill bli en del av etablissemanget istället för att utgöra en motpol har knappast starka paralleller till Trump och Brexit.
Förhoppningsvis lägger SD om kursen och inser värdet i att tydligare vara ett alternativ till den sk 7-klövern istället för att försöka bilda en 8-klöver.
SD bör istället för att försöka bli kompis med M eller S (de korrupta djävla idioterna) anamma "MAGA" (Make America Great Again), men då en svensk dito givetvis. Man bör återigen prata gott om folkhemmet och hur väl allt fungerade och nu fungerar väldigt dåligt. Man bör prata brett och mycket om att Sverige var rankat som en av de bästa platserna att bo på i hela världen men nu halkat ned och ligger kring plats 20.
Förhoppningsvis lägger SD om kursen och inser värdet i att tydligare vara ett alternativ till den sk 7-klövern istället för att försöka bilda en 8-klöver.
SD bör istället för att försöka bli kompis med M eller S (de korrupta djävla idioterna) anamma "MAGA" (Make America Great Again), men då en svensk dito givetvis. Man bör återigen prata gott om folkhemmet och hur väl allt fungerade och nu fungerar väldigt dåligt. Man bör prata brett och mycket om att Sverige var rankat som en av de bästa platserna att bo på i hela världen men nu halkat ned och ligger kring plats 20.
Jag skrev "möjligen" just därför att jag ju håller med om kritiken av SD. Ja, jag ju är rentav marknadsledande i SD-kritik från den utgångspunkten.
....
....