Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Med tanke på att det var ungefär en månad mellan att äktenskapet ingicks och att
JM tog ut en livförsäkring på Aki så var det nog snarare en bakomliggande plan
än en innerlig känsla av bestående kärlek i nöd och lust som var drivkraften från
JMs sida…
–
Han var kanske väldigt trevlig, så det jag säger nu är inte menat som en förolämpning av A*i.
Han var ju ingen finansman eller framgångsrik företagare, så rent ekonomiskt var han inte så rasande attraktiv.
Däremot kan han ha tyckt att hon var spännande, ett "rivigt fruntimmer", utåtriktad och med järn i elden och uppvaktat henne därefter. Gladlynt är hon när det går bra och ger gärna en liten fest då och då. Hon kunde nog vara trevlig också, både äkta och manipulerande.
Hon däremot tog vad som fanns närmast till hands just då. Han var säkert bra att ha och passade antagligen ett underliggande behov hon har av att inte bara utnyttja utan även förnedra män i allmänhet och de närmsta i synnerhet. Så det finns nog flera skikt i hennes lätt avvikande känsloliv och val av partners betingas av en gegga av outtalade behov - men lusten att dominera och förnedra finns där säkert. Så ser jag dem framför mig i denna roman vi alla bidrar till.