2016-11-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Med tanke på att det var ungefär en månad mellan att äktenskapet ingicks och att
JM tog ut en livförsäkring på Aki så var det nog snarare en bakomliggande plan
än en innerlig känsla av bestående kärlek i nöd och lust som var drivkraften från
JMs sida…

Du har helt rätt, så klart! Herregud vilken genomotäck människa! Ja, det finns sådana oxå, tyvärr!
Citera
2016-11-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Med tanke på att det var ungefär en månad mellan att äktenskapet ingicks och att
JM tog ut en livförsäkring på Aki så var det nog snarare en bakomliggande plan
än en innerlig känsla av bestående kärlek i nöd och lust som var drivkraften från
JMs sida…

Han var kanske väldigt trevlig, så det jag säger nu är inte menat som en förolämpning av A*i.
Han var ju ingen finansman eller framgångsrik företagare, så rent ekonomiskt var han inte så rasande attraktiv.
Däremot kan han ha tyckt att hon var spännande, ett "rivigt fruntimmer", utåtriktad och med järn i elden och uppvaktat henne därefter. Gladlynt är hon när det går bra och ger gärna en liten fest då och då. Hon kunde nog vara trevlig också, både äkta och manipulerande.
Hon däremot tog vad som fanns närmast till hands just då. Han var säkert bra att ha och passade antagligen ett underliggande behov hon har av att inte bara utnyttja utan även förnedra män i allmänhet och de närmsta i synnerhet. Så det finns nog flera skikt i hennes lätt avvikande känsloliv och val av partners betingas av en gegga av outtalade behov - men lusten att dominera och förnedra finns där säkert. Så ser jag dem framför mig i denna roman vi alla bidrar till.
Citera
2016-11-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Han var kanske väldigt trevlig, så det jag säger nu är inte menat som en förolämpning av A*i.
Han var ju ingen finansman eller framgångsrik företagare, så rent ekonomiskt var han inte så rasande attraktiv.
Däremot kan han ha tyckt att hon var spännande, ett "rivigt fruntimmer", utåtriktad och med järn i elden och uppvaktat henne därefter. Gladlynt är hon när det går bra och ger gärna en liten fest då och då. Hon kunde nog vara trevlig också, både äkta och manipulerande.
Hon däremot tog vad som fanns närmast till hands just då. Han var säkert bra att ha och passade antagligen ett underliggande behov hon har av att inte bara utnyttja utan även förnedra män i allmänhet och de närmsta i synnerhet. Så det finns nog flera skikt i hennes lätt avvikande känsloliv och val av partners betingas av en gegga av outtalade behov - men lusten att dominera och förnedra finns där säkert. Så ser jag dem framför mig i denna roman vi alla bidrar till.
Ja herregud, verkligheten kommer nog överträffa fxucking allt. Jag retar mig mest på allt hon hunnit dra ut från Migränverket/Kommunen! Som är helt lagligt o OK!!
Citera
2016-11-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Man skulle ju önska få höra lite mer fakta från hans släktingar, men förhoppningsvis är det just det som hänt o som är anledningen till öppningen av Akifallet. Av det vi vet är det ju katastrof, eller?
Citera
2016-11-10, 12:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Polis: Klart när döde makens grav öppnas
http://www.expressen.se/nyheter/polis-klart-nar-dode-makens-grav-oppnas/
Citat:
Nu har polisen och kyrkan kommit överens om ett datum då de ska öppna mordmisstänkta Arbogakvinnans, 41, makes grav – som drunknade under märkliga omständigheter i Hjälmaren för över ett år sedan.

I början av veckan delgavs Arbogakvinnan misstanke om försök till grovt bedrägeri för den maxade livförsäkringen hon ska ha förfalskat med mannens namnteckning.

Snart väntas ett pressmeddelande från polisen.
Citera
2016-11-10, 15:59
Medlem
Orkar inte gå igenom hela tråden och frågar därför om någon möjligen kan länka till ett foto på den misstänkta kvinnan.
Citera
2016-11-10, 16:06
Medlem
rotesaus avatar
Där kom pressmeddelandet.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=8818499BBF933A82
Citat:
Med anledning av gravöppningen kommer Gustavsbergs kyrkogård i Gustavsbergsområdet i Stockholms län att vara avspärrad och avstängd för besökare. Även luftrummet ovanför kyrkogården kommer att vara avspärrat enligt beslut av Transportstyrelsen.

Gravöppningen kommer att äga rum tisdagen den 15 november, säger kammaråklagare och förundersökningsledare Jessica Wenna.

Tumme hållen nu då.
Citera
2016-11-10, 16:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Där kom pressmeddelandet.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=8818499BBF933A82

Tumme hållen nu då.

Ja, jag hoppas verkligen att de hittar något som motiverar den här extraordinära händelsen det vore djupt tragiskt om inte den nya obduktionen leder till något nytt.
Citera
2016-11-10, 17:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Orkar inte gå igenom hela tråden och frågar därför om någon möjligen kan länka till ett foto på den misstänkta kvinnan.
Varsågod:
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2016/08/johanna_mc3b6ller.png?w=490
JM och den ensamkommande "älsklingen" av ännu oklar ålder:
https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2016/08/kvinnanmann.jpg
18 har uppgetts av honom själv.
Men damen ifråga har visst höjt åldern till 25. Återstår alltså att ta reda på denna viktiga
sak med korrekt ålder på afghanen som visst egentligen är iranier.
Det här är ett lysande exempel på hur jävla lite vi vet om folket som släppts in i enorma
skaror i vårt arma rike de senaste åren.
Citera
2016-11-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
https://www.facebook.com/johanna.blomsterlund/posts/10153223021721106
Citera
2016-11-10, 17:58
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varsågod:
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2016/08/johanna_mc3b6ller.png?w=490
JM och den ensamkommande "älsklingen" av ännu oklar ålder:
https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2016/08/kvinnanmann.jpg
18 har uppgetts av honom själv.
Men damen ifråga har visst höjt åldern till 25. Återstår alltså att ta reda på denna viktiga
sak med korrekt ålder på afghanen som visst egentligen är iranier.
Det här är ett lysande exempel på hur jävla lite vi vet om folket som släppts in i enorma
skaror i vårt arma rike de senaste åren.
Ett tag sen jag såg det såta paret - tvi för den lede - blev ju riktigt illa berörd

Jaha, där ser man - under flera år i EU har han alltså figurerat som "ensamkommande afghanskt barn". Att vi sen inte förmår få iväg dem är ju bara för mycket.

Vad spännande detta med gravöppningen - hoppas verkligen de hittar vad de söker efter.
Citera
2016-11-10, 18:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ett tag sen jag såg det såta paret - tvi för den lede - blev ju riktigt illa berörd

Jaha, där ser man - under flera år i EU har han alltså figurerat som "ensamkommande afghanskt barn". Att vi sen inte förmår få iväg dem är ju bara för mycket.

Vad spännande detta med gravöppningen - hoppas verkligen de hittar vad de söker efter.

Att mobilen hittades i stugan och inte i mannens ficka talar för sig själv, att göra en förnyad undersökning av kroppen resulterar sannolikt i ett kvitto på att maken mördades. Som sagt, kiselalger i offrets vävnader kan vara något av det som söks, hittas inga spår av alger har den misstänkte all anledning att förklara sig lite mer ingående om hur det gick till när maken försvann.

En sak till, den misstänkta kvinnan skickar en skadeanmälan till If kort efter makens död, hur visste hon att det fanns en livförsäkring om det inte var hon som tecknade den? Det osar bluff, båg och ond bråd död om den här kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in