2016-11-10, 11:52
Medlem
Trump stödjer Abdel Fattah el-Sisi af Egypten.

Sisi är emot Turkiet och muslimska brödraskapet.

Hoppas att Trump häver Iran-Deal.
2016-11-10, 12:00
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Du har fel i allt du skrev i första stycket, men värst är ändå att du bytt ut mitt "förser" till "skapar", vilket är HELT olika saker i det här sammanhanget. Gör om, gör rätt.

Jag är stark motståndare av staten så är mycket väl medveten om det.
Försök läxa upp någon annan, nedrans pojkspoling.

Staten förser inget, det är människor som arbetar som förser. Staten är en mellanhand som dessutom ser till att sno åt sig det det mesta av vad folket faktiskt arbetar ihop. Har man inget att ge bort, vilket staten inte har, så kan man heller inte förse någon med något. Jag är en vuxen man så kalla någon annan för pojkspoling är du bussig.
2016-11-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hyckleri på hög nivå. Kön, hudfärg, religion, whatever ska inte spela någon roll öht, men när det ska vara till deras fördel så gills det helt plötsligt inte, då blir kön relevant helt plötsligt. Sen är det inte konstigt alls att samma inte gäller för Le Pen för att hon står på den "onda sidan". Återstår att se deras jubel sen ifall hon vinner och blir president. Vore inte alltför oväntat nu med Brexit och Trump som även borde ge henne en boost.

Ska bli kul att se hur media och manshatande extremfeminister tänker sen när valet börjar närma sig. Kommer de skrika efter en kvinna (Le Pen) bara för att hon är en kvinna? Vid vinst, blir det jubel för att en kvinna blir president eller kommer de gå in i djup depression för att den "onda" sidan vann och en massa domedagsprofetior kommer upp överallt?

Fan kan knappt vänta. Intressanta tider framför oss.
Nä, då hittar man nog skäl till glorifiera "chauvinisten" Hollande på något sätt och ursäkta hans beteende mot sin fru etc. (för jag tror knappast vänstern kommer att se med råjursögon på Sarkozy).
2016-11-10, 12:03
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hade faktiskt en discussion med en PK-ivrare om detta som menade att Hillary måste vinna "BARA för att hon är kvinna" och att inga andra argument behövdes för att detta skulle förändra förusättningarna och ge inspiration till landets kvinnor i framtiden och att det inte spelade någon roll ifall man höll med hennes politik eller inte, det enda viktiga som spelade roll var hennes kön.

Jag frågade om samma argument även gällde t.ex. Marine Le Pen tillämpades. Nej serru! Det gjorde det INTE, för hon delades inte samma värderingar som PK-ivraren. "Men sa inte du att det var oviktigt om man höll med sakpolitiken eller inte? Det behövdes ju kvinnliga ledare sa du?"

"Ehh jo, men det är viktigare med mångfald. Le Pen vill stänga ute invandrare"

Argumentet fortlöpte ett tag och slutade med att jag frågade om PK-ivraren vad som var viktigast om det ställdes på sin spets, "mångfald" eller "jämställdehet". Svaret var att "mångfald" ändå var viktigare och att könet var av mindre vikt, för att det "ändå skulle komma senare bara vi valde mångfald". Jag påpekade då att flera länder i världen valt etniska minoriter som statschefer (framförallt i centralasien) men att de fortfarande hade problem med jämställdhet. Då fick jag inget svar av någon konstig anledning.

I ett annat fall var det någon som frågade varför PK-ivrarna inte firade Theresa May på samma sätt som Hillary Clinton, och då var svaret att "personen inte var viktig, det var innehållet i politiken", men vad jag vet har väl Hillary aldrig drivit en uttalad "feministisk" politik, utan den frågan ligger mer hos fradgatuggande politiker som Elizabeth Warren m.fl.

Så jag vet inte om denna anektod ger dig en inblick i hur sådana människor resonerar, men det kan troligtvis tillämpas analogt på Conway, de tycker nog på samma sätt, att Comway inte spelar någon roll, för hon "spelar i fel lag".

Those are my principles, if you don't like them, I have others.
2016-11-10, 12:04
Medlem
Sweeper80s avatar
Litet grand om Hillary:s insatser för världen:

http://usuncut.com/politics/hillary-clinton-foreign-policy-record/
2016-11-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bernie hade varit totalt chanslös. Han är alldeles för vänster för det amerikanska psyket. Dessutom hade han fått hela näringslivsetablissemanget emot sig. Och det är inte lite. Plus vapenlobbyn...
Absolut inte, Bernie är vad man kan benämna som en en vänster-populist. Jag tror att han hade vunnit över Trump. Vad väljarna i grunden ville ha det var inte Trump i sig som person utan någon som kunde förändra det amerikanska samhället till det bättre. Därför valde man Trump istället för "more of the same" Clinton.

Citat:
Clinton suffered her biggest losses in the places where Obama was strongest among white voters. It's not a simple racism story
https://twitter.com/Nate_Cohn/status/796243185739632640

Obama stod för förändring i tal man inte i handling.

Väljarna ville ha förändring, de fick det inte av Obama. Kanske får de det av Trump. Väljarna är inga ideologer, de vill har ett gott liv för sig själva och sina medmänniskor, så lätt är det.
Senast redigerad av alipo 2016-11-10 kl. 12:15.
2016-11-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Vad tycker ni om Trumps alla skandaler som kvinnoförnedrande uttal, rasistiska osv?
Grab 'em by the pussy gick ut på att han skröt om hur kvinnor kastar sig över honom för att han är rik och känd.

Jag känner inte till några rasistiska uttalanden han har gjort.
2016-11-10, 12:08
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Jag tror Bernie skulle nog haft större chans än Hillary mot Trump. Många väljare i USA vägrar att ha en kvinna som Commander-In-Chief. Det är svårt att förstå i Sverige men de har en annan kvinnosyn där.

Är det därför Thatcher var så populär bland feminister?
2016-11-10, 12:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Och här kommer en sammanfattning om varför det är ekonomiskt sämre att ha Trump som ledare:
http://usuncut.com/news/donald-trump-reveals-plans-first-100-days-terrifying/
2016-11-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
I Washington DC vann Clinton med 93% mot 4%. I Wisconsin vann Trump med 48% mot 47%. I bägge fallen blir det ju alla elektorsröster till vinnaren. Om man tar så lite hänsyn till röstetal är det knappast det grekerna menade med folkstyre. Vem skulle vilja att S tog nästan samtliga platser i Sveriges riksdag (förutom sossar förståss)?
Demokraterna har med flit fyllt upp landet med en demografi som röstar demokratiskt, framförallt NY och CA för att säkra över 80elektorer.
Som tur var kunde Mr. Trump med folket på sin sida besegra detta sedan länge riggade system.

I Sverige blir det svårare, här har vi ingen konstitution som motverkar Decemberöverenskommelser eller andra demokratifusk på något sätt, så vi ligger betydligt risigare till, t.om Donald Trump använder oss som skräckexempel.

Edit: Ursäkta nuförtiden heter han President Donald Trump och ingenting annat, möjligtvis President of the United States Donald J Trump.
Senast redigerad av Radiopsykologen 2016-11-10 kl. 12:11.
2016-11-10, 12:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bernie hade varit totalt chanslös. Han är alldeles för vänster för det genomsnittliga amerikanska psyket. Dessutom hade han fått hela näringslivsetablissemanget emot sig. Och det är inte lite. Plus vapenlobbyn...

Du yrar: http://usuncut.com/politics/bernie-sanders-would-have-crushed-trump/
2016-11-10, 12:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepmedi
Grab 'em by the pussy gick ut på att han skröt om hur kvinnor kastar sig över honom för att han är rik och känd.

Jag känner inte till några rasistiska uttalanden han har gjort.

Ja, det finns en video med klipp från alla cameos Trump gjort i filmer och TV-serier. Fast det var när han var demokrat och inte republikansk presidentkandidat, då blev han plötsligt en sexist och rasist som samma NY/DC/Hollywood-etablissemang tog avstånd ifrån, som han påpekade i sitt tal på den berömda katolska välgörenhetsmiddagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in