2016-11-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejalla68
många av dom jobbar ikke-kriminellt och har familj.
Så det är lagligt att arbeta som illegal i USA?
2016-11-10, 11:32
Medlem
hejalla68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Så det är lagligt att arbeta som illegal i USA?
Alla arbetar inte illegalt
2016-11-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Håller med dig, och tackar.
Jag är inte kommunist heller Låten du hörde var inte den Gamla kommunistiska texten, dock samma melodi eller hur man säger, det är dagens text i den som är Rysslands Nationalsång.

Från det ena till det andra har Clinton uttalat sig än efter hennes förlust ?

Clinton har uttalat sig och kände smärta, men var någorlunda anständig.

Jag kollade igen och visst har du rätt. Sovjets nationalsång var annorlunda. Jag berättade för en ryss att vi i Sverige kallade den ishockeysången och han drog på smilbanden.

Nu har vi VP och Trump, två herrar jag hoppas sätter stopp för en farlig konflikt. Man ska minnas att några östeuropeiska exil-nationalister, en mäktig väljargrupp i USA (20 miljoner), ställde frågor till presidentkandidaterna. Den första frågan var "vill du starta krig med Ryssland?" och tanten Clinton svarade ja, men inte Trump. Trump som president har potential att ändra allt.
2016-11-10, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejalla68
Alla arbetar inte illegalt

Har du rätt i, dom skall självklart få stanna om dom sköter sig enligt lagstifningen. Men hört siffran 30 milj illegala i staterna, dom skall ut med huvudet först.

Dessa "bad hombres" som trumpen kallar dom, borde känna stor oro.
2016-11-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej Donalds valseger beror på vita medelålders män skräck för förändring och minskad makt.
USA har varit mångkulturellt ända sen USA grundades.

Donald Trump fick 53% bland vita kvinnor. Vita medelålders män är för liten väljargrupp i USA så går inte vinna val på att endast vara stark hos den gruppen.
2016-11-10, 11:39
Bannlyst
Vi är privilegierade att leva i en tid där en playboy/affärsman, tillika tv-stjärna, blir vald till USA:s president! Hur häftigt som helst. Vad kommer detta ha för konsekvenser för framtiden? Kommer fler träda fram och blotta politikerföraktet?
2016-11-10, 11:42
Medlem
sanchoos avatar
Jag tror Bernie skulle nog haft större chans än Hillary mot Trump. Många väljare i USA vägrar att ha en kvinna som Commander-In-Chief. Det är svårt att förstå i Sverige men de har en annan kvinnosyn där.
2016-11-10, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Många väljare i USA vägrar att ha en kvinna som Commander-In-Chief. Det är svårt att förstå i Sverige men de har en annan kvinnosyn där.

Ej sant. Felet är Hillary Clinton. Könet skiter folk i. De valde en svart man till president! USA är landet av möjligheter. Vem som helst kan lyckas, även kvinnor
2016-11-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det återstår väl att se, han har 4 år på sig att starta krig. han börjar ju riktigt fint med att gå ut offentligt med hotelser om att dra tillbaka USAs stöd i NATO…riktigt smarrig början, fin liten röd matta för kompisen Putin.

Kontentan är att man får ju fan vara bra vindögt om man kallar Clinton för en "massmördare" och föredrar DT om man tänker på fred i världen….Tjosan liksom.

Så är man emot NATO så är man för krig?

Sossarna och Miljöpartiet är för krig eftersom de inte är för NATO.
2016-11-10, 11:50
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det är ju lite lustigt hur Clintons givna väljare helt plötsligt blir lågutbilda vita väljare.
Fast det är samma personer.

Huvudet på spiken!

Hur fan kan man plötsligt döma "samma" väljare?

Hade dom varit högutbildade då?
Medlem
likeets avatar
Om jag sätter mig själv i sätet som neutral i denna fråga och mest fiskar info.
Vad tycker ni om Trumps alla skandaler som kvinnoförnedrande uttal, rasistiska osv?
Är det bra med en ledare som har så konstruktiva uttalanden som han har?
Många hävdar att han får saker att hända, vad är det grundat på ?
Om nu Trump rensar upp i USA och kastar ut 11 miljoner papperslösa vad får detta för konsekvenser ?

Sen om vi går över till Clinton så tänker jag lite såhär:
Är det bra att ha en ledare som är så inriktad på krig som hon är?
Hon har ju sålt vapen till diverse länder osv.
Tydligen har ju IS många av dom vapnena som hon sålde till Syrien på x antal år sedan. Om det nu var till Syrien eller Saudiarabien kan kvitta, nu fattar frågeställningen.

Sen sist men inte minst:
Vad är det stora skillnaden på dessa två kandidater ?
Ja, jag vet att valet är avgjort och Trump är blivande
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Jag tror Bernie skulle nog haft större chans än Hillary mot Trump. Många väljare i USA vägrar att ha en kvinna som Commander-In-Chief. Det är svårt att förstå i Sverige men de har en annan kvinnosyn där.
Bernie hade varit totalt chanslös. Han är alldeles för vänster för det genomsnittliga amerikanska psyket. Dessutom hade han fått hela näringslivsetablissemanget emot sig. Och det är inte lite. Plus vapenlobbyn...
Senast redigerad av Karman 2016-11-10 kl. 11:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in