2016-11-09, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
hahaha kom på att det ju i princip var julian assange och Wikileaks som sänkte Hillary Clinton!!!!! måste svida extra i fittan på svenska feminister!!!!! hahahahahahahhahah
#FreeAssange
#FreePepe
#FreeSnowden
2016-11-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nu har jag inte orkat lyssna på den entoniga gråtkören från svensk media under dagen, men vad jag förstår så har Löfven inte gratulerat till valsegern, men däremot gått ut offentligt tillsammans med Margot att de minsann "höll" på Clinton. Så sanslöst politiskt naivt att man inte tror det är sant. Men så blir det ju om man är genomkorkad samt inte förstår ett dyft av de politiska/diplomatiska spelreglerna.

Nu är chanserna att Löfven eller Margot någonsin kommer ens samtala med Trump iofs lika med noll, men att Sverige kommer hamna i frysboxen som politiska idioter och hur det kan potentiellt allvarligt skada svensk exportindustri verkar inte ens ha föresvävat dem. En viss chans till upptining när Löfven & co åker ut om två år finns dock.

Vi får hålla ut till 2018. Sen slipper vi se dessa clowner i en regering. Och miljöpartiet i riksdagen.
2016-11-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Svannelunda
Börja organisera er mot Trump, dela ut flygblad, disskutera runt matbord och hyr lokaler för att skapa en rörelse och orangastion här sverige. rita ut ,planera .

För Trump lär ju bry sig om en skara random människor i Sverige inte gillar han...
2016-11-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vatten o bröd för mig resten an månaden. Blir så förbannad o ledsen besviken. Men bara 2 veckor sen kommer lön.
Jag vill bara tacka för ditt engagemang här på Flashback

Så många gånger, så länge som man har väntat på den här dagen! Att se din avatar i en tråd som denna!
Det faktum att du och dina gelikar legat i så hårt så länge gör denna dag så mycket bättre!

Låt oss få höra nu, bjud oss på det här, hur känns det? hur reagerar din omgivning? hur hanterar du det här nederlaget? vad tror du kommer hända nu i framtiden?
Jag vill veta allt om hur du känner och tänker nu, snälla berätta!
Medlem
Y2Ws avatar
Inte hört av Oscarsson på hela dagen, har han firat stort eller fått sparken?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Vaa, hörde jag verkligen rätt nu? Lät som att SVTs programledare faktiskt erkände att Trumps väljare faktiskt inte är lågutbildade och faktiskt är välbetalda...?

Clinton har fler väljare i spannet 0 - 25K medan Trumps dominerar i gruppen 25K+.

Experten började "bah, bah, bah" när programledaren påpekade det.
Medlem
Citat:
Vaa, hörde jag verkligen rätt nu? Lät som att SVTs programledare faktiskt erkände att Trumps väljare faktiskt inte är lågutbildade och faktiskt är välbetalda...?

Lugn - han kan ju fortfarande dra till med "Vit-kortet"

Clinton är ju trots allt populärast bland svarta - mer behöver man inte säga!
2016-11-09, 20:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det någonting som en president i USA gör, alltså sätter ihop ett team (av poliser och åklagare får man förmoda?) för att få en politisk motståndare åtalad och dömd för påhittade brott. Låter mer som Stalins metoder, eller varför inte Putins.

Det förefaller ju ha varit korrupta åklagare, domare, FBI-chef osv osv. Dags då att ta tag i dessa en gång för alla. Tillsätt ett team som granskar det på nytt. Åtala häxan, hennes make och alla övriga berörda. Åtala åklagare, domare osv för korruption eller vad åtalspunkten nu blir.

Låt Hillary et al ruttna i fängelset!

Citat:
Ursprungligen postat av MAD
För att han vill minska polariseringen till ett minimum för att få lite arbetsro.
Han kommer inte försöka åtala Clinton.
Hillary kommer garanterat sluta som politiker när hennes mandat går ut och varför lägga energi på något som han lika gärna kan strunta i när hon inte utgör något hot längre.
Trump har redan både Senaten och Kongressen. Att ge sig på Hillary var effektivt i valrörelsen och om han skulle förlorat men utan mening nu.

Så korrupta politiker som höll på att fuska sig till POTUS ska man bara släppa?! Hoppas verkligen att han tillsätter en grupp som går till botten. Själv ska han inte befatta sig med det så klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då kommer han att få ett helvete, så gott som hela senaten, huset och en hel del guvernörer är korrupta i USA, Trumps egna VP har sina fläckar så nej, hans draining of the swamp lär inte ske då det är omöjligt utan att framstå som en hycklare.

Desto större anledning.
Medlem
Tarstans avatar
Det är ju lite lustigt hur Clintons givna väljare helt plötsligt blir lågutbilda vita väljare.
Fast det är samma personer.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
När ungefär i programmet började hans ångest så jag kan snabbspola?

Den var ju påtaglig minst de tre senaste timmarna vill jag påstå (men jag hoppade ju som sagt mellan sex olika sändningar tror jag).
Medlem
Pungt.s avatar
Ska bli intressant att se vad som händer närmaste åren med Trump och Brexit. Kommer allt gå åt helvete, fortsätta mer eller mindre som tidigare eller bli bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han låter som Noum Chomsky.
Har man enbart koll på för att man råkade se filmen Captain Fantastic häromdagen.
Medlem
bax88s avatar
Citat:

Ja, men deb där Sjöstedt-kopian försökte rädda upp det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in