2016-11-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sitter det 3 000 000 vita män i riksdagen?

Varför är kineser överrepresenterade i Kina när det kommer till politik? Det ska ju vara vita män där enligt dig.

Slå ihop alla västvärldens riksdagar, senater, dumor, parlamentshus, ting etc etc så får du kanske den summan kontra avsevärt färre kvinnor.

Sen får du väl fan skärpa till dig lite?

Hur många ggr ska man behöva dra detta? "Vita män" är ett globalt uttryck som avhandlar makt/ privelegium fördelning i världen.
Fatta i vilket kontext man använder begreppet.
Så jävla svårt kan det ju inte vara…

Citera
2016-11-10, 07:57
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Slå ihop alla västvärldens riksdagar, senater, dumor, parlamentshus, ting etc etc så får du kanske den summan kontra avsevärt färre kvinnor.

Hur många ggr ska man behöva dra detta? "Vita män" är ett globalt uttryck som avhandlar makt/ privelegium fördelning i världen.

Så makten och privilegium hade varit i balans om antalet män och kvinnor inom politiken hade varit jämt fördelat?
Citera
2016-11-10, 08:34
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:

Så du har inte räknat?
Ett globalt uttryck bland er så kallade "feminister"
Citera
2016-11-10, 09:05
Medlem
Belavias avatar
Den vita mannen har förtjänat sin utfrysta situation!

Ni får hålla er på er kant och umgås med varandra, men inte ens det klarar ni av, blir bara kackel och skvaller när vita män kommer tillsammans!

För att inte nämna oförmågan att konstruktivt bidra till samhället! Nämn ett bidrag ni har gjort för samhället, kan vara inom vetenskap, ingenjörskonsten eller vad som helst! Där blir det tyst ja!

Vi feminister har äntligen skapat lite harmoni i västvärden! Men ni vill återgå till en världsordning där minoriteter måste stå till svars för sina våldtäkter, och där hbtq inte längre ska ha mer uppmärksamhet än alla andra människor tillsammans! Vet ni vad det kallas? Bakåtsträvande!

Det är så ni vill ha det, ni dumma vita män!
Citera
2016-11-10, 09:18
Bannlyst
Citat:
"Vit man" har tröttnat på att han inte får lov sitta på internet och kalla andra människor för "fittor" "negrer eller "blattar"…eller att man kräver av honom att han tar sin del av hem och barn….och att även han som "vit" och "man" får samma släng av fattigdom som alla andra grupper när girigheten och kass politik knackar på dörren.
"Vit man" känner sig kränkt, han är ju "speciell" och väljer en idiot till anka som är 200 x "kränkt vit man".

Och TS undrar varför man inte tar "vita mäns" problem på allvar.

Nu gissar jag lika bra som du. Men det var du som började med gissningen att vit kränkt man måste ta mer ansvar för barnen och hemmet.

Tja jag gissar att svart man är betydligt sämre på att ta hand om barn och hem än vit man. Jag upplever sen att att svart man oftare kallar kvinnor för svennehora och andra "rara" epitet.

Så jag tror faktiskt inte det finns några kränkta vita män. Däremot tror jag att det är dags för dig att börja bli försiktig med vad du säger publikt. För jag kan meddela dig att jag börjar bli förbannad på feminist kärringar som tar sig luft i olika sammanhang där det många gånger är bättre att hålla munnen stängd. Men kör du på lite till så kommer du en vacker dag stå öga mot öga med en förbannad karl. Då gör du bäst i att hoppas på att vederbörande är en gentleman och inte en förbannad man.
Citera
2016-11-10, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

Ni får hålla er på er kant och umgås med varandra, men inte ens det klarar ni av, blir bara kackel och skvaller när vita män kommer tillsammans!

För att inte nämna oförmågan att konstruktivt bidra till samhället! Nämn ett bidrag ni har gjort för samhället, kan vara inom vetenskap, ingenjörskonsten eller vad som helst! Där blir det tyst ja!

Vi feminister har äntligen skapat lite harmoni i västvärden! Men ni vill återgå till en världsordning där minoriteter måste stå till svars för sina våldtäkter, och där hbtq inte längre ska ha mer uppmärksamhet än alla andra människor tillsammans! Vet ni vad det kallas? Bakåtsträvande!

Du har hjälpt till att göra samhället värre. Det är inte att sträva bakåt att vilja åtgärda problemen men du trollar och jag känner för att pilla lite på tangentbordet
Citera
2016-11-10, 09:25
Medlem
fendadens avatar
Det intressanta är att det är tack vare vita män som andra har just bekvämligheten och rätten att kritisera vita män.

Den amerikanska konstitutionen, hela den moderna civilisationen och alla tekniska framsteg kan härledas till just vita män. Retar man upp den vita mannen alldeles för mycket och länge kommer det inte se vackert ut.

Vita människor som revolterar har ett helt annat sätt att organisera sig än subhumanoider i Mellanöstern eller svarta i USA. Om det skulle komma till det så kan alla feminister, HBTQ, "rasifierade" m.fl. plötsligt se alla sina rättigheter sopas bort i ett enda svep och plötsligt knäfalla gråtandes inför den vita mannen om att den vill ha allt tillbaks som det var.
Citera
2016-11-10, 09:32
Bannlyst
Citat:

Är det bara jag eller?

Jag känner inte det som att du är nöjd och harmonisk. Fungerar inte feminismen på dig?

Du ger intryck av att vara bitter och gnällig.
Citera
2016-11-10, 09:56
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Som sagt väx upp…
Ta och googla och jämför olika grupper i USA och deras inkomster.
Vilken grupp tror du kommer högst upp i inkomstskalan?
hmmm?

Ta sen och googla dig vidare in på vilka grupper i USA gör det mesta av USAs alla riktigt dåligt betalda skitjobb som ingen vill ha?
Hmmm?

Och vilken grupp sitter för det flesta på alla maktpositioner i ex. USA?
bruna kvinnor kanske?

Sen kan du fortsätta och kolla vilken kön som gör det mesta av obetalt arbete och därmed tjänar minst.

Behöver du hjälp?

Fatta nu att sitter man och jämför grupper, vilket är vad man gör i alla dessa sammanhang, så kommer gruppen vita män oftast på topp.
Att man då tillhörande gruppen "vit man" med urtaskig lön eller arbetslös, hoppar på kvinnor eller svarta eller muslimer i sin frustration över att inte få pengarna att räcka så är man just "blåst".
I det fallet borde man hoppa på sin egen grupp. Är "vita mäns" fel av sorten DT faktiskt som gör att
andra grupper tjänar skit i USA.

Du får det att låta som att det är männens fel att det ser ut så här, vilket givetvis inte är fallet. Det tjatas ju jämt om från feministhåll hur mycket kvinnor kan, hur bra de är, hur välutbildade de är osv. (gärna följt av en gliring om "vita kränkta män" eller "lågutbildade rasistiska män"). Det är INTE männens fel att det ser ut så här, det är INTE männens fel att de blir valda till högre positioner, de har INTE förtryckt/undantryckt/sabboterat för/vad annat världsfrånvänt du nu kan tänkas komma på härnäst på vägen till höga positioner

Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Kvinnor har lika stor möjlighet att välja vilka yrken och utbildningar ni vill. Men majoriteten av kvinnor väljer ändå yrken som länge varit traditionellt "kvinnliga." Ingen stoppar er från att bli lika framgångsrika. Men ni vill få allt serverat på ett silverfat,och bli omhändertagna av pappa staten. Så det är snarare ni som behöver växa upp.

Citerar även detta inlägg för att understryka min poäng. I världen i stort och i synnerhet i Sverige har kvinnor exakt samma möjölighet som män (t o m bättre enligt alla feminazis pga. hur "oerhört mycket smartare de är") att utbilda sig till i princip vad man vill och göra karriär. Det är verkligen ingenting som stoppar dem från att bli framgångsrika (och inga jävla flumm/pseudovetenskapliga förklaringar om strukturellt förtryck eller liknande tack, det är bullshit). Dagens feminism har helt enkelt satt kvinnan på piedestal och vill tuta i allmänheten att hon kan göra precis vad hon vill och hur hon vill, enbart för att hon är just kvinna. Vi ska dock tala tyst om det gräsliga hycklandet som förekommer inom denna ideologi...

Sen vill jag avsluta med att säga att jag personligen inte har något emot kvinnor, jag har aldrig upplevt mig som hotad av dem för att de går och utbildar sig, vilket är en vanlig föreställning hos många feminister. Det är bara positivt med tanke på att många branscher med största sannolikhet mår bra av en mångfascetterad arbetsstyrka. Jag kan dock inte annat än koka av ilska när samma feminister pekar ut mig som en diskriminerande, kvinnoförtryckande kvinnohatare bara för att jag är just män, man kan helt enkelt inte klumpa ihop oss på det sättet. Sen att det existerar män som är kvinnohatare på riktigt förnekar jag inte, men jag är inte en av dem!
Citera
2016-11-10, 09:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Är väl knappast enda sättet att önska förändring, ett annat betydligt mer konstruktivt sätt hade ju ex. varit att rösta fram en man som Bernie Sanders ex, som verkligen stod/ står för en politisk förändring.
Eller att arbeta politiskt för att förändra det politiska systemet i USA där detta inte fungerar.

varför man ska använda sin politiska röst för att rösta fram idioter, som står för rent idioti, är för mig obegripligt och verkligen bevis för ens egen oförmåga använda hjärnan.
Då är det sen länge stopp i synapserna, just det som man blir kritiserad för, Vad tror du det leder till?

Mmm, visst...

Jag tror så här; den som är genuint frustrerad över någonting, exempelvis upplevd orättvisa mot ett visst kön eller en viss etnicitet, kommer att känna en enorm befrielse när någon offentlig person uttalar stod för ens egen världsbild. Om denne sedan är "idiot" eller ej blir en sekundär fråga. Man kan dra paralleller till Gudrun Schyman som du själv säkert ser som en viktig, framsynt person som rakryggat säger som det är. För många andra är hon en "idiot som står för ren idioti". Den enes idiot är den andres frälsare och vice versa.

Jag tror inte att det är en överdrift att påstå att det vi nu ser, med Trump, Sverigedemokrater och allt vad det nu är, till stor del är en rekyleffekt från att "etablissemanget" har fångat upp i grunden sunda tankar om jämställdhet mellan kön och om allas lika värde, men att man sedan inte förmått stå emot de mer extrema strömningarna inom denna fåra. Identitetspolitik, radikalfeminism och en total kapitulation inför tankarna om öppna gränser och kravlöst flyktingmottagande har tillåtits inte bara växa fram och ta plats, men även genomsyra både medielandskap och politik samtidigt som samhällsklimatet har blivit sådant att den personliga kostnaden för att yttra kritik mot detta blivit så hög att folk som inte delar dessa värderingar valt att hålla tyst instället för att yttra sitt missnöje. Jämför diskussionerna här inne, där folk kan vara anonyma, med de som sker öppet i media, bland politiker eller i andra sociala medier där man inte är anonym.

Det är inte sunt att en liten minoritet tillåts sätta agendan för hela samhället utan att ha minsta avsikt att ens försöka förstå invändningarna från meningsmotståndare. I stället för att demonisera kritiker av identitetspolitik och öppna gränser kanske man åtminstone skulle försökt förstå varifrån frustrationen kommer - och varit öppna för att även kritikerna kanske har rätt i vissa fall. I stället för att de som sitter på plattformar som andra skulle ge sin högra arm för att få använder sin makt för att förlöjliga och förminska meningsmotståndare (lex Zara) kanske de skulle tänka sig för och fundera på om de på det sättet verkligen kommer att övertyga någon om det förträffliga i sitt budskap? Risken är överhängande att man endast predikar för de redan frälsta medan man alienerar alla andra. Och eftersom ingen annan vågar yttra sina verkliga åsikter offentligt, knappt ens när opinionsinstituten ringer, hamnar man i situationer där man konsekvent underskattar antalet som inte delar ens egen uppfattning.

Jag har knappt sett ett enda seriöst försök från svensk media eller svenska debattörer att verkligen förstå varför så många föredrog Trump före Hillary. I stället för att verkligen försöka förstå (vilket för övrigt inte är samma sak som att sympatisera med) väljer man en av de enkla förklaringsmodeller som passar bäst in i ens egen världsbild. "Amerikanerna är så korkade", "Amerikanarna är inte redo för en kvinna", "Det är bara arga vita män som rostat på Trump" etc etc. Det finns hur många konservativa skribenter som helst vars krönikor ligger ett par musklick bort för den som är genuint intresserad av att förstå. Men ingen tycks vara det. Man vill fördöma, inte förstå. Man vill inte behöva utmana sin egen världsbild. Däri ligger sannolikt det största problemet med vår tids politiska klimat. Trump, Le Pen och Sverigedemokraterna är bara symptomen. Sjukdomen sitter någon annan stans.
Senast redigerad av RedX 2016-11-10 kl. 09:59.
Citera
2016-11-10, 10:01
Medlem
Citat:
"Vålta mig inte" För att travestera att det har skett en ökning av våldtäkter? Ja, men den var faktiskt riktigt roligt! Den onelinern höll precis på att skjuta över huvudet på mig, men så lyckades jag plocka ner subtiliteten och brast ut i gapskratt!

Då vet jag vad modern ironi är, 90-talsironin kan ju slänga sig i väggen!
Om 90-talsironi ens trodde att den visste vad ironi var, då har den inte sett dessa två moderna exempel!

Pk-folk brukar ju hävda att Sverige aldrig varit tryggare än NU! Och då har dagens humorister som vet hur felaktigt det påståendet är, då har dom liksom vänt på hela slutklämmen av den sägningen, underbart!

Vilken värme som sprider sig i kroppen nu, att det gick in så mycket genialitet i dagens ironi hade jag aldrig kunnat ana!

Citat:
Men är det inte berättigat det hon skriver då?

Så fort media använder retorik och intuition för att stigmatisera den vita mannen så måste ni sätta er på tvären och hänvisa till fakta! Sanningen sitter inte i några kalla fakta, utan i känslan man har! Är känslan att arabiska våldtäktslekar i grupp i lika hög grad begås av vita män så ÄR det så! Ni behöver inte hålla på och argumentera om allt i tid och otid!

Om etablissemanget och eliten har känslan att allt är den vita mannens fel, varför kan ni inte ställa er bakom den bilden? Det är inte feminister, hbtq eller invandrare som är motvals! Det är NI VITA KRÄNKTA MÄN som är motvals, kom ihåg det! jag förstår hennes inlägg till 100% !

Citat:
Haha, ni är roliga, en liten grupp vita patetiska män som söker tröst hos varandra!

Vad har ni gjort för att INTE förtjäna föraktet från etablissemanget?

Nämn ETT bidrag inom vetenskapen eller ingenjörskonsten som ni har kommit med som på något sätt har påverkat samhällets utveckling! Nämn ETT ENDA! Nä, just det, kanske är dags att bidra lite, vara en del av samhället och dess utveckligen, istället för att knyta näven och tro att allt löser sig själv genom att hata!

Citat:
Lugnt, det räcker bra! Jag var en smula ironisk också..

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Är det bara jag eller?

Jag känner inte det som att du är nöjd och harmonisk. Fungerar inte feminismen på dig?

Du ger intryck av att vara bitter och gnällig.
Uttrycket för det Belavia håller på med är ironi, se inlägget ovanför.
Senast redigerad av Mr.Slave 2016-11-10 kl. 10:14.
Citera
2016-11-10, 10:10
Medlem
DrWises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Vi vita män har tröttnat på att demoniseras, och detta gör att vi väljer att lyssna på personer som Donald Trump. Ni extremfeminister och pk:ister har skjutit er själva i foten igenom att håna och spotta på oss vita män.

Jag är starkt skeptisk till att "Demoniseringen av vita män" ledde till DJT's seger, även om demoniseringen existerar till en viss grad. Om man kollar på demografin så var det 53% män och 42% kvinnor som röstade på DJT. Hos Clinton var det 41% män och 54% kvinnor som röstade på henne, enligt exit-polls.

Jag är mer övertygad om att anledningen till att DJT segrade var för att man är trött på globalismens inverkan på hederliga fabriks-arbeten, därav att han vann både Wisconsin, Michigan, Pennsylvania samt Ohio. Att han skulle vinna sydstaterna är ingen skräll direkt, de är mer republikanska. Sedan så får vi inte glömma den faktorn att Clinton är über-korrupt.
Senast redigerad av DrWise 2016-11-10 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in