2016-11-10, 02:54
Medlem
Deatheads avatar
Reinfeldt (folkförrädare som borde straffas) e sur på den vita arga mannen som röstade fram Trump. Haha din tid e förbi! Vakna nu hela Europa. Front National, Golfen Damn mm måste segra! När nationella partier vunnit kam vi leva i fred o i aldrig förr skådat välstånd! Länge leve Nordiska Motståndsrörelsen!
2016-11-10, 02:54
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I call bullshit! Några enstaka drar väl möjligen dit på semester i två veckor och kommer sedan tillbaka, bara så att de kan säga att de åtminstone inte "ljög".

http://www.breitbart.com/big-hollywood/2016/11/08/celebrities-leaving-u-s-trump-wins/

Cher, Miley Cyrus m.fl.
2016-11-10, 03:09
Medlem
C0ws avatar
Läste precis på reddit att Kellyanne Conway är den första kvinnliga campain managern som har lett sitt lag till vinst i valet! Vet dock inte om det bara gäller för republikanerna eller för båda partierna.

Man tycker ju att extremfeministerna borde jubla och vara glada för hennes skull, att se det som ett stort framsteg? För kvinnor har ju inget att göra i dessa positioner..... Har fan inte sett det nånstans i media, inga extrema lefties, manshatare eller någon öht som har nämnt det förutom Trump anhängarna. Kan det bero på att... hon hör till den onda sidan?

Kellyanne Conway, du är en gudinna! Tack som fan för din otroligt stora och starka insats i valet som hjälpte Trump gå hela vägen till vita huset!

Kellyanne Conway - där har vi en stark kvinna att se upp till och vara stolta över till skillnad från den hycklande korrupta häxan Clinton. Hon lär få en högt uppsatt position när Trump tar över makten.

MAGA!
2016-11-10, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade

Ontopic vad anser ni att hans kläder tillverkas i muslimska Bangladesh och Kina. Make America great var det va

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Anser att det var ett dåligt jävla argument. Sämsta jag hört i år faktiskt!

Varför var det argumentet så dåligt menar du?
Tycker det är nästan lika ironiskt som att många s.k. "Sverigevänner" tycks stöja en sexistist och notorisk kvinnoantastare - samtidigt som dom , plötsligt på senare år, oroar sig hejdlöst för den svenska kvinnans lidande p.g.a. de ökande anmälningarna av sexbrott.
2016-11-10, 03:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Varför var det argumentet så dåligt menar du?
Tycker det är nästan lika ironiskt som att många s.k. "Sverigevänner" tycks stöja en sexistist och notorisk kvinnoantastare - samtidigt som dom , plötsligt på senare år, oroar sig hejdlöst för den svenska kvinnans lidande p.g.a. de ökande anmälningarna av sexbrott.

Att han är en kvinnoantastare finns det ju absolut inga bevis för. Att diverse kvinnor sålde sig till etablissemanget genom att ljuga om Trump strax innan valet bevisar ingenting, det är uppenbart för logiskt tänkande människor.
2016-11-10, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zase240
Erdogan är rädd för Trump, får hoppas att han sätter turken på plats en gång för alla om han nu är så kristen. Jag skulle vilja se att han erkänner det armenska folkmordet och tvingar det på turken. Bara det skulle suga musten ur Turkiet ekonomiskt. Hoppas att han tar bort PKK från terrorlistan, då ska ni få se krig där nere. Turkiet måste splittras så att armenier, kurder, assyrier, syrianer m.m kan få sin del och leva där nere. Annars kommer det mer invandrare till Europa och väst.

Syrien kan delas upp och man måste rensa islamister, men Turkiet är problemet. Utan dem så vore saudier och Qatar inget när det gäller islamisk terror.

Intressant inlägg. Stycka Turkiet innebär väl krig?
2016-11-10, 03:36
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Bryan Cranston, Lena Dunham, Al Sharpton, Neve Campbell och 20 till.

Aldrig hört talas om någon av de du räknar upp? Är det nån riktig kändis som bestämt sig för att lämna landet?
2016-11-10, 03:46
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Aldrig hört talas om någon av de du räknar upp? Är det nån riktig kändis som bestämt sig för att lämna landet?

Cher
Jon Stewart
Barbra Streisand
Whoopie Goldberg
2016-11-10, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insomforni
Känns bra att Trump vann.

Jag läste för övrigt ett inlägg här innan som behandlade förhållandet mellan elektorer och faktiska röster. Jag förstår att USA är en federation innehållandes 50 stater. Min fråga är varför man använder det här valsystemet? Är det för att en folkrik stat inte ska få alltför stort inflytande och försvaga små stater såsom Nebraska i val?
Förmodligen av historiska skäl. Tänk dig valen på 1700-talet. Jobbigt att få till en central rösträkning, så man räknar rösterna i varje delstat, de skickar sedan några elektorer var till häst till en gemensam mötesplats och sen kan man enkelt välja president. Konstitutionen verkar överdrivet helig för Amerikanerna. Så vitt jag förstår ändrar man inte i den, utan gör "tillägg" i den. Kanske också därför man fortfarande sitter med vapenlagar lämpliga för vilda västern tiden.
2016-11-10, 04:20
Avslutad
Vet någon varför dom aldrig räknar klart?
2016-11-10, 04:21
Medlem
sonny crockets avatar
Breaking news: thousands protest against Trump across usa
Ser det pa nyhetsstream pa youtube nu. Ska de hetsa folk nu?
2016-11-10, 04:29
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Breaking news: thousands protest against Trump across usa
Ser det pa nyhetsstream pa youtube nu. Ska de hetsa folk nu?

Stremar http://www.livenewson.com/american/cnn-news-usa.html

Gillar CNN bäst.

Jag sa detta igår när valet var klart, men var det någon som lyssnade på mig?
Nix, enda skillnaden nu är att kriget är intern i landet, om Clintan hade vunnit - då hade kriget mer troligt varit i våran trädgård, nu kankse vi klarar oss om inte annat, men NATO frågan från Trumps sida är dock ett dilemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in