2016-11-09, 23:39
Medlem
zergrushs avatar
Ja, man får väl bara gratulera alla i tråden som blivit stormrika på denna republikanska seger!

Dock kan jag inte annat än sörja med det amerikanska folket som, med republikansk kongress, senat och högsta domstol under de kommande 10-15 åren, avsagt sig:
  • All form av förbättring och ökad lön för arbetarklassen
  • Mänsklig behandling av LGTB-individer
  • All sorts statlig kontroll eller reglering av kapitalistisk rovdrift och övergrepp i samhället
  • Miljöarbete överhuvudtaget

Sedan så har jag faktiskt kontakt med media, så folk kan sluta skicka PMs för att informera mig om läget!
Det är inte utan att man blir lite fnissig över den kaxigt hån/hotfulla lågstadie-tonen i dem dock, men det är väl så man beter sig i dessa cirklar?

Se det från den goda sidan: Man får väl hoppas att den där Wu Tang-skivan han läkemedels-miffot skulle släppa kommer vara ok ändå...?
Senast redigerad av zergrush 2016-11-09 kl. 23:41.
2016-11-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Ja!!!!!!!! En stark ledare ifrån Österrike är EXAKT vad denna världen behöver! Inte en dag försent
Glöm inte att Holland väljer nästa år, och det lär bli Geert Wilders! Trump har försett väst med den ammunition som behövs för att mota islam i grind, och stänga våra gränser och förhindra invasion från aggressiva kulturer som vill oss ont! Idag har varit en underbar dag, trots sömnbrist. Trump sparkade ut häxan, hon som redan beställt gardiner enl info till The White House.
2016-11-09, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nästa gång det händer är i Sverige 2018.

Precis det. Som andra ser jag folkets röst höjas. Brexit, Trump, Le Pen 2017 och SD 2018.

Det bortskämda etablissemanget och Bilderberggruppen med springpojken Reinfeldt skiter på sig .
2016-11-09, 23:41
Medlem
Manslemmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag gissar på att det dröjde så länge för dom ville klura ut exakt vad dom skulle säga i talet.
Det fanns nog inte på världskartan för Hillary att hon skulle förlora.

Precis, jag tror du har helt rätt: Det fanns nog inget förberett förlorartal.
2016-11-09, 23:42
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så korrupta politiker som höll på att fuska sig till POTUS ska man bara släppa?! Hoppas verkligen att han tillsätter en grupp som går till botten. Själv ska han inte befatta sig med det så klart.

Kommer inte hända. Hon utgör ju inget hot längre så varför lägga energi på något som riskerar att slå åt fel håll?
Hade Clinton vunnit had det varit en helt annan sak.
2016-11-09, 23:42
Medlem
Wayaheads avatar
Trump besegrade media, inte långt kvar nu tills journalistasen blir fredlösa / allmänt villebråd!
2016-11-09, 23:43
Medlem
Påminnelse!

Trump kommer nu tillsätta minst 4 av 7st domare i högsta domstolen.
Trumpväldet och konstitutionen kommer med andra ord råda i flera decennier framåt oavsett hur allt annat går!
Har ni inte förstått det storheten i detta så är mitt tips att googla, ni kommer sova väldigt bra/dåligt inatt beroende på vilken sida ni stöttar
2016-11-09, 23:45
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är inte utan att man blir lite fnissig över den kaxigt hån/hotfulla lågstadie-tonen i dem dock, men det är väl så man beter sig i dessa cirklar?

Nja för att vara ärlig. Hade hillary vunnit så hade ni allihopa här på forumet betett er likadant "va vare vi sa" Etc.

Så det är nog mer en ren o skär glädje som skiner igenom.
Alla som kastar omkring skadeglädje ger jag mindre för, man ska ha respekt för sina meningsmotståndare.
2016-11-09, 23:46
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Påminnelse!

Trump kommer nu tillsätta minst 4 av 7st domare i högsta domstolen.
Trumpväldet och konstitutionen kommer med andra ord råda i flera decennier framåt oavsett hur allt annat går!
Har ni inte förstått det storheten i detta så är mitt tips att googla, ni kommer sova väldigt bra/dåligt inatt beroende på vilken sida ni stöttar

Japp, detta var slutstriden. Nu är det kört för vänstern och alla mörkerjournalister för en livstid framöver. Vi ska skratta, dansa och sjunga oss till sömns inatt.

Oh vilka drömmar vi kommer ha! Vilka underbara minnen vi kommer bevara! Vilken fantastisk värld våra barn kommer att ärva!
2016-11-09, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Lågutbildad (minst sagt..) stämmer, men som tur är så har det inte stoppat min egen framgång på något sätt. Utbildning är inte speciellt viktigt om man håller på med konst, som tur är.

Ja det är lätt att tjäna pengar i ett efterblivet kulturmarxistiskt samhälle som konstnärskludd men frågan är om du egentligen producerar något av värde?
2016-11-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Ignorans för mig är att man låter sig bli lurad av det politiska etablissemanget om och om igen. Hillarys tal innehåller inga konkreta förslag för jobbskapande, tillväxt etc. (hon ville höja skatterna och med detta ville hon bryta trenden som inbegriper amerikanska företags flytt till Mexiko).

Dessutom är Hillary Clinton en sådan politiker som inte inriktar USA-s utrikespolitik på att skapa fred. Tvärtom. Hon använder det för att skapa konflikter. Det har hon visat när hon var utrikesminister.

Trump är ett framgångsrikt företagare. Han har erfarenhet av att driva företag. Det kan gynna det amerikanska staten, då han kan se till att det blir ordning och reda. Underskottet i det amerikanska statens budget kommer att minska. Arbetslösheten kommer att minska och amerikanska företag kommer inte att lämna USA, eftersom Trump kommer att skapa ett bättre företagsklimat i USA.

Trump har ju inte på något sätt förklarat hur han ska göra allt han har lovat i praktiken, allt man har fått höra ur hans kampanj är nästan bara hur dålig den andra kandidaten är. Självklart är Hillary lika dålig, men skillnaden mellan Clinton och Trump är att hon inte lockar till sig ignoranta människor, folk verkar ha röstat på honom endast för att "he's going to make america great again" utan några som helst förklaring på hur det ska gå till.

Hade hon inte stulit Sanders nominering hade Trump inte haft en chans.
2016-11-09, 23:51
Medlem
Manslemmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sverige är lite likt Nordkorea på något sätt .

https://www.youtube.com/watch?v=s4Dyo4gJhYE

Lite, lol? Danskarna kallar sedan flera år Sverige för Nordens Nordkorea

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in