2016-11-09, 22:54
Avslutad
Problemet är väl att vapenindustrin och bankerna blir lessna
Citera
2016-11-09, 22:58
Medlem
dwgs avatar
Hur kan då alla V (kommunist ) i detta land gnälla då
Citera
2016-11-09, 23:41
Medlem
Ferhs avatar
Det man menar är negativt är väl att Putin blir mer fri att göra som han vill, men han är väl ändå mest bara intresserad av ökat inflytande över gamla sovjetländer + mellanöstern, och han lär ju knappast kunna förstöra mer i mellanöstern än vad USA redan har gjort.
Citera
2016-11-09, 23:43
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Rubriken säger allt. Jag har ställt samma fråga till SAMTLIGA vänster som tror att världen kommer gå under nu.

Mest fått "vet inte, grundar det på konstiga saker han sagt" som svar. Japp...
Citera
2016-11-09, 23:56
Medlem
Nurjenfs avatar
Trump måste utstråla lite kärnvapen-vilja för att istället inte behöva nyttja den. Hillary var ju styrd av en större grupp och ingen har någonsin sett henne som en och samma person.

Tro fan folk blir paranoida, adlare såsom rallare. Det Hillary symbolisera var maffia. Trump är en person från det ljusblå.
Citera
2016-11-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonAnka86
har fan hellre Putin som ledare än de jävla spån pappskallarna som styr Sverige!
Ja, då har du säkert möjlighet att få din önskan uppfylld när Putin vidgar Ryssland västerut med löften från Trump om att USA inte skall ingripa. Själv tror jag inte att det är något att se fram emot.
Citera
2016-11-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Trump vill sluta sig som Kina, Putin vill återuppliva Sovjets glansdagar. Maktbalansen rubbas en hel del....eller Ribbentrop - Molotov

Ett scenario som liknar Ribbentrop-Molotov är inte bara möjlig, den är tyvärr sannolik. Trump kan så klart bluffat för att locka väljare men det blir svårt för honom att stödja NATO och dess medlemmar i en konflikt. Denna situation kommer Putin inte vänta med att utnyttja. I utrikesfrågor kan Trump bli väldigt svag samtidigt som Putin är dubbelt så smart. Vi behöver nog inte fundera länge till.
Citera
2016-11-10, 00:14
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Ett scenario som liknar Ribbentrop-Molotov är inte bara möjlig, den är tyvärr sannolik. Trump kan så klart bluffat för att locka väljare men det blir svårt för honom att stödja NATO och dess medlemmar i en konflikt. Denna situation kommer Putin inte vänta med att utnyttja. I utrikesfrågor kan Trump bli väldigt svag samtidigt som Putin är dubbelt så smart. Vi behöver nog inte fundera länge till.
kul med er sida. ena stunden är han en halvdaning, nästa år är han megasmart. kom ner på jorden.
Citera
2016-11-10, 00:14
Bannlyst
Citat:

Men är ni efterblivna? Varken ryssland eller usa har planer på att expandera sina territorium. Isådana vill jag ha källa på det tack? Och ni sitter och pratar Molotov - Ribbentrop pakter hit och dit.

Gå och lägg er, ni har ingen aning om vad ni snackar om.
Citera
2016-11-10, 00:19
Medlem
tverskoys avatar
Citat:

Det handlar inte om USA inte vill, det handlar om att USA inte kan. USA har inte råd med att leka världspolis. Den politiken ledde USA till nuvarande ekonomisk politisk kollaps. USA har skapat en massa inrikesproblem som inte längre går att blunda för och låtsas att allt går bra medan ingenting funkar.
Citera
2016-11-10, 00:30
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Vore det inte toppen om två gamla ärkefienden, USA och Ryssland blir polare?

Media verkar oerhört bekymrade över detta befarade vänskapsband, vari ligger problemet?

En aning lustigt. En av få förlåtande drag jag kan se hos Trump är att han kanske drar i handbromsen vad gäller eskaleringen av post-sovjet kalla kriget/kapprustningen.

Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Rubriken säger allt. Jag har ställt samma fråga till SAMTLIGA vänster som tror att världen kommer gå under nu.

Mest fått "vet inte, grundar det på konstiga saker han sagt" som svar. Japp...

Hur definierar du vänster, mp/sosse/pk-folk?
Det är hos mina vänstervänner jag hittar folk som inte går på hetsen mot Ryssland och inte går på att det var en demokratisk revolution i Ukraina.
Senast redigerad av langaocb 2016-11-10 kl. 00:34.
Citera
2016-11-10, 00:31
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har frågat mig samma sak och jag kan inte komma på något negativt. Man undrar ju om det politiska etablissemanget som har något personligt emot Putin har någon agenda att starta krig mig Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in