Citat:
Ursprungligen postat av
popparen
han sar ju dock att det var helt okej att ta kvinnor mellan benen om man har makt eftersom dom då kommer tillåta det. vad tycker du att sänder det för signaler att man röstar fram en sådan man? du är så ignorant att du inte ser problematiken i det? och kom inte och säg att det var längesen. det var 10 år sedan och jag tror inte man förändrar sig så pass mycket när man är i hans ålder. hans grundvärderingar finns självklart kvar.
Han pratade om vad han i den positionen kunde göra med gold gold diggers, vilket är helt sant. Han sa det bakom stängda dörrar när någon smygfilmade för 10 år sedan. Jag personligen ser heller inga problem att en president uttalar sig så, även om jag förstår att PK-folk reagerar på det. Men det är inte alls ovanligt att uttala sig så. Det är liksom ingenting.
Personligen föredrar en president som säger vad han menar, är frispråkig och säger som det är rätt ut, än någon som är skenhelig. För mig är de politiska idéerna och handlingarna betydligt viktigare.
Jag har heller aldrig varit ett fan av att demonisera helt vanliga ord. Det är PKns idiotiska påfund som enbart gör att folk får för sig att de är kränkta i de mest absurda situationer. Man får inte säga dittan eller dattan. Speciellt i Sverige.
Man får inte säga varken neger eller bög, men homosexuell och svart går bra nu? Hur länge? Jag har både bög- och negerkompisar som jag kallar just bögar och negrer, utan att de tar illa upp för det vet att jag varken är homofob eller rasist. Jag älskar dem och det gör jag med handlingar. Jag blir kallad svenne eller strait av dem. Vi har i våran bekantskapskrets demoniserat de orden. Nu slipper vi tänka på att trampa varandra på tårna. De kallar mig även mansgris, blekfis eller imperialist på skoj ibland. Feminism och PK förvärra bara situationen. Folk måste inte lära sig att sluta säga bög och neger, det måste lära sig att sluta hata dem och behandla alla lika.
Det som är ignorant är att rösta på en som hjälper och stöttar folk och regimer som bokstavligt talat kastar ut bögar från hustak, och sedan påstå att hon är den mest humana i detta val.
Min poäng är att det har gått för långt och vi måste slopa hela PKismen. Den är oerhört skadlig och i de flesta tillfällen trampar lite på yttrandefriheten, vilken i sin tur är en av grundpelarna i demokratin.
Demokraterna i viss mån, men framförallt svenskar försöker göra detta val till ett slags köns- och raskrig. Därför var denna vinst oerhört viktig. Nu blir det andra bullar.