2016-11-09, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det här har tamigfaan varit en dag av eufori sedan jag vaknade imorse.
Går helt enkelt inte att ta leendet från munnen

Jag har inte röstat på 14 är, för att jag helt enkelt inte tror på systemet.
Trump är kanske en puppet åt nwo han med, men nog faan känns det iaf som att seglen tar vind i rätt riktning.

2018 kommer luffaren Åkesson få min röst, även om jag inte gillar politiken till 100. Han är iaf tusen resor bättre än den jävla ankdammen som simmar runt och klappar varandra på ryggen nu iaf.

Jag vet att tusentals Svenskar känner precis likadant.

Yeah!

http://dadoralive.com/wp-content/uploads/2012/09/William-Wallace.jpg

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Skrik ut!!!!
2016-11-09, 19:22
Medlem
Ser nu att Trump vann Michigan med 2,275,844 mot 2,263,198. Alltså med 12,646 röster. Måste vara en av de minsta marginalerna någonsin i den staten. Måste ha blivit klart senaste två timmarna för det staten stod på 99% väldigt länge.
2016-11-09, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det finns tre mycket mycket mäktiga män de inte har någon kontroll över. Donald Trump, Vladimir Putin och Xi Jin Ping.

Snart tapppar de även kontrollen över EU.

Jag vaknade 8.45 slog på SR och strax efter började Donald tala. Jag gråter extremt sällan men här var det riktiga glädjetårar. Man hör hur genuin han är. EN riktig karl och en sann hjälte.

Fan vad härligt, det är okej! Jag lipade som fan igår när han gick mot podiumet och skulle hålla sitt tal hahaha! Har fan inte lipat så sen jag var ett barn
2016-11-09, 19:24
Medlem
Triremers avatar
Johanna Cervenka: Stockholmsbörsen gick upp 3-4 procent i den inledande handeln... Ehmm där blev det nog fel.
2016-11-09, 19:24
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Clinton kommer att glömmas bort om ett halvår till ett år och om han kan hålla fokus på annat så kommer hon definitivt att glömmas bort helt.

Grejen är den att hon är en potentiell Pandoras ask som kan leda till extrema problem för Trump om han öppnar den då även hans egna VP är korrupt och har aktivt stått och nekat att tobak inte kan leda till cancer och att homosexualitet kan botas genom nedbrytningsterapi.

Det är helt enkelt inte värt det för honom att riva runt i det där skatbot vid namn Clinton, det funkade som valtaktik men det kommer inte att funka i praktiken.

Känns som att familjer och de drabbade på Haiti samt även de som utsatts för IS förtjänar upprättelse och stora delar av USA vill se hela Clinton familjen inburad där de hör hemma.

Men vi får se om Donald ljög om detta för sina väljare eller inte tror inte alla glömmer det så lätt när han givit ett sådant löfte om en av USA's mest hatade person.
2016-11-09, 19:25
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Ser nu att Trump vann Michigan med 2,275,844 mot 2,263,198. Alltså med 12,646 röster. Måste vara en av de minsta marginalerna någonsin i den staten. Måste ha blivit klart senaste två timmarna för det staten stod på 99% väldigt länge.

Satt uppe under natten, det var mer eller mindre klart innan Michigan. Tror Pennsylvania var spiken i kistan, men det hela var klart relativt tidigt (med >95% säkerhet). Det var typ 3-4 staters marginal som Clinton var tvungen att flippa över. Ganska tidigt kom mycket hårda slag via Florida exempelvis.
2016-11-09, 19:25
Medlem
different_trips avatar
Handelsavtalen kan säkert justeras något.

Muren ser jag dock inte som otänkbar. Det finns ju redan en mur som sträcker sig 1/3 del?
Mexiko har också sagt att dem är för en mur då dem lider av vapensmugglingen från USA.
2016-11-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Realclearpolitics ger fortfarande Trump 47,7 % av pop-voten och Clinton 47,5 % med 93 % av rösterna räknade medan msm tonar ner sina tidigare påståenden om att Clinton fick fler röster:

http://www.realclearpolitics.com/elections/live_results/2016_general/president/
var ser du hur många procent de har räknat?
2016-11-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men lägg av häxan har förlorat, det är kört nu. Muren åär redan klar till en tredjedel och givetvis ska avtal omförhandlas.

Live with it loosers.

Jag stöttade aldrig Hillary. Hon är en ännu större katastrof än Trump. Mestadels på grund av hennes utrikespolitska idéer.

Det tråkiga är att outbildade personer såsom du tror att Trump kan förändra hela världen över en natt. Du kommer bli så himla besviken när du märker att inga stora förändringar kommer att ske. Du borde även läsa på en hel del om hur USAs politiska system fungerar.

Du måste förstå att Trump inte kan få igenom någonting helt själv. Han måste få med sig enormt mycket folk för att USA skall isolera sig från omvärlden genom att riva upp frihandelsavtal. Vilket aldrig någonsin kommer att ske. Trump eftersträvar även en positiv tillväxt, det kommer han aldrig att nå om han isolerar USA från omvärlden.

Förövrigt stavas losers med ett o.
2016-11-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Fan vad härligt, det är okej! Jag lipade som fan igår när han gick mot podiumet och skulle hålla sitt tal hahaha! Har fan inte lipat så sen jag var ett barn

hahaha det rann även en tår nedför min kind när klev in, uppenbart rörd, det var så vackert!
2016-11-09, 19:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Känns som att familjer och de drabbade på Haiti samt även de som utsatts för IS förtjänar upprättelse och stora delar av USA vill se hela Clinton familjen inburad där de hör hemma.

Men vi får se om Donald ljög om detta för sina väljare eller inte tror inte alla glömmer det så lätt när han givit ett sådant löfte om en av USA's mest hatade person.

Grejen är den att det inte bara är Clinton som är inblandad i det hela, det är som sagt omöjligt om inte livsfarligt att försöka avveckla den korruption som har fått uppstå i Washington sedan mitten på 70-talet när man började legalisera mutor.

Det måste ske underifrån helt enkelt och oavsett vad Trump gör så kommer folk att förvänta sig att han skall ha gjort allt som han har lovat innan den 31 December 2017 precis som här i Sverige där man börjar prata om hur dåliga politiker är innan det ens har gått ett år.
2016-11-09, 19:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
han har majoritet i både senaten och representanthuset, stora delar av väljarna vill se dessa löften infriade, så vi får väl se...

Tror Trump får en "smekmånad" med sin första budget, får se hur pass mycket krut (dvs sina löften) han sätter in där. Tror att många senatorer vill synas och förknippas med vinnaren.

Sedan får vi se.., det händer ju "ett och annat" utanför Amerika även.., världen har ju blivit mindre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in