Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Jag tyckte mig lägga märke till exakt detta mer eller mindre omgående i talet. Han har liksom växlat om och stigit in i rollen som den nya stjärn-VD:n nu, då kan han inte hålla på och tramsa lika mycket(eller alls). Skulle tro att många kommer att bli förvånade över detta den närmaste tiden.
Absolut, även om vissa spår av hans tidigare pesona lyste igenom när han talade utan manus (stör mig något djävulskt på hans överanvändande av "tremendous" och andra liknande ord) men det är även därför jag ger honom en chans på 1-1½ år innan jag dömer honom som president.
Citat:
Ursprungligen postat av
korvbenke
Varför hoppas du på att han inte ska åtala en uppenbart korrupt politiker?
Handlar inte om att hoppas på att han inte ska ge sig på en korrupt politiker (ärligt talat hon är inte den mest korrupta i Washington titta på allt skit som Republikanerna har velat genomföra de senaste 8 åren) det handlar om att om han verkligen ska ge sig på korruption så är inte Clinton den enda han behöver ge sig på utan det är de två största partierna i USA och det kommer inte att sluta lyckligt för honom.
Det är bättre att han låter henne försvinna ut och bli ihågkommen som den som förlorade till Trump, det är ett värre öde för henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
tror inte heller att han kommer att genomföra det. de var ju kompisar förut, och även om de inte är det nu så tror jag inte att han kommer att låta någon utreda email härvan mera, nu när hon är borta i racet. däremot om nya grejor dyker upp så kommer han nog att se till att det granskas till punkt och pricka.
Absolut, om det kommer nya saker så är det en annan femma men då hoppas jag även att han låter det undersökas opartiskt och jag hoppas verkligen han gör ett uttal om Wikileaks och hur de aktivt har påverkat hela racet och därmed även aktivt gått emot sina egna principer om att inte lägga sig i demokratiska val osv.