2016-11-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men inte för oss som nu ser en rejäl prisdipp på kortet och kan köpa på oss några st för framtiden. Liverpool ser riktigt starka ut och det är troligt att Mané kommer göra mer poäng.

Precis. Satt inte inne med några kort utav Mané denna veckan. Känns ju mycket bra nu i efterhand. Blir dock att köpa sig ett gäng precis som du säger. Med en insats på 2 mål utan att få SIF så borde en SIF ligga nära till hand framöver.

Edit: Såg nu att Salah är 88 overall på detta kortet. Riktigt bra ökning, gått från 81 till 88 på tre specialkort (MOTM 82 IF 84 SIF 88). Hur tänker EA? Ska ett eventuellt TOTS-kort på Salah då vara 95-96?
Senast redigerad av sluggern375 2016-11-09 kl. 17:02.
Citera
2016-11-09, 17:15
Medlem
Citat:
Fråga - kan man se historiska Marquee Matchups någonstans? Skulle vilja jämföra hur det såg ut förra landslagsuppehållet för att se om det kan ge ngn vägledning om hur det blir denna gång.

Går att se alla tidigare SBC på: http://www.futhead.com/squad-building-challenges/?filter=expired

Förra landslagsuppehållet var det följande MM-matcher:
Saudiarabien - Australien
Italien - Spanien
Colombia - Uruguay
Holland - Frankrike

Känns ju ganska så troligt att veckans matcher innehåller: England-Scotland, Mexico-USA, Brazil-Argentina.
Citera
2016-11-09, 17:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Hoppas MLS-SBC blir billigare nu när Giovinco fick en IF.

Vad tror ni det blir för MM i helgen? Lär inte orka trejda men brukar spara kort från potentiella "derbylag"

Edit: såg inlägget ovan nu. Skulle det bli de matcherna passar det mig bra.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-09 kl. 17:24.
Citera
2016-11-09, 17:57
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Precis. Satt inte inne med några kort utav Mané denna veckan. Känns ju mycket bra nu i efterhand. Blir dock att köpa sig ett gäng precis som du säger. Med en insats på 2 mål utan att få SIF så borde en SIF ligga nära till hand framöver.

Edit: Såg nu att Salah är 88 overall på detta kortet. Riktigt bra ökning, gått från 81 till 88 på tre specialkort (MOTM 82 IF 84 SIF 88). Hur tänker EA? Ska ett eventuellt TOTS-kort på Salah då vara 95-96?

Nej 86 är hans SIF. Såg dock att futbin skrivit 88 men lär ändras så fort de märker misstaget.
Citera
2016-11-09, 18:10
Medlem
Kan någon snälla förklara för mig hur man vinner kvalet till FUT Champions?

Mina motståndare är klasser sämre än mig, men ändå släpper jag in mål på varenda jävla avslut som de skjuter. De kan trä in bollen bakom tre av mina backar hur enkelt som helst, men om jag ens försöker slå en passning på FÖTTERNA på en spelare så går den 3 meter åt sidan och motståndaren kan bryta bollen hur enkelt som helst. Och då ska vi inte ens tala om delayen som uppstår när man spelar FUT Champions. Det tar 1.5 sekund för mina spelare att göra vad jag säger åt dem. Tackla, springa, skjuta, passa et cetera.

Remy och Martial med jägarkort borde ha typ 99 pace, men det känns som att han är lika snabb som Javi Martinez. Allting är bara så fullkomligt orealistiskt.

Vad fan kan man ens göra åt det här? Så sinnessjukt orimlig matchmotor på FUT Champions att det inte finns. Spelar man FUT Säsonger så är det flera tusen gånger bättre matchmotor än på Champions.
Citera
2016-11-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Nej 86 är hans SIF. Såg dock att futbin skrivit 88 men lär ändras så fort de märker misstaget.
Aha, my bad! Såg det nu jag också.
Citera
2016-11-09, 18:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Av ngn anledning har Pjanic vanliga kort gått från 28k till 34k sen kl 16. Förklaring? Folk testar vanliga kortet för att se om de ska köpa IF?
Citera
2016-11-09, 20:12
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Av ngn anledning har Pjanic vanliga kort gått från 28k till 34k sen kl 16. Förklaring? Folk testar vanliga kortet för att se om de ska köpa IF?

För att hans vanliga kort kommer försvinna från packs, därav prisökningen.
Citera
2016-11-09, 21:59
Medlem
Vart ser man var man hamnade på monthly i oktober i weekend League ? Och när kommer priserna delas ut?
Citera
2016-11-09, 22:07
Medlem
Måste man få player of the week korten i packs? Om man har spelaren innan så uppgraderas den inte va? Sett folk som säger att de ska köpa bra spelare och sådant innan vad är motiveringen kring det? Tack!
Citera
2016-11-09, 22:16
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plonkel
Måste man få player of the week korten i packs? Om man har spelaren innan så uppgraderas den inte va? Sett folk som säger att de ska köpa bra spelare och sådant innan vad är motiveringen kring det? Tack!

Ja du måste få han i pack. Det blir som två olika kort, om du har spelaren innan så uppgraderas han INTE.
Citera
2016-11-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Ja du måste få han i pack. Det blir som två olika kort, om du har spelaren innan så uppgraderas han INTE.

Men om du har ett svart kort med tex Mané och han kommer med i team of week blir det svarta kortet uppgraderat då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in