2016-11-09, 16:25
Bannlyst
investera i infrastrukturen i USA! Köp Caterpillar! Har ni några förslag?
2016-11-09, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Svannelunda
Satan!!!

Republikanerna vann ju i alla val, dom kommer ju styra USA med ett järnhand. Nu kan dom väl slänga allt Obama har jobbat för?

Om det fanns ett kontor för ObamaCare hade dom bränt ner det för länge sen.
2016-11-09, 16:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Hjärtskärande att se Hillary Clinton, med 120.000 fler röster, genom proteströstande besegras av amerikanske historiens mest impopuläre presidentkandidat. Det blir fyra tuffa förlorade år för USA och världen. Oavsett vilket blir det en spännande tid, det kan säkert alla hålla med om.

Hur kan du säga så ?

-I närmare 20 år har reallöneväxten varit 0 ! Jag skriver det igen : 0 !
-Fabriker, arbetstillfällen försvinner, möjligheten att försörja sin familj och sätta barnen på dyr vidareutbildning minskar..

Hur i blekaste h-vete får du det till en simpel proteströst ?
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Lär av dina misstag nu, du kommer få äta upp dina ord om 4år

Haha! Den här gången är jag säker. Jag tvivlar på att han kommer bli omvald om fyra år.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd

Jag förstår vad du säger men jag tror inte någonsin att man som ledare kan kontrollera vad alla som röstat på dig kommer göra. När det gäller lagar osv kring både abort/hbtq tror jag (från vad jag kan utläsa ur hans policy tal, du kan hitta mer info på nätet) att detta kommer lämnas upp till självbestämmande under respektive stat. Visserligen leder det till klyftor mellan områden, men ger naturligtvis möjlighet för de som misstycker att söka sig till liktänkande (från BÅDA håll).

Jag köper HELT din oro kring samarbetet med Ryssland, men jag tror att PRIORITET kommer ligga på Mellanöstern, Terrorism, Kärnvapen, Handel och Fred över HBTQ. Att Ryssland kommer pressa på HBTQ det KAN hända, men jag vet inte varför dom skulle bry sig. Alternativet (speciellt med hänsyn till krigshets och Ryssland) är oändligt mycket värre.
Tja, vi får se vad som kommer hända. Kanske slutar sig allt lyckligt, USA och Ryssland blir vänner och våldet minskar. Eller kanske blir allt katastrofalt och USA och Ryssland kanske har andra planer som vi än inte vet om? Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untz20
Någon mer än jag som tänkte på hur instabil Trumps son såg ut? Var rädd att han skulle svimma närsomhelst.

https://www.youtube.com/watch?v=66fYtwRkLoU

Instabil?

Om din far sa åt dig när du var i tioårsåldern att -Du ska stå till vänster om mig, hela världen kommer att se oss. Och för guds skull, gör ingenting dumt nu.
2016-11-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLKKK
Smutset i Bryssel som Juncker vill ha ett samtal med Trump så snabbt som möjligt.
Hoppas Trump visar att EU är ett projekt han inte stödjer.
Man är i Bryssel OERHÖRT orolig över TTIP och liknande diktaktoriska projekt, och vill försäkra sig om att Trump går med på de idiotierna. Skulle tro att det är vad det mötet främst kommer att handla om. Är Trump emot det och det inte går att "omförhandla" så kommer man nog att rusa i ilfart till Obama och be om en underskrift innan han försvinner i januari.
2016-11-09, 16:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Satan!!!

Republikanerna vann ju i alla val, dom kommer ju styra USA med ett järnhand. Nu kan dom väl slänga allt Obama har jobbat för?

De kan göra exakt vad de vill fram tills senat eventuellt byts ut.

Det kan även i sin tur betyda att USA kan få se hur mer än bara AcA monteras ner, vi kanske får se hur de monterar ner lite väl mycket statligt och därmed sätter USA i problem för att företag får på tok för mycket svängrum osv.

Men det visar sig, men tror absolut att mer än AcA ryker under 2017.
2016-11-09, 16:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Satan!!!

Förutom Obama-care, antar jag att Iran-dealen ligger pyrt ann.., sen vet jag inte hur Trump ser på Kuba-dealen..?
Medlem
Y2Ws avatar
Henrik Arnstad går full crazy på Twitter, enligt honom så flyr nu miljontals amerikanare över gränsen till Kanada.

Minns att Arnstad också påstod att hundratusentals människor flyttade till Sverige för att Fi fick ett mandat i EU-valet 2014.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Instabil?

Om din far sa åt dig när du var i tioårsåldern att -Du ska stå till vänster om mig, hela världen kommer att se oss. Och för guds skull, gör ingenting dumt nu.

Pojken var trött. Han har mycket att tänka på när han en dag tar över efter Donnie.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Haha! Den här gången är jag säker. Jag tvivlar på att han kommer bli omvald om fyra år.
Du har ju ett jättebra trackrecord...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in