2016-11-09, 15:50
Medlem
Socialkonservativs avatar
Trots att jag genomgående i den här valrörelsen verkligen inte hållit Trump högre än Clinton så måste jag ändå erkänna att jag finner viss behållning i hur det politiska och mediala etablissemanget fullständigt spårar i känslor och oförståelse inför valresultatet.

Obegripligt hur folk kan vara så förvånade över att en dålig anti-etablissemangskandidat vinner över en dålig etablissemangskandidat i ett land där en stor del av folket är trött på just Washington och politiker. Även om opinionen talade för Clinton så var det ju verkligen inte med mycket.
Medlem
Efter att ha följt hela nattens val i svt måste man ju säga att de som fortfarande tror att svt är objektiva borde genomgå en sinnesundersökning, det är ju fullständigt absurt hur det är ställt på redaktionen, de försöker inte ens längre dölja det

För övrigt är jag väldigt nöjd med valutgången
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Killen har 3,7 miljarder dollar. Tror inte han har behov av att bli rikare än så, annat i en svensk-rödings konspirationsteorier där rikedom är ondska och alla amerikanska har penga-hybris.

Så du tror att han har blivit en osjälvisk filantrop helt ointresserad av pengar?
Allt handlar om pengar, även svensk politik där många partier tar emot stora anonyma bidrag, tror du folk skänker bort pengar för nöjes skull, din infantila obegåvade pajas.
2016-11-09, 15:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Varför lägger man till två? Vad är motiveringen?

Vem vet, men systemet bakom är en elektor per ledamot i Washington. Varje stat har två senatorer och det är därifrån de två extra elektorerna kommer, och sedan sitter det en drös i representanthuset fördelad så som du kan se i följande länk.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_congressional_apportionment
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Efter att ha följt hela nattens val i svt måste man ju säga att de som fortfarande tror att svt är objektiva borde genomgå en sinnesundersökning, det är ju fullständigt absurt hur det är ställt på redaktionen, de försöker inte ens längre dölja det

Jag kan förstå att du är nöjd, Rondellneger.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Förövrigt är jag jävligt glad att alla valsystem inte ser ut som de i USA. Det händer ju om och om igen att personen med mindre röster vinner.

Det beror på att varje stats röst ska vara representativ och spela en roll för valet av president.
2016-11-09, 15:52
Medlem
Citat:
Förövrigt är jag jävligt glad att alla valsystem inte ser ut som de i USA. Det händer ju om och om igen att personen med mindre röster vinner. Al Gore mot Bush, Clinton mot Trump med flera. Trump blir säkert helt ok inte värre än någon annan eller bättre men valsystemet är ju så korrupt.
Med ett proportionerligt valsystem så hade Trump fått överlägset flest röster. Att han inte fick det nu beror på att många anhängare i Kalifornien inte bryr sig om att rösta för att Demokraterna ändå vinner. Med ett proportionerligt system så hade deras röst också räknats.
2016-11-09, 15:54
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Och där sköt HRC upp talet en timme till. Man kanske skulle få betta kring om hon dyker upp över huvud taget...

Blir så när man inte skriver ett förlust-tal. Det tar tid för att få det bra, vilket Trump redan visste om. Sen var Clinton helt säker på att vinna så jag gissar på att hon (Äh varför ska jag ödsla tid på ett förlusttal)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Med ett proportionerligt valsystem så hade Trump fått överlägset flest röster. Att han inte fick det nu beror på att många anhängare i Kalifornien inte bryr sig om att rösta för att Demokraterna ändå vinner. Med ett proportionerligt system så hade deras röst också räknats.

Sen får vi också komma ihåg alla riggade valmaskiner som var till Clintons favör. Trots det så förlorare hon
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Förövrigt är jag jävligt glad att alla valsystem inte ser ut som de i USA. Det händer ju om och om igen att personen med mindre röster vinner. Al Gore mot Bush, Clinton mot Trump med flera. Trump blir säkert helt ok inte värre än någon annan eller bättre men valsystemet är ju så korrupt.

Hjärtskärande att se Hillary Clinton, med 120.000 fler röster, genom proteströstande besegras av amerikanske historiens mest impopuläre presidentkandidat. Det blir fyra tuffa förlorade år för USA och världen. Oavsett vilket blir det en spännande tid, det kan säkert alla hålla med om.
2016-11-09, 15:55
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger

Sammanfattningen på SVT:s valvaka förtjänar att postas igen.

https://www.youtube.com/watch?v=s4Dyo4gJhYE&feature=youtu.be
2016-11-09, 15:55
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
När kommer det bli?

Det beror på när hennes chocktillstånd går över. 16.30 är det sagt nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in