2016-11-09, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja nästan. Clinton fick flest röster, men han har troligen elektorerna på sin sida.

Bra jobbat i alla fall med så många tunga motståndare. Vad eliten inte fattar är att ju mer de gapar desto mindre bryr sig folk om vad de säger. Till slut får det motsatt effekt när alla kändisar går ut och säger att man inte får rösta på Trump.

Donnie var nerstigen från gud. Hans anhängare bad för honom i september. Verkligen höll sina händer mot honom och det hände.
2016-11-09, 15:02
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad händer med utländska företag i USA nu? Kommer IKEA till exempel att få finnas kvar eller skall de ersättas med någon Amerikansk möbelkedja?

Kommer Trump sätta upp duschar och valla in judar för att tvätta dom med lite Zyklon-B?

Vad var det för fråga?

Klart IKEA kommer få finnas kvar.

Varför skulle han sparka ut företag som omsätter dollar och anställer amerikaner bara för att det grundades utomlands?

Not sure if serious
2016-11-09, 15:03
Medlem
Nu är det VITA MÄN som bestämmer i världen.. tänk på det alla feminister.. annars vet ni vad som händer..
GRAB EM BY THE PUSSY!!!

Mvh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur kan DN och andra i svensk msm få det till att Clinton "fått fler röster"? Med nästan alla röster räknade står det Clinton 47.5% och Trump 47.7%. Clinton har alltså inte fått fler röster. Räknar de med att återstående röster kommer vara pro-clinton?
Dessutom är det väldigt ohederlig journalistik när det står klart att Trump fått betydligt fler elektorer än Clinton, vilket är vad som räknas i ett amerikanskt presidentval.

Både bbc och politico visar dock att Hillary leder i röster. 47.6% vs 47.5%
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Vad fan svamlar du om?? Trump hade mycket stort stöd i HBTQ gruppen (inte för att den ligger mig speciellt varmt om hjärtat) därför att han vill skydda dom mot Islamskt förtryck och hot...

http://media3.s-nbcnews.com/j/newscms/2016_44/1775406/2016-10-30t230209z_256443668_s1beukambhaa_rtrmadp_3_usa-election-trump_9fd42ab83209fe1755f0caf3812a3 9af.nbcnews-ux-2880-1000.jpg

Alltså seriöst, ni som hatar mot Trump på den ena frågan efter den andra, har ni ens sökt i 5 minuter???
Bilden är ett gyllene exempel på kampanj för röster, något som många kandidater gör.

Jag nämnde aldrig någonting om hur stort hans stöd av HBTQ+ personer är, det är orelevant i frågan hur stort utsatta de kan komma att bli.
2016-11-09, 15:04
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoochLemon
Det här är varför alla hånar oss. Sverige är världens största skämt...

Hoppas att SD fångar denna nationalistiska och anti-globalistiska vågen. Är jävligt trött på att bli kallad Sven på /pol/.

Resten av världen har slutat skratta åt oss nu och ser oss mer som ett tragiskt exempel.

Nu börjar en ny era med Donald och när detta resultatet lagt sig finns det ypperliga möjligheter för världen att ta rygg. Detta kan vara räddningen för Europa också. Fast inte för Sverige, vi är körda redan…
Medlem
Bra låt!

https://www.youtube.com/watch?v=yZNtYmdZ-4c

Avslutad
Riktigt fin video. Kolla vid 2:03.
Medlem
Vita kvinnor och latinos fällde Clinton

2016-11-09, 15:05
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Jag är glad att Trump vann som ett stort "Fuck you" i ansiktet på alla puckade nötter i Sverige som nu skriver saker som "Gud vad hemskt", "undergången är här" osv, som en flock får på Facebook. In your face! Hoppas Trump får igenom allt som dessa människor avskyr.

Åsiktskorridoren i Sverige är ett skämt och folk som snackar om att demokrati är viktigt, rasar både vid Brexit och USA valet. Nötter.

Jag förstår vad du menar, men i en demokrati har man alltså rätten att inte tycka om när det man inte står för vinner.

Det är liksom ett grundkoncept som många här verkar ha svårt att förstå rent generellt.
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur kan DN och andra i svensk msm få det till att Clinton "fått fler röster"? Med nästan alla röster räknade står det Clinton 47.5% och Trump 47.7%. Clinton har alltså inte fått fler röster. Räknar de med att återstående röster kommer vara pro-clinton?
Dessutom är det väldigt ohederlig journalistik när det står klart att Trump fått betydligt fler elektorer än Clinton, vilket är vad som räknas i ett amerikanskt presidentval.

Jo det hon. Hon har typ 100K fler röster i popular vote än Trump.

Men som sagt det spelar ingen kvitta för Trump vann electoral rösterna, och republikanerna vann majoritet i kongressen och senaten
Senast redigerad av Xunder 2016-11-09 kl. 15:07.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, vad ska jag säga? Jag FINNER INGA ORD!!! Sällan har jag varit så glad över att ha haft så fel som nu!!! Jag trodde ALDRIG att detta skulle ske! Att etablissemanget kunde förlora! Det är en stor dag! Givetvis har jag fortfarande ett orosmoment i det att Trump inte svärs in förrän i januari och mycket kan hända tills dess. Det finns ju en teoretisk risk att vi får elekttorer som agerar självsvåldigt och egenmäktigt genom att rösta på Hillary trots att de borde rösta så som deras delstat röstat (och därmed riskerar ev. straff de kan tänkas få för detta). Vi vet inte heller hur Paul Ryan och Neocons kommer att reagera, vi vet att de föredrar Pence och risken finns att de kans försöka agera så att han och inte Trump svärs in.

Dock är jag oerhört lättad över att banditen Clinton inte vann! Jag har smålett för mig själv hela morgonen när jag tittat på nyhetsflödet på mina sociala medier och läst statusuppdateringarna från de rabiata Hillary-supportrar som engagerat sig om om deras liv hängde på det, hur de "champagnepartyn" de anordnat för att fira Hillary nu helt kommit av sig, hur deras hopp och adrenalin utbytts i panik, förtvivlan, och gråt! Hur hipstermännen rycker förtvivlat i sina vidriga södermalmsskägg och feminaziterna tar av sig "Buddy Holly-brillorna" och bölar i sina "pantsuits". Hur de skriker om "det facististiska/rasistiska patriarkatets glastak" och hur "Hitler" återuppstått! och att de inte längre har några ord kvar. Tsk tsk tsk, surt sa räven! Men hoppas de talar sanning då de säger att de inte längre har några ord kvar så kanske de äntligen håller käften!

Jag undrar hur det gick på Demokraternas fest vid Hard Rock Café i Stockholm? (https://www.facebook.com/events/1792888354264394)
Hade nästan varit värt att vara där och komma in där på slutet vid 05-tiden bara för att se sordin på stämningen!

Men hursomhelst, jag är inte den som är den, jag har ingen barnslg prestige att klamra mig fast vid, och har jag begått ett misstag så är jag den förste att erkänna det och jag erkänner (och denna gång med glädje!) att jag att fel om Trump och du hade rätt hela tiden! Jag ber om ursäkt för att jag vacklade i tron och lät mig förbittras över den makt jag trodde etablissemanget hade!

Du är förlåten och glädjen du känner delar jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in