2016-11-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Känns det inte underbart att få fel i sin profetia, en dag som denna? Bönerna har fungerat över förväntan, inte sant?
Ja, vad ska jag säga? Jag FINNER INGA ORD!!! Sällan har jag varit så glad över att ha haft så fel som nu!!! Jag trodde ALDRIG att detta skulle ske! Att etablissemanget kunde förlora! Det är en stor dag! Givetvis har jag fortfarande ett orosmoment i det att Trump inte svärs in förrän i januari och mycket kan hända tills dess. Det finns ju en teoretisk risk att vi får elekttorer som agerar självsvåldigt och egenmäktigt genom att rösta på Hillary trots att de borde rösta så som deras delstat röstat (och därmed riskerar ev. straff de kan tänkas få för detta). Vi vet inte heller hur Paul Ryan och Neocons kommer att reagera, vi vet att de föredrar Pence och risken finns att de kans försöka agera så att han och inte Trump svärs in.

Dock är jag oerhört lättad över att banditen Clinton inte vann! Jag har smålett för mig själv hela morgonen när jag tittat på nyhetsflödet på mina sociala medier och läst statusuppdateringarna från de rabiata Hillary-supportrar som engagerat sig som om deras liv hängde på det, hur de "champagnepartyn" de anordnat för att fira Hillary nu helt kommit av sig, hur deras hopp och adrenalin utbytts i panik, förtvivlan, och gråt! Hur hipstermännen rycker förtvivlat i sina vidriga södermalmsskägg och feminazisterna tar av sig "Buddy Holly-brillorna" och bölar i sina "pantsuits". Hur de skriker om "det facististiska/rasistiska patriarkatets glastak" och hur "Hitler" återuppstått! och att de inte längre har några ord kvar. Tsk tsk tsk, surt sa räven! Men hoppas de talar sanning då de säger att de inte längre har några ord kvar så kanske de äntligen håller käften!

Jag undrar hur det gick på Demokraternas fest vid Hard Rock Café i Stockholm? (https://www.facebook.com/events/1792888354264394)
Hade nästan varit värt att vara där och komma in där på slutet vid 05-tiden bara för att se sordin på stämningen!

Men hursomhelst, jag är inte den som är den, jag har ingen barnslig prestige att klamra mig fast vid, och har jag begått ett misstag så är jag den förste att erkänna det och jag erkänner (och denna gång med glädje!) att jag att fel om Trump och du hade rätt hela tiden! Jag ber om ursäkt för att jag vacklade i tron och lät mig förbittras över den makt jag trodde etablissemanget hade!
Senast redigerad av scrollock 2016-11-09 kl. 15:13.
Medlem
crystal42s avatar
För de som missade valvakan i SVT så finns det en kort sammanfattning här: https://youtu.be/s4Dyo4gJhYE
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Så jävla trött på kulturmarxism, hbtq och feminism, nedmonteringen av den vita rasen har stoppats, om än tillfälligt. Tack det amerikanska folket för ni inte är lika trångsynta som den svenska motsvarigheten. Hillary hade bara hetsat mot Ryssland och vi hade fått fler invällare från alla jordens hörn hit.

Framförallt den misslyckade mångkulturen!
Jag njöt när alla satt och deppade i svensk tv igår, dom offentliga gråterskorna kommer ju vara upptagna i veckor, haha.
2016-11-09, 14:41
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Seriösa TV4 intervjuar två småtjejer i Sundsvall som inte gillar Trump.

Slutsats från reportern: "Så här tycker alltså folk i Sundsvall och resten av Sverige".

Undra sedan varför avskyn mot etablissemanget ökar.

Haha, ja det är komiskt att etablissemanget TOTALT saknar självinsikt.

Satt några "experter" (ena var nån riksdagsledamot från L) och skulle förklara varför Trump vann valet.

Så dom börjar prata om chocken när dom fick resultatet kom och att det var samma chock som vid Brexit.

Hur som, dom kom fram till att det berodde på att folk har blivit väldigt anti-establissemanget.
Vilket ju faktiskt stämmer.

Men där tog det stopp. "Nu måste vi verkligen granska oss själva och förstå vad det är vad vi gör för fel".

Politiker och experter har alltså inte förrens nu insett att dom är avskydda och har absolut ingen aning om vad det kan bero på.

Snacka om att sakna kontakt med folket och leva i sin egen bubbla där man bara blir matad med information från "experter" i vissa tidningar och sitt vänsterflöde på Twitter.

Diskuterade detta med en vän tidigare. Etablissemanget fick en CHOCK när Hillary inte vann.
Vissa politiker verkade dock inte chockade, dom hade väl sett (eller fått det berättat för sig) dom tecken vi andra hade sett utanför CNN, polls och deras bubbla.

Sen undrar dom varför föraktet gentemot dom ökar?
Aldrig tänkt på att en ganska stor anledning är just för att ni totalt saknar kontakt med folket?
Att ni inte kan se verkligheten för att ni umgås bara i kretsar som bekräftar er felaktiga världsbild?

Förstår inte hur dom kan gång efter gång ta in såna jävla klåpare som ska föreställa några såkallade experter.

Det är liksom inte så jävla konstigt att folket hatar er när ni hela tiden tror att er världsbild är den korrekta (vilket gång på gång blir bevisat att så är inte fallet) och att det är folket som har fel.

Tveksamt om dom kommer lyckas lista ut vart föraktet kommer från även denna gång.
Jag menar, vem ska komma med den åsikten när dom inte umgås med folk som kan ha lite avvikande åsikter från dom själva?
Undra om dom ens förstår att dom lever instängda i en bubbla och har tappat kontakten med resten av folket?
2016-11-09, 14:41
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Är det någon nyhetskanal som gått ut med något positiv om vinsten?

Amerikansk eller Svensk?
2016-11-09, 14:42
Medlem
Konstigt valsystem de har (är det hugget i sten?)
Om det varit Trump som förlorat men ändå haft x antal mer i röster hade han ylat om korrupt och riggat val, krävt omräkning, omval och nytt valsystem.
Hoppas han vill verka för ett direkt valsystem när han nu märker hur fel det kan bli.
För han har ju beskrivit sig själv som den ärligaste mannen i universum, eller om han nöjde sig med jorden.
Tycker synd om Hillary, en superintelligent kvinna och det är väl det som många mediokra män (av alla kulörer) inte klarar utav. (Och några kvinnor också.)
Så djävla mycket skit hon har fått stå ut med.
Mycket spekulationer blir det. Väldigt intressant med de 100 första dagarna. Hoppas att han ändå verkar i en vettig riktning samt även gör några ordentliga grodor, inte att han utplånar jorden eller så men något som får de som röstade på honom att ta sig för pannan.
2016-11-09, 14:42
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Är det någon nyhetskanal som gått ut med något positiv om vinsten?
Vad tror du själv?
2016-11-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Amerikansk eller Svensk?

Svensk tänkte på typ SVT AB mm känns som om alla bara menar hur dåligt det kommer att bli.
2016-11-09, 14:44
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystal42
För de som missade valvakan i SVT så finns det en kort sammanfattning här: https://youtu.be/s4Dyo4gJhYE

LOOOOL så jävla bra haha tack ska du ha jag skrattade så folk omkring mig började titta
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Tråkigt att det blev så här, men jag är inte så förvånad.
Demokraterna tog sig vatten över huvudet när de körde "all-in" med Hillary, som de flesta i USA ogillar lika mycket som Trump.

Personligen tror jag det hela vände till Trumps fördel när Hillary började attackera Trumps väljare, vilket verkligen cementerade hans roll som mr anti-etablissemang.
Hon insåg detta och tog sedan tillbaka det hon sagt, men det var försent.

Jag tror dessa kommande fyra år kommer bli ganska händelselösa, vilket kommer leda till att Trump endast sitter i 4 år.
Sedan kommer demokraterna ta sig i kragen och kommer med en kandidat som inte gör massor av utspel och har en mindre kontroversiell bakgrund vilket leder till vinst.

Det demokraterna har att hoppas på är demografiska förändringar som gör att de får mer valboskap att utnyttja (om Trump gör allvar av att bygga sin mur, strama upp invandringen och utvisa illegala kan han dock anlägga moteld). Deras status som cementrövat etablissemangsparti kommer att bestå även efter fyra år, en ny och mindre befläckad kandidat kan nog bara påverka det marginellt. Om inte eftervalsanalysen kan leda fram till en väldigt sträng självkritik och en utrensning av diverse skumma och fuskande element (såväl inom partiet som i anslutning till det) kommer de få det svårt också 2020.
Medlem
gato12s avatar
Finner den överväldigande bitterheten mot Hillary lite komisk. Okej om man är amerikan. Men vad har hon gjort tangentbordskrigarna här på forumet?
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystal42
Live sändning från Södermalm?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in