2016-11-08, 20:13
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vem vill du ha in som högerback när Wahlqvist försvinner till Stoke/Leeds/Stuttgart då? Själv blev jag ganska såld på den där unga islänningen man testade för ett tag sen, Alfons Sampsted. Legendaren Thordarson sa ju så sent som idag till NT: "den spelaren ska IFK ha". Det bådar gott.
Jag har hela tiden tänkt mig Castegren - tycker att han har sett väldigt bra ut i de sammanhangen jag har sett honom. Alfons har jag faktiskt inte sett så honom kan jag inte uttala mig om.
2016-11-08, 21:40
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Sitter och funderar på vilka spelare jag vill se mitt IFK Norrköping försöka värva till nästa säsong.
Jag tror att vi med lite fingertoppskänsla kan vara med och utmana om guldet även nästa år. Vi behåller stommen med Mitov, Andreas och Daja samtidigt som vi får tillbaka våra långtidsskadade (Mitov, Blomqvist, Tkalcic och Fjoluson). Lägg till att Tekie är ett år äldre och bättre.

Följande spelare är personliga favoriter men hur realistiskt skulle det vara med en flytt till Norrköping för någon av dem?

Ismael (KFF)
Olunga (DIF)
Carvalho (MFF)
Jesper Karlsson (Falkenberg)
Haksabanovic (HBK)

En dröm vore ju att plocka hem både Tankovic och Kristoffer Olsson. Men det lär förbli just en dröm.

Glöm Olunga, men Tim Björkström kan ni få.
2016-11-08, 21:44
Medlem
Samizdats avatar
Carvalho kanske går att få loss men har han i ett allsvenskt topplag att göra?
2016-11-08, 22:32
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Carvalho kanske går att få loss men har han i ett allsvenskt topplag att göra?
Det tycker jag. I sina bästa stunder i alla fall.
2016-11-08, 22:35
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Det tycker jag. I sina bästa stunder i alla fall.
I sina bästa stunder, visst. Hans utveckling sedan ankomsten till Sverige har väl dock lämnat en del i övrigt att önska. Dessutom är det väl fortfarande så att han knappt behärskar ett enda ord engelska (eller svenska för den delen) trots 18 månader i Sverige.
2016-11-08, 22:38
Medlem
Citat:
Sitter och funderar på vilka spelare jag vill se mitt IFK Norrköping försöka värva till nästa säsong.
Jag tror att vi med lite fingertoppskänsla kan vara med och utmana om guldet även nästa år. Vi behåller stommen med Mitov, Andreas och Daja samtidigt som vi får tillbaka våra långtidsskadade (Mitov, Blomqvist, Tkalcic och Fjoluson). Lägg till att Tekie är ett år äldre och bättre.

Följande spelare är personliga favoriter men hur realistiskt skulle det vara med en flytt till Norrköping för någon av dem?

Ismael (KFF)
Olunga (DIF)
Carvalho (MFF)
Jesper Karlsson (Falkenberg)
Haksabanovic (HBK)

En dröm vore ju att plocka hem både Tankovic och Kristoffer Olsson. Men det lär förbli just en dröm.
Skvallret jag hört är att MFF är väldigt sugna på Ismael och har haft en hel del kontakt med Kalmar under hösten. KFF har satt en med Allsvenska mått väldigt hög prislapp och skulle föredra att sälja till utlandet så vi får se om det blir något av det hela. KFF är pressade ekonomiskt och vet att man måste sälja honom i vinter.

Angående Carvalho så har han i mina ögon en fysik och teknik som är bättre än någon annan mittback i serien men taktiskt är han värdelös. Vissa frågetecken för hans karaktär dessutom. En säsongs kontinuerligt matchande i ett lag som till skillnad från Falkenberg försöker spela försvarsspel hade gjort honom gott. Tveksamt om Norrköping eller något annat lag med toppambitioner ser honom som en startspelare men MFF kan nog vara rätt medgörliga vid förhandlingsbordet.
2016-11-08, 23:23
Medlem
LT10s avatar
Lite silly...

Brwa Nouri kommer inte att spela i blårandigt. Skönt att höra det från Disco!

Två unga afrikaner från Inter Allies (Amartey, Aidoo, Kpozo's gamla klubb) kommer provträna med oss November ut. Alltid spännande med spelare därifrån då klubben är duktig på att få fram guldkorn.

Özcan Melkemichel är ett namn som figurerar bl a. Återstår att se hur det blir med det. Jag personligen har alltid gillat honom och han känns betydligt mer intressant än Roar Hansen/Peter Gerhardsson.

Skulle tro att en tränare presenteras i början på nästa vecka, kanske tidigare än så också.

Spännande tider framöver. Sillyn är en säsong i sig!

------

Kan tillägga för tidigare inlägg. Ingen spelare från DIF kommer säljas till en konkurrent. Det är utlandet som gäller.
2016-11-09, 00:51
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Två unga afrikaner från Inter Allies (Amartey, Aidoo, Kpozo's gamla klubb) kommer provträna med oss November ut. Alltid spännande med spelare därifrån då klubben är duktig på att få fram guldkorn.
Lägg dessutom till Prosper Kasim och Lawson Sabah som kommer från samma klubb.
2016-11-09, 11:28
Medlem
skrudiss avatar
Ryktet med Roar Hansen seglar alltså upp IGEN. Rörde det sig inte om ett missförstånd alltså? Med Joar... Nåväl, Roar och PO känns obehagligt lika och det enda bra med Roar är väl att BoA får ytterligare en medgörlig och undergiven profil in till Kaknäs. Hoppas att det bara är fortsatta rykten.
2016-11-09, 11:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Ryktet med Roar Hansen seglar alltså upp IGEN. Rörde det sig inte om ett missförstånd alltså? Med Joar... Nåväl, Roar och PO känns obehagligt lika och det enda bra med Roar är väl att BoA får ytterligare en medgörlig och undergiven profil in till Kaknäs. Hoppas att det bara är fortsatta rykten.

Sådana här rykten Roar alltid någon. Han är en bättre tränare för DIF än vad PO var, enl. min åsikt.
2016-11-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Var tvingad på en presskonferens mellan dessa två herrar (Gefle-Åtvid), det var så tråkigt att jag höll på att somna. När Roar roar verkligen inte. Kommer säkert sluta med att vi tar tillbaka PO, vi betalar ju redan hans lön, eller befordrar AJ, nä det känns inte bra.
2016-11-09, 14:50
Medlem
mishimas avatar
Tycker Djurgården ska vänta lite tills de bestämt sig.

Om Norge förlorar borta mot Tjeckien på torsdag så är det verkligen inte omöjligt att Högmo får sparken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in