Citat:
Ursprungligen postat av
chran508
Sitter och funderar på vilka spelare jag vill se mitt IFK Norrköping försöka värva till nästa säsong.
Jag tror att vi med lite fingertoppskänsla kan vara med och utmana om guldet även nästa år. Vi behåller stommen med Mitov, Andreas och Daja samtidigt som vi får tillbaka våra långtidsskadade (Mitov, Blomqvist, Tkalcic och Fjoluson). Lägg till att Tekie är ett år äldre och bättre.
Följande spelare är personliga favoriter men hur realistiskt skulle det vara med en flytt till Norrköping för någon av dem?
Ismael (KFF)
Olunga (DIF)
Carvalho (MFF)
Jesper Karlsson (Falkenberg)
Haksabanovic (HBK)
En dröm vore ju att plocka hem både Tankovic och Kristoffer Olsson. Men det lär förbli just en dröm.
Skvallret jag hört är att MFF är väldigt sugna på Ismael och har haft en hel del kontakt med Kalmar under hösten. KFF har satt en med Allsvenska mått väldigt hög prislapp och skulle föredra att sälja till utlandet så vi får se om det blir något av det hela. KFF är pressade ekonomiskt och vet att man måste sälja honom i vinter.
Angående Carvalho så har han i mina ögon en fysik och teknik som är bättre än någon annan mittback i serien men taktiskt är han värdelös. Vissa frågetecken för hans karaktär dessutom. En säsongs kontinuerligt matchande i ett lag som till skillnad från Falkenberg försöker spela försvarsspel hade gjort honom gott. Tveksamt om Norrköping eller något annat lag med toppambitioner ser honom som en startspelare men MFF kan nog vara rätt medgörliga vid förhandlingsbordet.