2016-11-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe

Det är spelaren som måste lockas till klubben då... dvs fetare sign on/lön/garanterad speltid... då vi har förstatjing och en "fastslagen" köpesumma i klausulen om EMO skulle välja att komma till oss.
Det räcker att Daniel Andersson kollar mellan kuddarna i fikarummets soffa så är ni ute ur leken
2016-11-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det räcker att Daniel Andersson kollar mellan kuddarna i fikarummets soffa så är ni ute ur leken

Ja Malmö har mer att erbjuda ekonomiskt.
2016-11-08, 14:33
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, vi vill ju ha besked från Omarsson i dagarna så vi sedan bara kan utnyttja optionen. Det är en bra anfallare och det behövs sannerligen. Då har vi isf Elias,Tobbe, Boman och Prosper framåt nästa säsong. Paka kan spela släpande med. Rieks skall om han mot förmodan är kvar spela på kanten.

Bosman-biten är intressant oavsett klubb, man gnäller när viktiga spelare lämnar som det men tar mer än gärna emot spelare till sin egen klubb som kommer som Bosman.
Klart man gör, det ena är bra för klubben medan det andra är dåligt.
2016-11-08, 14:34
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Stämmer, gjorde bara en snabb google-sökning och fick fram att det var Mörk.

När man är inne på ämnet Bosman-lirare känns det som att många hatar sådana bara för att, utan att ha någon som helst baktanke med hatet. Som exempel finns det väl inte en enda gnagare som är bitter på Mutumba för att han drog iväg som Bosman?
Så är det absolut. Samtidigt handlar det ju lite om vad de åstadkommit också samt hur villiga klubben varit att hitta en lösning.
2016-11-08, 15:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Klart man gör, det ena är bra för klubben medan det andra är dåligt.

Ja precis, det gör dock att det är svårt att ständigt kritisera spelare som lämnar som Bosman. Spelare måste ju tyvärr ibland lämna på det sättet för att man själv skall kunna plocka in en sådan gubbe.
Dock handlar det hela i min bok bara om hur öppen man är med vad man tänker göra.
2016-11-08, 17:34
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bosman-biten är intressant oavsett klubb, man gnäller när viktiga spelare lämnar som det men tar mer än gärna emot spelare till sin egen klubb som kommer som Bosman.

Elfsborg borträknat.
2016-11-08, 18:05
Medlem
chran508s avatar
Sitter och funderar på vilka spelare jag vill se mitt IFK Norrköping försöka värva till nästa säsong.
Jag tror att vi med lite fingertoppskänsla kan vara med och utmana om guldet även nästa år. Vi behåller stommen med Mitov, Andreas och Daja samtidigt som vi får tillbaka våra långtidsskadade (Mitov, Blomqvist, Tkalcic och Fjoluson). Lägg till att Tekie är ett år äldre och bättre.

Följande spelare är personliga favoriter men hur realistiskt skulle det vara med en flytt till Norrköping för någon av dem?

Ismael (KFF)
Olunga (DIF)
Carvalho (MFF)
Jesper Karlsson (Falkenberg)
Haksabanovic (HBK)

En dröm vore ju att plocka hem både Tankovic och Kristoffer Olsson. Men det lär förbli just en dröm.
2016-11-08, 18:12
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Sitter och funderar på vilka spelare jag vill se mitt IFK Norrköping försöka värva till nästa säsong.
Jag tror att vi med lite fingertoppskänsla kan vara med och utmana om guldet även nästa år. Vi behåller stommen med Mitov, Andreas och Daja samtidigt som vi får tillbaka våra långtidsskadade (Mitov, Blomqvist, Tkalcic och Fjoluson). Lägg till att Tekie är ett år äldre och bättre.

Följande spelare är personliga favoriter men hur realistiskt skulle det vara med en flytt till Norrköping för någon av dem?

Ismael (KFF)
Olunga (DIF)
Carvalho (MFF)
Haksabanovic (HBK)

En dröm vore ju att plocka hem både Tankovic och Kristoffer Olsson. Men det lär förbli just en dröm.
Ismael lär ha ögonen på sig från utomlands. Varför skulle Djurgården vilja sälja Olunga till oss när han har gått väldigt bra där? Carvalho kanske går att få loss men har vi behov av en till mittback? Karlsson lär det väl bli budkrig om och det förvånar mig inte om han typ hamnar i Danmark. Haksabanovic lär gå till Malmö om inte Halmstad tar klivet upp och dessutom har vi väl det redan bra ställt på hans position.

Själv vill jag ha hem Kujovic.
2016-11-08, 18:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Ismael (KFF)
Olunga (DIF)
Carvalho (MFF)
Haksabanovic (HBK)

Inte Alvbåge, Tom Pettersson och Bjärsmyr då?
2016-11-08, 18:31
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ismael lär ha ögonen på sig från utomlands. Varför skulle Djurgården vilja sälja Olunga till oss när han har gått väldigt bra där? Carvalho kanske går att få loss men har vi behov av en till mittback? Karlsson lär det väl bli budkrig om och det förvånar mig inte om han typ hamnar i Danmark. Haksabanovic lär gå till Malmö om inte Halmstad tar klivet upp och dessutom har vi väl det redan bra ställt på hans position.

Kujo hade inte varit fel såklart. Bakom Kalle och Basse är det extremt tunt.
2016-11-08, 18:52
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Vem vill du ha in som högerback när Wahlqvist försvinner till Stoke/Leeds/Stuttgart då? Själv blev jag ganska såld på den där unga islänningen man testade för ett tag sen, Alfons Sampsted. Legendaren Thordarson sa ju så sent som idag till NT: "den spelaren ska IFK ha". Det bådar gott.
2016-11-08, 20:02
Medlem
0174Affes avatar
Ja tack! RÅP vore en bra första förstärkning.

http://www.unt.se/sport/ahman-persson-aktuell-for-sirius-4432286.aspx

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in