2016-11-09, 14:29
Avslutad
Otippat och ja får erkänna att ja hade fel.

Med det sagt, det viktigaste av allt är att kicka vänstermedier, förhindra sionismen och be Israel lobbyn dra åt helvete.

Gör Donald inget åt sionisternas inflytande i Usa så får vi anta att han är kontrollerad opposition.
2016-11-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
https://qzprod.files.wordpress.com/2016/10/carlo-allegri-donald-trump-lgbt-flag-2016-presidential-election.jpg?quality=80&strip=all&w=3698

Ingen annan kandidat har setts med en sådan flagga, och han har inte hetsat på något vis.

Farhågorna är helt ogrundade.
Flaggan kan ju vem som helst stå med (speciellt om det får en röster). Han har inga intressen i att höja eller förbättra läget för HBTQ+ personer.

Han har hetsat på många vis, dock inte just mot HBTQ+ (var jag har sett). Det jag menar med att han har hetsat är att han har hetsat upp den typiska målgruppen som händer vara emot HBTQ+.

När det gäller samkönade äktenskap står Trump dessutom på den "traditionella" sidan. Han är alltså emot samkönade äktenskap, något som HBTQ+ kämpat mycket för.
2016-11-09, 14:30
Medlem
Om det stämmer väl värt att minnas:
"Not a single poll ever showed Trump winning in Wisconsin. Ever".
https://twitter.com/nataliemjb/status/796210381442187264
Senast redigerad av alipo 2016-11-09 kl. 14:32.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är väldigt olyckligt för Trumps legitimitet. Hans legalitet är orubblig, men det ger ändå lite av en fadd smak.
Nja, det heter United States of America. MSM kommer dock försöka spinna det så. Samma sak som med Al Gore.
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Du har fel i allt annat du skrev men detta var nog ändå värst. En stat skapar inte ett enda jobb. En stat skapar inget monetärt mervärde. Skattebetalare och privata företag gör dock båda de sakerna. Vartenda jobb en stat "skapar" är alltså en utgift, inte en vinst. Skattebetalarna är de som finansierar statens alla åtaganden och per definition skapar alltså en stat inte ett enda jävla öre i mervärde eller ett enda jävla jobb.

Dessutom inser väl till och med du att en stat är dålig på att hantera pengar. Den behöver ju inte göra något för att förtjäna pengarna den slösar bort. Den behöver inte ta ansvar. När någon tölp i en kommun eller något statligt utskott råkar slarva bort några miljoner på en idiotgrej så kommer det troligtvis inte något till vetskap. Slarvar en person bort några miljoner på ett riktigt (alltså icke statligt) jobb så ryker de oftast innan de hunnit klia sig i röven.
Du har fel i allt du skrev i första stycket, men värst är ändå att du bytt ut mitt "förser" till "skapar", vilket är HELT olika saker i det här sammanhanget. Gör om, gör rätt.

Jag är stark motståndare av staten så är mycket väl medveten om det.
Försök läxa upp någon annan, nedrans pojkspoling.
2016-11-09, 14:31
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Här är mitt bet förresten.

http://www.tiikoni.com/tis/view/?id=71fbfdc

Wow, sexigt. Vad är det för hemsida förresten? Jag blev limiterad på bet365 till en ca 7k insats.
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Tror nog ingen är lika överraskad över att Trump vann som Trump själv. Detta hade han inte räknat med och han kommer vara jävligt ödmjuk den närmaste tiden.

Jo tjenare! Trump ödmjuk? Förvånad? Trump är urtypen av självgod psykopat och han kommer aldrig vara ödmjuk eller tvivla på sig själv. Det är ganska vanliga drag för en person inom toppen av näringslivet och politiken; det finns en orsak till varför de lyckats, och det är inte genom att tvivla på sig själv...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theuglythruth
Som önskemål om att få genomföra drönarattacker i centrala London mot visselblåsare?
Det där vet jag ingenting om
2016-11-09, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Redan besviken på Trump då han sade att Clinton tjänat landet väl under sin karriär. Alldeles nyss var hennes korruption av aldrig tidigare skådad omfattning. Det hade räckt med att han sagt att hon kämpat oerhört hårt.

För övrigt så tror jag inte Trump kommer bygga någon mur mot Mexiko. Han kommer inte riva upp NAFTA, produktionen kommer inte flyttas tillbaka till USA, illegala immigranter kommer inte slängas ut i någon större omfattning.

Däremot är jag glad att han vann för karln är underbar, men jag ser bara inte hur ovanstående skulle vara möjligt. Hans makt är begränsad jämfört med det globala storkapitalet. Presidentposten är mer en representativ galjonsroll. Trump kommer dessutom vara märkbart gammal om han sitter sina två mandatperioder, 78 år vid sitt avträde.

I valet 2020 kommer Trumps ålder att bli en av valfrågorna. Får vi måhända se Kirsten Gillibrand som demokraternas kandidat då?

Lyssnar på Trumps campaign mgr på CNN, nu handlar allt om försoning, förlåtelse och samarbete med allt och alla.
Medlem
loxas avatar
Tråkigt att det blev så här, men jag är inte så förvånad.
Demokraterna tog sig vatten över huvudet när de körde "all-in" med Hillary, som de flesta i USA ogillar lika mycket som Trump.

Personligen tror jag det hela vände till Trumps fördel när Hillary började attackera Trumps väljare, vilket verkligen cementerade hans roll som mr anti-etablissemang.
Hon insåg detta och tog sedan tillbaka det hon sagt, men det var försent.

Jag tror dessa kommande fyra år kommer bli ganska händelselösa, vilket kommer leda till att Trump endast sitter i 4 år.
Sedan kommer demokraterna ta sig i kragen och kommer med en kandidat som inte gör massor av utspel och har en mindre kontroversiell bakgrund vilket leder till vinst.
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Vilket land har Trump styrt tidigare?

,
Om du tror att man når den framgång Trump har gjort genom att vara impulsiv och oberäknelig kanske du borde fundera ett varv till.

Den internationella säk.politiken har redan blivit bättre under de senaste tio timmarna. Miljöhotet existerar inte.
Muslimer borde inte få ta sig in i något land alls (förutom i mellanöstern). Rasist och sexist?

Ja, det här valet var en riktig höjdare!
Jag respekterar din inkompetens.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
CNN rapporterar att Carl Bildt kallar Trump för katastrof.

http://edition.cnn.com/2016/11/09/politics/us-election-the-world-reacts/index.html

Helt otroligt viket odiplomatisk attityd de har. Läste i en annan tråd att Anna Kindberg Batra hade liknat Trump vid avföring (!). Detta är ju anmärkningsvärt. Tänk om hon vinner valet 2018 (hoppas inte), ska hon då möta Trump som svensk statsminister med sådana uttalanden i bagaget?

Allas lika värde? Not so much! Jag tycker inte heller det men jag föraktar hycklare.

Det stämmer. Jag kommer ihåg att hon skulle välja mellan Trump och Clinton och tror det var SVT som hade "bajs" som negativt omdöme vilket hon då satte på Trump. Inte hundra, men har för mig det var så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in