2016-11-09, 14:25
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Nu gick det ju till Trumps fördel så man slipper vara butthurt över det.

Men med det sagt så är USAs valsystem helt idiotiskt.

Förstår inte varför USA ska vara så speciella i allt dom gör.

Rösta som vanligt folk och den som får en majoritet av rösterna? Nope.
USA är inte ensamma om att ha ett winner-takes-all-system.

Dessutom har elektorssystemet fördelar i federationen USA, bl a det att man måste tilltala hela (eller åtminstone större delar av) landet i stället för att lägga allt krut på NYC med omnejd & Kalifornien.
2016-11-09, 14:26
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
USA är inte ensamma om att ha ett winner-takes-all-system.

Dessutom har elektorssystemet fördelar i federationen USA, bl a det att man måste tilltala hela (eller åtminstone större delar av) landet i stället för att lägga allt krut på NYC med omnejd & Kalifornien.

Köper det, lät vettigt. Drar tillbaka mitt uttalande om valsystemet.

Resten kvarstår dock
Avslutad
#MakeAmericaGreatAgain Go Trump knullade hela etablissemanget inatt !
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Men Clinton står iaf för sunda värderingar.

Som önskemål om att få genomföra drönarattacker i centrala London mot visselblåsare?
2016-11-09, 14:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är väldigt olyckligt för Trumps legitimitet. Hans legalitet är orubblig, men det ger ändå lite av en fadd smak.
Blott fjärde gången det sker väl? 2000 då naturligtvis, och ett par gånger på 1800-talet om jag inte har felaktiga uppgifter.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Tja, Trump har faktiskt hetsat upp en massa människor nu. Målgruppen som blivit mest upphetsad har inte direkt gjort sig kända för att vara några "HBTQ+ kompisar", och nu när Trump är president får väl denna målgrupp "mer makt". Inte bokstavligt talat då alltså.

Det är inte garanterat, vad jag känner till just nu, att HBTQ+ personer skulle få det värre, men det går ju att filosofera om hur stora hatvågorna kommer bli, om de blir större än innan eller ej.

Du har missförstått alltihop. Det är Trumparna som vill ha demokrati, yttrandefrihet och tolerans. De är trötta på korruption, fiffel och lögner. Det är inte red necks i skogen som MSM vill få det till. De är de goda och de flesta är välbergade. Det är även många svarta och HBTQs som gett Trump en röst. Killary samarbetar döremot med regimer som kastar bögar från hustak.

HBTQare och svarta kommer förmodligen det bättre. Med tanke på att Obama gjorde klyftorna större och försämrade fattiga svartas situation så har jag svårt att tänka mig att det skulle bli värre med Trump.

De hetsiga är bara alla får som köpt all propaganda. Ge det lite tid så tror jag vi kommer få se en förbättring av USA på många områden ganska snart.

Trump är heller ingen krigsgalning som folk blivit ilurade. Tvärt om. Han har sagt att USA borde dra sig ur på många platser och var stark motståndare till både Irak-och Libyenkriget. Han är dessutom vän med Ryssland, vilket både vi och Amerika borde vara tacksamma över.
Medlem
Stones avatar
Det är intressant det här med "muren" som har blivit ett ord för att skrämmas med. "Muren" finns redan. Den står 1/3 av gränsen till Mexico. Jag har sett den där San Diego möter Tijuana. Vid gränskontrollen får Mexicanare som legitimerar sig korsa gränsen för kortare affärer i USA. De åker in i USA och köper upp Yardsales och åker sen tillbaka. Vad är det med media och "muren"?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag sitter fortfarande och väntar på Hillarys concession tal jag...

Enl Aftonbladet ska hon tala 15:30.
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Det är väldigt olyckligt för Trumps legitimitet. Hans legalitet är orubblig, men det ger ändå lite av en fadd smak.

Militärens poströster brukar räknas dagarna efter valet. Dom är 75% (R)
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Eftersom jag inte kunde somna igår satt jag uppe till kl. 3 och följde valet. Jag följde FB-tråden och tror aldrig att jag sett sådana idioter som en stor del av postarna i den här tråden. En massa enerverande Clinton - och Trumpsupportrar som på varje sida i tråden tvunget skulle basunera ut att Clinton/Trump var körda, trots att det var flera timmar tills det riktiga resultatet presenterades.

Det var det negativa, nu till det positiva: Jag kan inte påminna mig om när jag senast var så här upprymd, och det över en politisk händelse därtill, jag blev en smula orolig när Clinton ledde i Florida även om jag inte fick för mig att dela med mig av intetsägande pessimistiskt bludder om att hon skulle vinna därför. Det som gör det så underbart är att vi kunnat läsa oräkneliga inlägg från ettriga arroganta judar/rasfrämlingar/etablissemangsanhängare på Flashback, som varit så övertygade om att Trump inte skulle ha en chans. Den eventuella trovärdighet dessa kräk hade tidigare har de själva nu lyckats sänka till bottennivåer.

Angående Trump så är det mycket möjligt att han bara är en ineffektiv populist likt SD. Men det är symbolvärdet i att en politiskt inkorrekt vit man, hatad och motarbetad av den nya världsordningen, lyckats bli vald till president i ett sådant kulturmarxistiskt och icke-vitt genomsyrat land som USA. Egentligen är det som många andra varit inne på, att det är folkrörelsen som Trump väckt och som visat att det finns ansenliga mängder vita människor som inte ännu accepterat det av systemet initierade folkutbytet. Hillary Clinton är dessutom en av de mer välkända politikerna som jag har svårast för, hon personifierar verkligen allt som är dåligt med vår samtids politik. Nu får inte feministmaskineriet mer vatten på kvarn, när deras PK-kvinna som var tippad på att vinna förlorade mot ett så pass stort hatobjekt som Trump. Slutligen är det förträffligt med skadeglädje, bara tanken på den förtvivlan som äckliga PK-människor världen över måste känna nu får mig att dra på smilbanden.

Som någon sa på INFOWars, Hitlary Clinton är som den egoistiska elaka barnlösa styvmodern, uppfylld av ondska.

Någon som har länkar till lite ögon och örongodis? Jag vill gotta ner mig ordentligt i ögonblicket när det går upp för PK att Trump vinner. Någon som har kortare klipp på dessa härliga stunder?
2016-11-09, 14:28
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
https://www.facebook.com/TV4/?fref=ts in och rösta vad ni tycker om valet! om det var rätt kandidat eller inte som vann, PK:n leder med 3800 röster än sålänge
Haha, när jag skulle rösta så hamnade den på ledsen. Det fanns tre val? Ledsen till vänster, gilla i mitten och arg till höger.
Har TV4 köpt systemet från Soros?

Nej sidan borde dock vinna eftersom det bara är den typen av syltrygg som tittar på kanalen, förutom alla som tittar av förakt och för skadeglädjens skull då
2016-11-09, 14:28
Medlem
Citat:

Jo, men i USA är man dock rätt bra på att acceptera det Konstitutionen föreskriver. 2000 var det ju främst resultatet i Florida som var kontroversiellt - inte de färre rösterna.

I Sverige kommer däremot majoriteten av "experter" gå igång på att Clinton är den "verkliga vinnaren"...

Jaja, de blev ju också väldigt ledsna när UKIP inte fick någon vidare utdelning i Brittiska Parlamentsvalet. (0.2% platser på 12.7% röster) Eller?

....
Senast redigerad av Eloger 2016-11-09 kl. 14:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in