2016-11-09, 14:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Tja, Trump har faktiskt hetsat upp en massa människor nu. Målgruppen som blivit mest upphetsad har inte direkt gjort sig kända för att vara några "HBTQ+ kompisar", och nu när Trump är president får väl denna målgrupp "mer makt". Inte bokstavligt talat då alltså.

Det är inte garanterat, vad jag känner till just nu, att HBTQ+ personer skulle få det värre, men det går ju att filosofera om hur stora hatvågorna kommer bli, om de blir större än innan eller ej.

Fler än en bög på the Donald's reddit som röstade på honom. En av få supportrar de lyckades skaka fram i natt i svt var också bög... och svart.
2016-11-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Är väl inte färdigräknat än?

Hur många röster finns kvar och är det blå eller röda områden?
97% av rösterna har räknats sista jag kollade. Clinton har nästan 100k fler röster.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Trump fick färre röster men vann ändå, som Bush 2000.

Nu gick det ju till Trumps fördel så man slipper vara butthurt över det.

Men med det sagt så är USAs valsystem helt idiotiskt.

Förstår inte varför USA ska vara så speciella i allt dom gör.

Rösta som vanligt folk och den som får en majoritet av rösterna? Nope.

Dom kan inte ha metersystemet som normala länder, dom kan inte ha grad celsius som normala länder.
Fan, dom kan inte ens spela fotboll som vanliga länder.

Inte ens vanliga jävla el-uttag kan dom ha. Eller dörrhandtag.

Och så ska deras lakrits vara röd. Vanliga jävla lakrits ska heta black liquorice.

Nä, dags att lära amerikanarna lite vett tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Bra poäng, detta visar att USA ÄR en demokrati där man KAN vinna oavsett vad om man har ett starkt nog budskap. Ett styrkebesked för den amerikanska demokratin, och, naturligtvis, för Trump..

Svårt att valfuska hur mycket som helst med utan att göra det organiserat från valmyndighetens sida.

Ett par promille, kanske en procent eller så i enstaka valkretsar kan säkert ha påverkats, genom att folk bussats rundor, genom att folk röstat flera gånger, genom att rösta i dödas namn osv, men i större skala än så.. knappast.

Mesta fusket är antagligen gränsfallssaker. Samma som görs här, gömma valsedlar och sådant.
Medlem
https://www.facebook.com/TV4/?fref=ts in och rösta vad ni tycker om valet! om det var rätt kandidat eller inte som vann, PK:n leder med 3800 röster än sålänge
2016-11-09, 14:22
Medlem
idontneedtoknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Seriösa TV4 intervjuar två småtjejer i Sundsvall som inte gillar Trump.

Slutsats från reportern: "Så här tycker alltså folk i Sundsvall och resten av Sverige".

Undra sedan varför avskyn mot etablissemanget ökar.

Exakt min tanke, sittandes i soffan med sallad i munnen.

Dom undrar hur det blev såhär, till inbjudna "experter". Men dom svammlar ju bara som ett gäng åsnor.
Svaret är enkelt: folket är trötta på situationen, (men är försiktiga att yttra detta offentligt, med rädsla för utfrysning i sociala sammanhang).
Därmed det "förvånade" resultatet utifrån alla "undersökningar".

Sen kommer det reklam som visar ett program med David Hellenius och Lena ph (seriöst denna ständiga Lena ph?) lama lama Sverige...

Grattis Trump, grattis världen!
2016-11-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudmark
Ta människor? Du menar ta pengar (till Clinton Foundation) och bla låta Haitierna klara sig själv utan det hjälpstöd som skulle dit.
Nä jag säger som en väljare uttryckte det "Bättre en karl som är grov i mun, än en korrumperad kärring"
Men Clinton står iaf för sunda värderingar.
2016-11-09, 14:23
Medlem
Grasstomouths avatar
Det var en riktig nagelbitare detta valet. Skönt att Trump vann iaf. Som jag sagt hela tiden. Förhoppningsvis slipper jag se alla sinnesslöa jude-troll som zergrush, Oliveira, Lucas49, klyban, Merapi, whogivesafuck, Ola Schubert, fitz-hume, Xelious och resten av begåvningsreserven något mer. Men jag har en stark misstanke om att de kommer dyka upp i någon annan tråd och sprida sin smörja.

Här är mitt bet förresten.

http://www.tiikoni.com/tis/view/?id=71fbfdc

2016-11-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Nu pågick det ju förvisso en hel del valfusk som man kan se i otaliga videos på t.ex. Youtube. Dock så vann Trump TROTS detta degenererade beteende.
Du kanske skulle forska lite innan du gör dig själv till åtlöje?

Men alltså, "Du kanske ska forska lite innan..." är ju det absolut tommaste uttrycket som kastas runt i sådana här diskussioner. Forska? Vilken "forskning" på ämnet bedriver du? Ett par YouTube-videos på maskiner som inte fungerar som de ska är knappast bevis nog för något. Hela tesen faller på sin orimlighet, om nu "de" nu har så mycket makt att de kan rigga maskiner och vallokaler så borde de rimligtvis inte ha riggat ett tiotal maskiner som lär påverka ett hundratals röster och trott att det hade gjort någon skillnad. Hade det förekommit valfusk av "etablissemanget" så hade Trump inte vunnit.

Som sagt så kommer ni skrika ur er exakt samma dynga nästa val också, och när det då inte går er väg så är det helt plötsligt ett bevis för att ni har haft rätt hela tiden, och allt prat om "de" börjar om igen, utan att ni någonsin stannar och reflekterar över att ni kanske hade fel från början och att det är dags att växa upp.
2016-11-09, 14:24
Medlem
gato12s avatar
Jag sitter fortfarande och väntar på Hillarys concession tal jag...
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
97% av rösterna har räknats sista jag kollade. Clinton har nästan 100k fler röster.

Det är väldigt olyckligt för Trumps legitimitet. Hans legalitet är orubblig, men det ger ändå lite av en fadd smak.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
https://www.facebook.com/TV4/?fref=ts in och rösta vad ni tycker om valet! om det var rätt kandidat eller inte som vann, PK:n leder med 3800 röster än sålänge

Jag är ANTI PK men inte fan röstar jag på en jävla idiot för det, pinsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in