2016-11-09, 13:25
Medlem
Christopher.s avatar
Att Donald Trump blev president från start när han har haft hela etablissemanget emot sig är jävligt roligt, i Sverige en omöjlighet på grund över partisystemet, jag måste tyvärr säga att vi behöver en republik, jag måste tyvärr säga att kungen som statschef måste bort.
Bannlyst
Roligt att det skiljer några tusen röster till trumps favör i new hampshire. Michigan och arizona inte färdigräknat än heller. Pennsylvania också
Bannlyst
Vem skulle bli president om Mc Donald blir mördad innan han tillträder posten?

Tror det finns många som kan tänka sig att skjuta ihjäl fettot.
Medlem
Rewindings avatar
Vi slipper iallafall krig förhoppningsvis.
Bannlyst
Obama har haft svårigheter med att få igenom sin politik, vad är det som säger att Trump kommer få det enklare? Snarare svårare, många republikaner ogillar ju Trump.
2016-11-09, 13:26
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkevavillni
Jag tror att Bernie hade vunnit mot Trump. Bernie hade inte haft Clintons historia på sina axlar, med den kopplingen till de etablerade.
Visst, Bernie hade en något mer vänstervriden politik men samtidigt kunde det båda attraherat som drivit bort väljare.

Men främst, vi hade sluppit diskussionen och fokuset på anti Hillary i debatterna och under valkampanjen, det hade alla vunnit på.

Det kan jag hålla med om. Så jäkla trött på både Trump och Hillary just nu och om Bernie hade vunnit så kunde vi sluppit höra någon av dem under kommande års lopp. Nu kommer vi få höra Trumps hasplade tal utan sammanhang och genomgående tema vilket är roligt första gången man hör det men efter det bara tar man sig för pannan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Hur tror ni Bernie hade stått sig mot Trump?

För det är väl belagt att demokraterna fifflade bort honom i primärvalet?
Svårt att säga.

Tror faktiskt att många av Clintons mittenväljare röstat på Trump över Bernie. Bernie är trots allt kommunist. Men turnout för Bernie hade nog varit mycket högre rent allmänt och speciellt för unga, så det är mycket möjligt att Bernie hade vunnit. Tror åtminstone att han klarat sig bättre än Clinton.

Som tur är blev Bernie extremt cucked av Clinton och ses nu av många som en sell-out, vilket han också är. Tror alltså inte att hans rörelse kommer överleva.

edit:

Sen kanske han också hade kunnat tagit några av Trumps vit-arbetarklass-röster.
Senast redigerad av HoochLemon 2016-11-09 kl. 13:30.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Svt rapporterar (Ann-Britt Ryd Pettersson) om hur börsen och dollarn "rasar" jag tycker det ser ut som en normal handelsdag ungefär.

Du är uppenbarligen faktaresistent!

Du kan ju inte gå efter vad du läser på börssidor - lita på vad SVT säger!
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Vem skulle bli president om Mc Donald blir mördad innan han tillträder posten?

Tror det finns många som kan tänka sig att skjuta ihjäl fettot.
Finns nog en hel del "toleranta" liberaler som skulle vilja göra det.
Medlem
Screwattacks avatar
Han vann. Fanimej helt otroligt. Jag ska vara helt ärlig, jag har inte varit förtjust i någon av dem, inte under valet, och inte innan heller då båda hade mycket teve-tid redan då. Att jag emellanåt personligen ändå i det tysta lutat mot Trump har helt och hållet med att göra att jag står republikanerna närmre i många frågor. Och det har många gånger varit en bitterljuv känsla som inte nödvändigtvis botats av att titta på Hillary och tänkt att hon fan inte är bättre. Tvärtom, många gånger.

Men nu vaknade man till detta. Och känner att fan, det var väl kanske bäst såhär ändå. Han är ju ändå republikan och trotts många grodor så. Bättre än Hillary. Så är det bara. Oavsett vilka parti de tillhör.

Jag är dock avundsjuk på er som helhjärtat stöttat honom rakt igenom. Det måste kännas sjukt skönt för er nu, när vänstertårarna kommer =) Önskar jag också kunnat casha in där, men handen på hjärtat kan jag inte det. Jag har inte helhjärtat stött honom, och jag har undvikit diskussioner kring valet som pesten. Jag har suttit i mitt stilla mörker och velat i ambivalens och undrat varför inte vicepresidentkandidaterna var de riktiga kandidaterna istället.

Så. Gratulerar till er som hoppades på Tump =)
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Hon Twittrar bittert https://twitter.com/pascalidou
...
“Populismen vann. Folket förlorade. #trump
0 svar 12 retweets 32 gillanden"
/Alexandra Pascalidou
...
*Chuckles*
Hur fucking verklighetsfrånvänd får man vara? "FOLKET" förlorade? Helvete. Nej. Vänster, globalisering, democrats förlorade.
Folk vill ha förändring och fler jobb i USA.

Jag läste att det finns löst 50 miljoner illegala invandrare i USA. Naturligtvis tar de (bl a mexikaner) alla låglönejobben. Annars skulle de alla inte finnas i USA. Jag förstår att Trump vill agera på det.
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Visar än en gång att opinionsundersökningar och framförallt de som utför dom inte är att lita på, detta gäller nog mer än någon annanstans i Sverige, vi får väl se 2018 om SD är ett 17 % parti eller Sveriges största parti. I alla val har de alltid de alltid nått ett resultat över vad i princip alla undersökningar visat, rätt säker på att det fifflas rätt friskt på vissa institut. Var samma sak med Brexit, det mesta pekade på att de skulle stanna, sen kom resultatet, om inte SD gör bort sig riktigt rejält så kommer många PK-människor få sig en överraskning valnatten 2018. Efter det är deras tid och experiment förbi, blickar vi ännu längre fram så kommer mer extrema krafter att sättas i rörelse. Trots alla vackra ord så finns det en gräns för vad de vita tolererar. Om 10 år så kommer inte bilbrännare och annat att mötas av korvgrillande poliser utan nationella insatsstyrkan som buntar ihop dom, betydligt hårdare tag är att vänta, precis som i USA, USA är ett facit för mångkultur.
Frågan är om dessa felmätningar varit dåligt hantverk och metoder eller avsiktliga för att få folk på marginalen att följa flocken?
Som samhällsklimatet utvecklat sig är det inte alls så liten sannolikhet att det varit det senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in