2016-11-09, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Svt rapporterar (Ann-Britt Ryd Pettersson) om hur börsen och dollarn "rasar" jag tycker det ser ut som en normal handelsdag ungefär.

Och dom berättar det som om att det är relevant. Börsen är bara spekulation för storbanker.
2016-11-09, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Jaha? Vem fan bryr sig vilka kändisar som stöttar?

Att stjärnor med miljarder på kontot stödjer Clinton tydliggör vilka hon kommer att stödja och se efter när hon sitter på makten.. Men först skulle hon se till bankernas bästa

Det var menat som ironi ditt knäckebrödsfån...edit: även Tom Brady amerikansk megasuperstar quarterback har ställt sig bakom trumpen sen dag 1.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Hur tror ni Bernie hade stått sig mot Trump?

För det är väl belagt att demokraterna fifflade bort honom i primärvalet?

Bernie hade behövt större stöd inom partiet för att kunna fått fria händer att kritisera tidigare politisk inriktning i den mån som behövdes för att övertyga väljarna.

Det folk är ute efter är förändring och/eller stabilitet och det kunde Demokraterna svårligen förmedla på ett trovärdigt sett i och med den svaga politiska sits man befunnit sig i med en republikansk kongress och en icke omvalbar president.

Bernie hade varit tvungen att skjuta de etablerade demokraterna sönder och samman redan under primärvalet och det har han inte politiskt kapital för att klara.
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Lustigt hur media är så oförstående till att mätningarna innan valet kunde ha så fel..

Media som gjort att folk inte vågar yttra sin Sanna agenda.
De är dummare än eliten i DDR var, dessa insåg nog vad opinionsmätningar var värda när man gjort klart vad eliten ansåg vara rätt och fel.
Hur många vågar ha kritik av klimathysterin i dagens Sverige, en i ett slutet sällskap av bekanta?
DDR hade sett med avund på denna effektivitet i kontroll av vilka åsikter folk vågar yttra.
Medlem
Syrons avatar
Citat:

Han hade troligen gjort bättre ifrån sig men han skulle nog inte ha kunnat tippa valet tyvärr. Alla avskyr Clinton och det var en större anledning till att hon förlorade, men en annan anledning var att grupper som vanligtvis stött demokrater nu var apatiska och ville ge igen för att de inte fått den respons de bett om under de senaste åren.

Personligen hade jag gärna sett honom som President, åtminstone såtillvida att han var en duktig diplomat samtidigt som han sa som han tyckte (i motsatts till Trump som säger vad tycker och skiter i konsekvenserna). Jag gillade inte hans energipolitik som jag ansåg var ganska orealistisk och hans utrikesplaner var ganska naiva men om jag fick välja mellan att se tal av honom och Trump väljer jag Bernie alla dagar. Mannen har talets gåva och karisma som få.
2016-11-09, 13:23
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkaRoligaGubbar
Hon ligger nog och sover i ett skönt bensorus just nu så vi får vänta rätt länge ska du se.
haha hon har säkert inte ens fattat vad som hänt.
Bannlyst
Tänk att en miljardär blev det fattiga folkets röst. Vi har inofficiellt Vita Husets första ateist också. Donald Trump är endast kulturellt kristen.
Medlem
Citat:

Jag tror att Bernie hade vunnit mot Trump. Bernie hade inte haft Clintons historia på sina axlar, med den kopplingen till de etablerade.
Visst, Bernie hade en något mer vänstervriden politik men samtidigt kunde det båda attraherat som drivit bort väljare.

Men främst, vi hade sluppit diskussionen och fokuset på anti Hillary i debatterna och under valkampanjen, det hade alla vunnit på.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Nä.
Men samtidigt som jag ler åt att PK-maffian bölar för fulla muggar är det inte utan att jag undrar vad som kommer hända nu. Det är nog många länders ledare som gnuggar händerna just nu och har något lurt i kikaren.

Jag tror att det kommer ta en riktning mot det bättre. Mycket kommer att hända, men inte i den kaotiska riktning många verkar tro! Dont buy into fear!

Sen kommer antagligen någon våldsvänster människa att skjuta Trump. Får hoppas den dagen dröjer!
2016-11-09, 13:24
Medlem
Yaskos avatar
Hade velat se Soros fejs just nu...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jo, Hillary hade varit ett bättre val. Hon kan åtminstone ta människor och är folklig till skillnad från Trump som gör bort sig gång efter annan med plumpa uttalande.

Ta människor? Du menar ta pengar (till Clinton Foundation) och bla låta Haitierna klara sig själv utan det hjälpstöd som skulle dit.
Nä jag säger som en väljare uttryckte det "Bättre en karl som är grov i mun, än en korrumperad kärring"
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nu lugnar vi ner oss lite här din lilla låtsas-aktivist. Nu vann han och han kan hålla på länge med det, att ingen av medierna, instituten eller för den delen eliten trodde det, men nu hände det.

Så, så, skjuts in i arbetslägret.

Jag är förhållandevis lugn men vill verkligen att det ska finnas kompetens i Vita Huset. Och att Trump lär sig att lyssna på goda råd utan att avskeda folk som säger emot honom på studs. I hans historik finns tyvärr inte mycket av det personlighetsdraget. Måste ändå säga att hans vinnartal var förvånansvärt ödmjukt vilket inbringar en viss gnutta hopp. Hursom hoppas jag på det bästa och att jag kommer att bli positivt överaskad under 2017. (I övrigt röstar jag KD och avskyr naturligtvis vänsterpatrask.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in