Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Problemet kommer på sikt, amerikanerna har röstat på Trump för att de är missnöjda, när de senare märker att Trump inte kommer att uppfylla några av sina vallöften lär de bli sura. Ungefär som missnöjespartierna i Norge och Finland som numera sitter i regering och inte infört något av det de lovade i sina valrörelser.
Vi har väl lite olika system också.
Sen behöver ju inte folket ha något emot tex muren även om dom är demokrater.
Tex: Vi har en socialdemokratisk regering men 65% är skeptiska till invandringspolitiken och hälften vill att man ska sammarbeta med SD. Alltså har SD stöd för sin politik långt över vad dom har väljare. På samma sätt kan säkerligen många Demokrater som inte röstade på Trump vara för tex en mur för att hålla illegala ute.
Skillnaden är att här försöker man stänga partierna ute, ibland har man släppt dom in på kanten. Men i USA är det ju i praktiken ett två-partisystem så det blir ju lite annorlunda. Trump är vald till president. Han har inte 15% av rösterna på hörnet.
Edit:
Vad kan man tänka sig om obligationer när det gäller hans planer med skatter osv? Företags om stads. Negativ påverkan? Har ett par hundra tusen i PCN som inte sänkt sin utdelning på 14år. Dock har jag alltid varit rätt dålig på att förstå mig på faktorerna som påverkar dessa.
Edit 2:
Placera kommenterade såhär:
Citat:
Vinnare blir amerikanska storbolagen och ägare av företagsobligationer som sannolikt ökar i värde när bolagsrisken minskar genom att mer beskattat kapital tillkommer bolaget.
Delar ut 9,25% på mitt gav. Går kursen upp till följd av den minskade risken sitter jag kvar.