Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 08:04
  #1
Medlem
heiss avatar
Är det för riskabelt att tänka så?? Vad anser ni??
Efter Brexit gick marknaden ner en dipp, men strax efter repade den sig, och sen kom en rusch.
Synpunkter?
Citera
2016-11-09, 08:25
  #2
Medlem
En hysterisk överreaktion från ängsliga juppies. Snabba överdrivna fall pga inbillade katastrofscenarier brukar inte vara länge... Vad hände nu efter brexit?
Citera
2016-11-09, 08:33
  #3
Medlem
kaosinorrs avatar
Vilka aktier satsar ni på? Svenska eller Amerikanska?
Citera
2016-11-09, 08:49
  #4
Medlem
Allt beror på om man tror det Trump påstår sig vilja göra verkligen är så skadligt som tyckare låtit göra gällande. Dessutom hur mycket man i så fall tror att Trump i realiteten kommer att kunna genomföra. Jag har svårt att tro att han medvetet kommer att vilja krascha USA:s ekonomi så jag tror på en återhämtning i de flesta branscslag på medellång sikt.
Citera
2016-11-09, 08:54
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag tror initialt det blir som med Brexit. Ner 4-8% på en dag, sedan upp lika mycket dagen efter. På lång sikt blir mer intressant, kan faktiskt bli hur som helst. Jag vet att Trump är mer negativ till frihandel än vad Hillary är, vad det kommer ge för konsekvenser får någon annan spekulera mer i. Dock tror jag USA kommer bli mer slagstarkt, Trump vill sänka skatterna, framförallt för företag så amerikanska företag kommer säkert må bra av detta. Trump är ju entreprenör i grunden så han kommer säkert bädda för en väldigt bekväm sits för företagare.
Citera
2016-11-09, 10:09
  #6
Medlem
För tillfället finansierar USA resten av världen genom att de är största nettoimportör mot att de skuldsätter sig i pappersdollar.

Ser ut som att Trump förstår hur snett detta är och kommer att styra om ekonomin med siktet inställt på att bli ett tillverkningsland igen. Det är inga goda nyheter för rådande ekonomiska ordning, jag tänker främst på nuvarande nollräntan. Det lär bli brist på dollar framöver...

Stigande räntor känns oundvikligt, korrelerar negativt med risktagande så aktier lär ta stryk.
Citera
2016-11-09, 10:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tror initialt det blir som med Brexit. Ner 4-8% på en dag, sedan upp lika mycket dagen efter. På lång sikt blir mer intressant, kan faktiskt bli hur som helst. Jag vet att Trump är mer negativ till frihandel än vad Hillary är, vad det kommer ge för konsekvenser får någon annan spekulera mer i. Dock tror jag USA kommer bli mer slagstarkt, Trump vill sänka skatterna, framförallt för företag så amerikanska företag kommer säkert må bra av detta. Trump är ju entreprenör i grunden så han kommer säkert bädda för en väldigt bekväm sits för företagare.
Är man entreprenör när man fått alla sina pengar av pappa och inte lyckats förvalta dem bättre än vad en indexfond har presterat under samma tid?
Citera
2016-11-09, 10:30
  #8
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Är man entreprenör när man fått alla sina pengar av pappa och inte lyckats förvalta dem bättre än vad en indexfond har presterat under samma tid?

Beroende på hur duktig man är på att förvalta pengar avgör inte om man är entreprenör eller inte.
Citera
2016-11-09, 10:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Beroende på hur duktig man är på att förvalta pengar avgör inte om man är entreprenör eller inte.
Sant
Han är alltså en dålig entreprenör (konkat 6ggr) hoppas han lyckas bättre som president.
Citera
2016-11-09, 11:01
  #10
Medlem
Jag tror inte den amerikanska marknaden kommer reagera negativt, snarare tvärt om faktiskt. På den svenska är det väl däremot köpläge.
Citera
2016-11-09, 11:07
  #11
Medlem
shevitas avatar
Som någon frågade, vilka aktier svenska eller amerikanska är det som dykt?
Citera
2016-11-09, 12:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Jag tror inte den amerikanska marknaden kommer reagera negativt, snarare tvärt om faktiskt. På den svenska är det väl däremot köpläge.
Problemet kommer på sikt, amerikanerna har röstat på Trump för att de är missnöjda, när de senare märker att Trump inte kommer att uppfylla några av sina vallöften lär de bli sura. Ungefär som missnöjespartierna i Norge och Finland som numera sitter i regering och inte infört något av det de lovade i sina valrörelser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback