2016-11-09, 11:51
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
90% i denna tråd har 0 koll. Florida går till Hillary.
Jag fullkomligen älskar dina inlägg i den här tråden. Skönt att du är så insatt så att du kunde vägleda oss mindre vetande genom valnatten
2016-11-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Träffade en kille i morse som var helt skakig - och förstod inte vad som hade hänt. 😁 Säkert en miljöpartist.

Låter som en mysproggare
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
För att förstå vad som hände måste du förstå att folket som röstade på Trump inte nödvändigtvis röstade så mycket för någonting. Dom röstade emot någonting. Det var mer en röst mot sionistiska globalistpacket som vi ju ser på medias redaktioner. Kodordet "liberal demokrati" vilket betyder multikultikaozande vänsterliberal åsiktsfascism fick sig en rejäl smäll idag.

Det är därför vi ser tjat om att retoriken kan komma att ändras - man kan inte prata med Trump med konflikträdd cuckservativeretorik som alla nu har vant sig vid i västvärlden.

Grab them by the pussy - och sluta vara kränkt. Det var en röst mer för det än för konflikträdd PK-mes-retorik. Jag vibbar att hela det politiska samtalet kommer att ändra ton, det duger inte att kasta nazismfascism på Trump, och i förlägningen kan vi inte köra med en retorik internationellt och en annan retorik nationellt.

Exakt!
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Källa?

öhhh, okej jag ska förtydliga varje ironisk post med
2016-11-09, 11:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Republikanerna är ytterst splittrade. Marco Rubio valdes som senator av Florida. Han nämnde inte Trump med ett ord. De är INTE vänner. USA:s partivalda är inte lika partitrogna som här. Så det återstår att se hur det blir.
Det är nog så. Jag vet inte tillräckligt om US politik för att säga någonting egentligen. Men jag tror att Trump är bästa segraren.
För Sverige.
Vi behöver ledare som kan prata med Putin, inte starta krig.
Så mycket galenskaper pågår i Sverige och dessutom bråka med ryssen? Nej.
Nu sitter regeringen på pottan ordentligt. Så många migranter/muslimer här och inget stöd att räkna med från US i framtiden. Inget försvar, ingen polis att tala om i landet. Snacka om att Reinfeldt och Löfven har ställt till det för Sverige! Dessutom har Löfven uttalat sig mycket negativt om Trump tidigare.
What goes around comes around.
2016-11-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fast det är saken, även om dom inte är vänner kommer dom kunna arbeta och genomföra det som står i bådas intressen. Tror knappast han kommer gå emot Trump för att jävlas, för då lär han bli väldigt kortvarig.
Ja, om nu intressena sammanfaller till bådas belåtenhet. Vilket inte alls är säkert. Trump kanske inte går i lobbyisternas ledband, men vad vet vi om kongressen? Nej, detta är en stor osäkerhetsfaktor, hur hoppfull du än är. Kortvarig, förresten? Hur då? Rubio är vald på sex år.
Senast redigerad av Redax 2016-11-09 kl. 12:29.
2016-11-09, 11:54
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Han har handplockat dem från slummen i Moskva för att uppfylla PK-kvoten (Skämtar)
LoL Fick svar på det vad det var, Tydligen diplomater från nåt afrikanskt land
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Sorry for spamming, kollar man på FOX news websida får man se helt vanliga amerikaner som vältaligt uttalar sig om sin seger. Inga av dessa människor har vi fått se i svensk tv eller radio. De republikaner man visar har en feta magar, MC t-shirt och mustasch som bara säger en sak "Make america great".

Fan vad lurad man känner sig.

SVT profilerade varenda Trump-väljare som arbetslös och/eller socialt isolerad.
Mycket objektivt och nyanserat i den bisarra demokraturen Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
Förhoppningsvis blir det mindre skäggbarn över hela europa nu.

NYA FIRST LADY!! http://i.imgur.com/SYdzJ3P.jpg
Ungefär som Sveriges nya prinsessa (http://www.express.co.uk/pictures/galleries/2848/Sofia-Hellqvist-Sweden-s-sexiext-Royal/Sofia-Hellqvist-Photoshoot-62176). Ser vi en ny betydelse av utseendet?
Medlem
Tjoflos avatar
Det jag hoppas på är att nu när Trump är president så kommer han få reda på allt som hänt tidigare bakom stängda dörrar. Han får tillgång till info om det fanns viljor att få fram IS och att det var därför de avskedade hela Iraks arme för att pusha dem i den riktningen. Om de försåg dem med vapen osv. och att han sedan avslöjar allt. Eftersom han inte fostrats in i politiken där man lär sig hålla mun för att man hör till samma skara.
2016-11-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Det är nog så. Jag vet inte tillräckligt om US politik för att säga någonting egentligen. Men jag tror att Trump är bästa segraren.
För Sverige.
Vi behöver ledare som kan prata med Putin, inte starta krig.
Så mycket galenskaper pågår i Sverige och dessutom bråka med ryssen? Nej.
Nu sitter regeringen på pottan ordentligt. Så många migranter/muslimer här och inget stöd att räkna med från US i framtiden. Inget försvar, ingen polis att tala om i landet. Snacka om att Reinfeldt och Löfven har ställt till det för Sverige! Dessutom har Löfven uttalat sig mycket negativt om Trump tidigare.
What goes around comes around.

Problemet är väl om USA ger eftergifter till Ryssland? Inte lägger sig i vad ryssen gör i Östersjöområdet. Tar tillbaka sanktionera som finns efter krim invasionen t ex? Förstår om Putin jublar, hans väg till ett stor Ryssland blev nog lite enklare
2016-11-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Det jag hoppas på är att nu när Trump är president så kommer han få reda på allt som hänt tidigare bakom stängda dörrar. Han får tillgång till info om det fanns viljor att få fram IS och att det var därför de avskedade hela Iraks arme för att pusha dem i den riktningen. Om de försåg dem med vapen osv. och att han sedan avslöjar allt. Eftersom han inte fostrats in i politiken där man lär sig hålla mun för att man hör till samma skara.

Instämmer i detta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in