2016-11-09, 11:02
Medlem
På radio nyss, programledaren frågar en "expert" som precis har sagt att ingen kan förstå hur Trump kunde vinna.

"Men I en demokrati kan ju folket aldrig ha fel, ändå har ju nästan alla som deltagit i våra sändningar tagit starkt avstånd från honom. Hur kan det komma sig?"

Kan det vara för att ni är korkade och inte kan någonting om amerikansk politik och bara dunkar er själva i ryggen?
2016-11-09, 11:03
Medlem
Avon.Bs avatar
Har man hört något från Clinton eller Obongo? Vill se krokodiltårar
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
OMG.. Den kommentaren

"It's so quiet at Clintons HQ that you can hear an e-mail get deleted" på Foxnews.

Hahaha. Klockers
Medlem
mega_techs avatar
Wow, jag har verkligen ingen ide om hur jag ska reagera på Trumps seger. Att folk röstar in honom bara för att ge en kick åt eliten är så himla fel. Trump har ingen politisk erfarenhet och beter sig som en omogen barnunge. Folk tar verkligen det seriöst.

Mina förhoppningar är verkligen att han gör bra ifrån sig och inser att han leder världens mäktigaste land, Och inser att världen behöver USA som en stabil Partner. Om det skapas sprickor i Nato kommer Ryssland inte att tveka för att utnyttja det utrymmet. Världen har aldrig varit så stabil som den har varit under dessa 60- 70 åren med fred (Även om det var kukmätningar i bakgrunden). Ska bli en intressant fyra år fram till 2020.
2016-11-09, 11:04
Medlem
Rafos avatar
Skulle vilja säga att jag inte är förvånad men lite är jag det allt. Han står för rörelsen mot etablissemanget och då kan det gå så här. Att media är så satta i sin vy att prognoserna slår fel.

Senaste månaden har jag också gått på det och trodde faktiskt clinton skulle vinna.

Jag tror ärligt talat att Trump inte kommer vara så katastrofal som det sias om. Förvånad över hans segertal. Gillade faktiskt det. Inte lika mycket vevande med handen.

Det finns två punkter där jag tror han kan orsaka skada. Val av dommare och hur hårt han går mot miljön. Hoppas verkligen inte att han lyckas riva Paris avtalet. Men annars så tror jag han kan utgöra en frisk fläkt inom amerikansk politik. Hoppas han verkligen tar tag i amerikansk infrastruktur.
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubbinna
Han legaliserade homoäktenskap i alla delstater, han ordnade så att många fler fick sjukförsäkring och arbetslösheten minskade drastiskt.
Han hade dock kunnat göra mer.
Nu är ju Trump känd för att faktiskt få saker gjorde så detta blir 4 spännande år.

Han gjorde sig ovän med republikanerna och fick sina sista 4 år knappt igenom någonting. Det har han ingen annan än sig själv att skylla!

Ang. sjukförsäkringen så har han enbart infört ett system med krav på sjukförsäkring annars får man betala en bot årligen. Obamacare är HELT fallerat. Nästa år kommer kostnaderna för privatpersoner i vissa stater stiga med upp till 150% och "deductibles" eller självrisk som man kan översätta det till är så skyhög så för att använda systemet måste man i stort sett bli överkörd av en buss och bli paralyserad för att kunna utnyttja försäkringarna.

Obama hade en fin tanke. Och visst det hade möjligtvis fungerat om man hade planerat det lite bättre. Problemet var bara att Obama gjort sig ovän med kongressen och istället för att inte genomföra projektet så valde han att släppa ut ett halvfärdigt system som hade tillräckligt många gråzoner så att det inte gör något bra för amerikanerna.

Så nej. Obama har inte lyckats med sjukförsäkringar om du tror det. En klar majoritet av amerikanarna är missnöjda med systemet i sin helhet.

De enda som påstår att Obamacare är fantastiskt är Aftonbladet m.fl. för att försöka få fram någonting utan minsta värde som man kan anknyta som något Obama lyckats få fram under sina 8 år.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej det är bra för mänskligheten. Killary som skapat denna flyktingkris tillsammans med Obama däremot hade per definition varit en skam. När fanns ska sånna som du lära dig?! Gräv lite djupare än Aftonbladet.

Du trodde säkert att Hillary skulle vinna med. Det är pga känslostyrda och lättpåverkade idioter som du som gör att halva västvärlden är korrupt och på väg åt helvete.

Äntligen segrade godheten och sanningen.
Sluta kalla någon som inte tänker som du för idiot! Sluta använda ord som "sanningen" om primitiv förvrängd verklighet du läst om på avpixlat! Sluta blanda in godhet i ett sammanhang som står för främlingsfientlighet och hat! Du äcklar mig.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avon.B
Har man hört något från Clinton eller Obongo? Vill se krokodiltårar

Nope.

Clinton skickade ut Podesta the Molesta som sa åt Hillarys kampanjare att gå hem.

Hon hade inte ens respekten att personligen tacka dom för deras arbete eller något.

Subban skickade alltså sin kampanjchef som i stort sätt bara bad alla gå hem.

Sjukt respektlöst och ett bevis på vilket förakt hon har för dom under henne och hur lite hon faktiskt bryr sig.
2016-11-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du menar ungefär som när du och jag väljer vilket parti vi röstar på? Mjo, jag och andra sossar har en tyst överenskommelse om att rösta på S. Anser du det vara fel att göra?
Tramsputte.

Good luck mr president Trump of Americas (fuck yeah)

ville du skulle försöka tänka utanför boxen, inte bara du och sossarna, utan alla partier samt media, näringsliv, kulturelit mm mm, samma mönster samma PK, allt utanför ramarna skall bekämpas, det är en form av riggat.

men vi har lika syn på detta förstår jag, önskar dig ändå en bra dag
Medlem
musttomtes avatar
Godmorgon kamrater

http://www.nytimes.com/elections/results/president

Det är otroligt. Såg fram till 5 i morse - gram them by the pussi - eller som vi säger give em hell!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orddelenftw
På radio nyss, programledaren frågar en "expert" som precis har sagt att ingen kan förstå hur Trump kunde vinna.

"Men I en demokrati kan ju folket aldrig ha fel, ändå har ju nästan alla som deltagit i våra sändningar tagit starkt avstånd från honom. Hur kan det komma sig?"

Kan det vara för att ni är korkade och inte kan någonting om amerikansk politik och bara dunkar er själva i ryggen?
PK-maffian lever i sin egen lilla värld.

Vindarna vände i USA och vindarna vänder i Europa. Tror att många kommer få en rejäl kalldusch.
2016-11-09, 11:06
Medlem
Tjoflos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det jag älskar är att se alla pk-kändisar som grinar på sociala medier nu

Blir roligare efter SD 2018!

Deras tårar är härliga att beskåda.
Det jag undrar är varför Malena Ernman alltid citeras i tidningarna. Det är exakt detta som folk slåss mot, etablissemanget som är full av skit och upphöjer varandra och alltid syns i sammanhang som dessa. Jag skiter i vad Ernman, Zara Larsson, Shyffert och alla andra puckon tycker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in