Citat:
Ursprungligen postat av
Jim.Carr3y
Media, bland annat.
Är inte Clinton eller Trump "supporter", så läser mer den här tråden från ett neutralt perspektiv. Väldigt komiska inlägg från alla Trump-supportrar, samma från de som följer Hillary.
Men tycker egentligen att Trump är MINST lämplig som president.
Yes.
Jag håller med om lämplighet när det kommer till politik(och komiken i tråden, värst är väll egentligen när Svenskar börjat lajva amerikaner bara för att dom diskuterar ett amerikanskt val), särskilt när det gäller diplomati i utrikespolitiken.
Grejen är den att utrikespolitiken och de som deltagit i den,inklusive Hillary, är så genomrutten som den kan bli. Och eftersom politikerna och då som följd medierna(här är ju ännu ett problem,massmedias relation till styret i landet) vägrar erkänna de bristerna och ännu mindre genomföra drastiska förändringar inom den så leder det till en desperation hos befolkningen att missnöjesrösta på de alternativ som ens har en chans(och de är extremt få).
Och enligt mig själv grundar sig detta missnöjet helt på faktan som blir tillgängligt från internet så individer får möjligheten att följa saker på egen hand istället för via massmedier, så jag vågar väll påstå att internet är de styrandes största fiende i nutid.
Som sagt jag är mer eller mindre anarkist själv, men hade jag varit amerikan hade jag förmodligen gått till valbåsen och lagt en röst på trump - bara för att.