2016-11-09, 09:29
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Mina damer och herrar, nu presenterar jag några av de flashbackanvändare som var tvärsäkra på en Clinton-seger:
  • RosaRosaRosaRosa
  • Tobbebobbe0
  • Ola Schubert
  • udon
  • Xelious
  • Oliveira
  • Horfest

Hur känner ni er?

haha det känns både riktigt dåligt men förväntansfullt på samma gång. Det är lite som en hollywoodfilm.

Trump kommer inte trivas i rollen som president. Oavsett hur mycket han gapat i valkarusellen så är det andra ritualer och krav som finns nu. Han kommer inte ha fritt spelrum och republikanerna kommer ha svårare än någonsin att enas. Jag skulle tro att Trump nu känner lite panik eftersom han inte räknat med utgången. Han måste ju ha någon som faktiskt kan bedriva politik. Det var ju aldrig riktigt tanken att han skulle göra det själv.

Sen verkar ju många här i tråden tro att Trump kan trycka på en knapp och "vända landet" hux flux. Så funkar det inte. Det krävs en enorm statlig apparat för att bedriva handelsembargon, kontrollera invandring, förbjuda outsourcing. Då har vi inte ens gått in på allt han lovat inom utrikespolitiken.

Förmodligen blir han väl skjuten. Det är ju inget ovanligt inom amerikans politik.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jimmie Åkesson är den svenska politikens största mes.

Anything you say may be used against you.
Medlem
Vad är detta för kvinna i SVT just nu...?
2016-11-09, 09:30
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är underbara nyheter! Alla i ens närhet var så otroligt övertygade att Clinton skulle vinna. Jag var verkligen i minoritet som var helt säkra på att Trump skulle vinna.

MAGA
Medlem
Är det inte hysteriskt roligt att samtidigt som kvinnan i svt gråter över att trump är president så spelar dom "you cant always get what you want" i bakgrunden?
Medlem
Hur ska pk-eliten klara att leva med det här resultatet nu när sunda vindar blåser över västvärlden.
Medlem
chilly_c_canes avatar
Panelen i fyran:
Dom fattar fortfarande inte.
Nej, hela världen gråter inte. Det är bara ni som tjuter era jävla idioter
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Anything you say may be used against you.

En fantastiskt mesig inställning i det här läget.
2016-11-09, 09:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Du menar förutom synen på vapen, sjukvård, skola, miljön, försvaret?
Nej, men allt annat. Särskilt politikernas och medias inställning till folket och folkopinionen.

Och förresten, finns det något annat land som privatiserat skolsektorn och övriga samhällssektorer så mycket på så kort tid? Var kom inspirationen till det ifrån ursprungligen?
2016-11-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Som min första kommentar efter Trump vunnit vill jag först bara säga WOW! Stående applåder till Trump och hela rörelsen. Vi vet inte var Trump står exakt eller hur hans tid kommer bli, men hans vinst ingjuter hopp!! Vilken spännande tid att få uppleva!

Som svar på ditt inlägg. Ja. SD bör nog överväga att avlägsna JÅ nu. Det är min åsikt. Kanske hade det varit läge att öppna upp för att knyta nära band med världens snart mäktigaste man istället för att säga att det är skrämmande.

Jag har försvarat JÅ i tid och otid men nu får han fanimej skärpa till sig.
Ja, han framstod som riktigt svag.

SD behöver någon som är karismatisk och som för en hårdare retorik och som kan backa upp det.
2016-11-09, 09:32
Medlem
4598gj45s avatar
LOL @ tv4.

Fet jävla cope, jävla vänster circle-jerk. Dom börjar väl grina när som helst.
2016-11-09, 09:32
Bannlyst
Aftonbladet: Han gratuleras av extremister

"Våldsamt jubel"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in