Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Mina damer och herrar, nu presenterar jag några av de flashbackanvändare som var tvärsäkra på en Clinton-seger:
- RosaRosaRosaRosa
- Tobbebobbe0
- Ola Schubert
- udon
- Xelious
- Oliveira
- Horfest
Hur känner ni er?
haha det känns både riktigt dåligt men förväntansfullt på samma gång. Det är lite som en hollywoodfilm.
Trump kommer inte trivas i rollen som president. Oavsett hur mycket han gapat i valkarusellen så är det andra ritualer och krav som finns nu. Han kommer inte ha fritt spelrum och republikanerna kommer ha svårare än någonsin att enas. Jag skulle tro att Trump nu känner lite panik eftersom han inte räknat med utgången. Han måste ju ha någon som faktiskt kan bedriva politik. Det var ju aldrig riktigt tanken att han skulle göra det själv.
Sen verkar ju många här i tråden tro att Trump kan trycka på en knapp och "vända landet" hux flux. Så funkar det inte. Det krävs en enorm statlig apparat för att bedriva handelsembargon, kontrollera invandring, förbjuda outsourcing. Då har vi inte ens gått in på allt han lovat inom utrikespolitiken.
Förmodligen blir han väl skjuten. Det är ju inget ovanligt inom amerikans politik.