2016-11-09, 09:26
Medlem
Koyaks avatar
Jag kunde aldrig tro att Trump skulle vinna men wow så jag hoppades på det!, fan vad härligt.
Trump idag Jimmie om ett år.
Ska bli så kul att se alla kändisar och folk som lovat att emigrera om Trump vinner haha.
Tror ni det blir en mur eller blir det ett löfte han inte kommer att hålla
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, det är ett annat sätt att uttrycka det men vi delat andemening.

Jag ber om ursäkt för min kommentar, den är bortediterad redan

Tröttsur just nu.

Men, världen kommer överleva Trump, du behöver inte vara orolig. Nu slipper vi Clintons löfte om att attackera Ryska styrkor i Syrien för att tvinga fram flygförbuds-zon över Syrien. Hon lovade ju också att man skulle invadera Iran.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jimmie Åkesson är den svenska politikens största mes.

Som min första kommentar efter Trump vunnit vill jag först bara säga WOW! Stående applåder till Trump och hela rörelsen. Vi vet inte var Trump står exakt eller hur hans tid kommer bli, men hans vinst ingjuter hopp!! Vilken spännande tid att få uppleva!

Som svar på ditt inlägg. Ja. SD bör nog överväga att avlägsna JÅ nu. Det är min åsikt. Kanske hade det varit läge att öppna upp för att knyta nära band med världens snart mäktigaste man istället för att säga att det är skrämmande.

Jag har försvarat JÅ i tid och otid men nu får han fanimej skärpa till sig.
Medlem
Triremers avatar
Kollade segertalet på jobb och kollade sen börsen. Jag har fan lyckats tjäna på detta och Trump blir president. Inte illa.

Segertalet var bra och visade hans sansade sida. Starkt att nämna Hillarys insats.

Marknaden lugnades efter talet.
2016-11-09, 09:27
Medlem
Clinton ringde Trump och gratulerade honom. Jag lyssnade på hans segertal. Han har nu 276 elektorer och det räcker för seger.

Det betyder dock inte att allt är klart. Vi vet inte ännu hur elektorerna kommer att rösta och vi vet inte om valet kommer att ifrågasättas i domstol.

Till detta kommer bitterheten hos de förlorande väljarna. Det kan bli problem. Eliten kan ställa till stora problem och Trump behöver säkerhetsvakter dygnet runt.

Trump vill återuppbygga den fallerande infrastrukturen och skapa massor av nya jobb. Han vill samarbeta med alla länder, som vill samarbeta med USA. Det betyder att spänningarna med Ryssland kan minska ordentligt. Ukrainarna är inte glada idag, men det är jag.

Ursäkta om detta redan är rapporterat. Det går inte att följa den här överbelastade tråden i realtid.
Medlem
Biggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det finns många likheter. Sverige är ju som en liten extra amerikansk delstat, apar efter allt som görs i USA. Etablissemanget är lika fjärran från det verkliga folket. Har tappat kontakten med verkligheten. Vi kommer få se samma utveckling i Sverige och Europa, var så säkra.

Det här är starten på en revolution i västvärlden!

Du menar förutom synen på vapen, sjukvård, skola, miljön, försvaret?
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Men kan inte demokraterna nu under kommande månad få vissa att ändra sig? Teoretiskt sett

Jo, men de måste få upp emot 40 elektorer att ändra sig. Det kommer inte att hända.
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
[quote=Karman|58971541]Ja och vad är det för fel på att Nato-medlemmarna verkligen får börja betala sina avgifter? Det är en skam att de inte gjort det hittills. Nu får vi ett starkare försvar av Europa de facto, på flera plan.

Hoppas också att Trump tar tag i Mellanöstern och ser till att det byggs flyktingläger i närområdet. Sa han inte något sådant i valkampanjen?[/QUOTE]

Det stämmer. Han sa att han kommer pressa Saudi och Gulfstaterna att ta emot immigranter, både från MENA och araber från Europa.
Medlem
Hoppas Svenskarna tar efter Donald Trumps utalanden då han lever efter den gamla skolan. Kvinnor ska stå i köket och laga mat och buga för män. Svenska Politiker ska inte ha någon talan då sverie är en piss i missisippi
Medlem
gato12s avatar
Skulle gärna vara en fluga på väggen när Trump och Obama träffas...där den förra drivit en kampanj att den senare inte är amerikansk medborgare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Ja mina vänner det har varit en sjujävla resa det här, men precis som Trump sa så är det nu det börjar. Vi får inte tappa taget nu och bli förslappade av denna vinst. Rörelsens arbete har precis börjat. Nästa steg är att Make The World Great Again. Detta måste ske för varje nation och folk i världen.
Världens folk ska återta makten över sina länder och vi i Sverige ska inte drömma om fornstora dagar utan vi ska leva i dem!

Jag vill tacka alla på Flashback som har hållit uppe energin under detta gångna år, de som aldrig tvivlat och de som har hållit drömmen levande.

Vi tar det här nu! MAGA Trump! MTWGA Next!
+100000000000000000000000

Men vi kommer lyckas!
Momentumet är igång nu! vi vann POTUS!

Trump har ikväll tagit det största steget för räddningen för väst som tagits kanske någonsin?
Vi kommer klara det, planeten kan mycket väl ha räddats i dag!

MAGA!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Trump kommer att förlora relativt stort utan något större "valfusk" än brukligt i stabila demokratier (marginellt antal röster som kan ifrågasättas utan att det skett systematiskt eller med något partis högre företrädares kännedom).

När resultaten börjar strömma in kommer det att bli en chock för dem som trott att Trum haft en chans. Valanalysen ska bli intressant. Jag tror att han fått högre i opionionsumdersökningarma än i valet pga att många i ren protest mot "etablissemanget" uppgett Trump, men inte brytt sig om att rösta på honom eftersom de innerst inne inser vilken katastrof han skulle vara.

Lite som när många fler i Sverige röstade blankt, eftersom de ändå visste att socialdemokraterna skulle ta ansvar som statsbärande parti. De kunde "protestera" utan tydlig verkan.

du har ju fel i precis allt du skriver, dags att vakna??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in